New !!

dutchrichie

Vintage lid
Gegroet,

Bij deze stel ik me voor als Dutchrichie, een nieuw oudje. Een paar weken geleden ontdekte ik het synthforum, en heb besloten me na een aantal bezoekjes te registreren. Ik ben een zogenaamd ingeslapen vintage-synthliefhebber die door de enthousiaste verhalen en threads op deze site weer enigzins tot leven is gewekt.

Een korte bio :
Ik ben van de generatie die de introductie van de serieuze dansmuziek in Nederland bewust meemaakte, en zodoende geinteresseert raakte in de daarbijbehorende apparatuur. Ben zoals velen begonnen met het mixen van platen door middel van een cassettedeck toen Lex Harding op radio Veronica nog de top 40 (incluus thuismixwedstrijd) presenteerde. Gapend van de slaap hoorde ik de eerste jaarmix van Ben Liebrand om 2 uur 's nachts voorbijkomen in 1983. Het veranderde mijn leven, want vanaf die tijd spendeerde ik elke vrije minuut aan mijn nieuwe hobby, en al mijn zakgeld aan platen en draaitafels.

Was te gast bij alle mixshows op de radio met een live, of knipmix,en redelijk succesvol. Generatiegenoten waren Michel de Hey, Eric E., Orlando Voorn, DJ Jean, Speedy J. enz.... Terwijl zij doorstroomden naar de top kwam ik niet verder dan de halve finales van de Nederlandse live-mix kampioenschappen, toen georganiseerd door Robin Albers en de zijnen.

Maar ik vond het allang best. Opgevoed in een conservatief dorpje, en tegengewerkt door mijn ouders ging ik toch door en besloot op jacht te gaan naar die begeringswaardige apparaatjes om zelf muziek te kunnen maken.

Natuurlijk een 909, gehaald uit een groezelige hoerenbuurt te Antwerpen, een half jaartje later een 808, en een 606.
Een CR- 8000 volgde, alsmede een Juno 106 en een 101 die ik (geloof het of niet) tegenkwam op een heuse rommelmarkt. Nam hem mee voor 75 gulden incl. handvat. Dat waren mooie tijden !!
Verder bezit ik een Elka Synthex, een Prophet 5 + bijbehorende Polysequenser, een ensoniq ASR-10, een Korg Delta, een Solina string, een Hohner pianet, en een homemade dyn-sync converter. Een ouwe computer waarop een oude sequenser draait. Natuurlijk ook nog de nodige dj gear waaronder de beroemde Technics draaitafels.

Dat is het zo'n beetje.... Heb nooit de behoefte gehad om de nieuwste spullen aan te schaffen, al droomde ik tien jaar geleden wel van wat er nu allemaal op de markt is gekomen aan speledingetjes.

Inmiddels hebben ook andere dingen in het leven mijn interesse gekregen, en is het synthisme een beetje naar de achtergrond gedrongen. De ontdekking van deze site (ik was nooit zo'n internetfreak) heeft warempel de ouderwetse passie weer doen ontluiken !

Groeten allemaal !!

Er zijn mensen die zich eerst registreren om daarna vol enthousiasme op hun nieuwe hobby te storten, bij jou is het net andersom :) Een ware aanvulling voor ons forum te noemen, heet ik u welkom :halleluja

howdie en zeer welgekomen!

veel fun hier en daarbuiten :)

tot posts

:okdan:

cloudy

Welkom dutchrichie! :biertje:
Ik kan me die periode ook nog herrineren. Ik was helemaal weg van die mixen. Ik kreeg toen allemaal van die mixen op bandjes van vrienden over gecopiƫert. Wie weet zat daar wat van jouw tussen.
Zelf droomde ik er ook van om te kunnen mixen maar het is er toen nooit van gekomen.

Welkom Richie !

Bedankt voor de fijne uitwisseling van oude herinneringen !
Net zoals dit forum je interesse in synths weer aangewakkerd heeft, heb jij me met je relaas weer met genoegen doen terugdenken aan de tijd van de gare cassette-decks met tot op de draad versleten pauzeknoppen en de Alecto-mixers en dito draaitafels.

post gerust es een oud mixje :)

welkom welkom:doei: :biertje:

Re: New !!

Origineel geplaatst door dutchrichie
Ik ben een zogenaamd ingeslapen vintage-synthliefhebber

:D

Inspirerend verhaal (trouwens mooie synths die je daar hebt)!

Welkom! :okdan:

Re: New !!

Origineel geplaatst door dutchrichie
De ontdekking van deze site (ik was nooit zo'n internetfreak) heeft warempel de ouderwetse passie weer doen ontluiken !

Het is een virus dat je niet zo makkelijk kwijt raakt.

Welkom (terug)

Back