Nieuwe drivers M-Audio Delta Audiophile 24/96 v 1.0.0.4

Skipsel

Evil Rabbit
Op 17 mei zijn er nieuwe drivers uitgekomen voor de M-Audio Delta Audiophile 24/96.

Release Notes Windows 2000,Windows 98,Windows 98 SE,Windows ME,Windows XP

* Fixed SONAR "static on right channel"
* Fixed potential BSOD on dual processor machines running SONAR
* Fixed Windows System Mixer access
* Fixed external receiver does not switch back to PCM mode after sending out
AC3 stream
* Fixed skips and stutter when playing DVD AC3 stream
* Fixed Input Invert does not work correctly in WDM mode

Weer wat verbeteringen. Ik ben met name blij dat de drivers eindelijk samen werken met de windows mixer. Voor audio-applicaties niet echt van belang, maar voor de overige sofware erg fijn :). Zover ik tot nu toe heb kunnen testen zijn ze stabiel. Linkje.

Bericht door een moderator:
Verplaatst...

Fijn! Dank je voor het melden van de driver update!

Mijn Audiophile werkt prima, dus deze update ga ik niet installeren.

Laatst gewijzigd:
heb gisteren mijn audiophile 2496 geinstalleerd, speel nu cd's af via winamp maar het geluid stottert steeds
heb al van alles geprobeerd, o.a. deze drivers geinstalleerd (digital cd ondersteuning), winamp cd reader geinstalleerd, buffer heel hoog gezet (al vraag ik me af of dat er wat mee te maken heeft), van alles en nog wat, maar t blijft maar stotteren :( wie kan me helpen?

van de week al het midispul aansluiten en opnames maken, vraag me af wat ik allemaal nog meer aan probs tegen ga komen =(

Dan moet je in winamp kijken of je wel de audiophile driver hebt geselecteerd.

Origineel geplaatst door Kenny
Dan moet je in winamp kijken of je wel de audiophile driver hebt geselecteerd.
staat geen specifieke audiophiledriver tussen, wel die wavout plugin of directsound plugin en daarbinnen kun je de audiophile uitgang kiezen, maar daarmee doet ie t niet

overigens verder qua geluid wel toffe kaart, had eerst een sblive met een of ander kutkabeltje op me mixer aangesloten, nu met deze kaart en een goede kabel gaat er een wereld voor me open, kan nu echt veel beter details horen, hele nieuwe manier van muziek luisteren en analyseren! :)

Weet je echt 100% zeker dat het de laatste versie is die je hebt geinstalleerd?
Als je namelijk een oudere versie hebt en een netwerkverbinding hebt dan kan het geluid inderdaad gaan haperen of wegvallen, heb ik gemerkt, en na de installatie van de laatste versie wasn het probleem opgelost.
Wat zijn verder je systeemspecs?

Weet je echt 100% zeker dat het de laatste versie is die je hebt geinstalleerd?
Als je namelijk een oudere versie hebt en een netwerkverbinding hebt dan kan het geluid inderdaad gaan haperen of wegvallen, heb ik gemerkt, en na de installatie van de laatste versie wasn het probleem opgelost.
Wat zijn verder je systeemspecs?
ja net van de website van m-audio gehaald

verder heb ik een p533 met 128 mb ram, niet geweldig, maar 't zou moeten werken

Ook niet te veel rommel geinstalleerd.
Welke windooz heb je geinstalleerd.

Maar je kunt dus in het audiodriver-lijstje geen asio-audiophile of iets dergelijks vinden in winamp??
Is hij dan wel goed geinstalleerd vraag ik mij af, hij zou de nieuwe drivers er dan ook bij moeten zetten en die zou je dan moeten kunnen selecteren.

Ook niet te veel rommel geinstalleerd.
Welke windooz heb je geinstalleerd.

Maar je kunt dus in het audiodriver-lijstje geen asio-audiophile of iets dergelijks vinden in winamp??
Is hij dan wel goed geinstalleerd vraag ik mij af, hij zou de nieuwe drivers er dan ook bij moeten zetten en die zou je dan moeten kunnen selecteren.
windows '98

wat betreft die rommel zou wel kunnen, misschien binnenkort maar 's goed formatteren enzo
maar ik heb gewoon de kaart erin gezet, de drivers die ik erbij kreeg geinstalleerd volgens de handleiding en vanmiddag de laatste drivers van de website geinstalleerd

Windows 98 of 98 SE?
98 SE is de minimale eis, daarbij is het belangrijk dat je alle servicepacks voor je windows installeert voor de stabiliteit van je hele systeem. (behalve SP2 beta voor XP dan natuurlijk :) )

Maar om te beginnen zou ik eerst dus minimaal windows 98 SE erop zetten en minstens 128 MB erbij zetten.
Eigenlijk is een Celeron processor niet niet goed geschikt voor reason 2.5, ik heb het zelf een poos met een P3 500 mhz moeten doen, maar dan wel met 650 MB ram, en dan zelfs nog merk je toch al gauw dat die processor het toch niet meer zo leuk vind , vooral als je wat complexere dingen doet en effecten gaat gebruiken.
En dan komt het gekraak en getik om de hoek kijken...
Daar wordt je dus niet blij van.
Wil je echt lekker kunnen werken zonder problemen, dan moet je toch echt tegenwoordig aan een P4.

Windows 98 of 98 SE?
98 SE is de minimale eis, daarbij is het belangrijk dat je alle servicepacks voor je windows installeert voor de stabiliteit van je hele systeem. (behalve SP2 beta voor XP dan natuurlijk :) )

Maar om te beginnen zou ik eerst dus minimaal windows 98 SE erop zetten en minstens 128 MB erbij zetten.
Eigenlijk is een Celeron processor niet niet goed geschikt voor reason 2.5, ik heb het zelf een poos met een P3 500 mhz moeten doen, maar dan wel met 650 MB ram, en dan zelfs nog merk je toch al gauw dat die processor het toch niet meer zo leuk vind , vooral als je wat complexere dingen doet en effecten gaat gebruiken.
En dan komt het gekraak en getik om de hoek kijken...
Daar wordt je dus niet blij van.
Wil je echt lekker kunnen werken zonder problemen, dan moet je toch echt tegenwoordig aan een P4.
SE heb ik idd

reason heb ik niks mee te maken verder, doe alles hardware en wil de audiophile dus alleen gebruiken om alles goed op te nemen (en af te luisteren)...het gekraak (niet eens gekraak, meer gestotter) komt nu alleen nog kijken bij het simpel afspelen van een cd (meer heb ik er nog niet mee gedaan)

ik heb 'm in het onderste pci-slot gedaan, misschien idd omwisselen, alleen moet ik dan wel al me kaarten om gaan wisselen (ook scsi-kaart enzo)...heb met de audiophile voor het eerst zelf in m'n pc gesleuteld, maar dat ging best goed dus dat moet lukken :D

oeps sorry.. ik zit 2 verschillende threads doorelkaar te halen. :stupid
Ach het is ook al laat. :Z

overigens.

sinds 15 juni is er weer een nieuwe driver

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers

Delta Audiophile 2496
June 15, 2004 version 5.10.00.46
3.42 MB Delta_1007_web.exe

Release Notes Windows 2000,Windows XP

Fixed blue screen in SONAR 3.1.1
Fixed beep noise in SONAR 3.1.1 when arming record

Sinds gisteren zijn er weer nieuwe (beta) drivers voor de gehele Delta serie (w.o. de Audiophile 24/96).

Delta_Win64_5.10.00.47x5.zip

BETA DRIVER
Release Notes

Windows XP
-Added Win64 support for AMD 64 platform
-Added GSIF 2 input support

Ik heb net een nieuwe audiophile 2496 ontvangen en deze werkt alleen de mixer werkt niet. Kan het volume niet aanpassen. Gebruik deze driver: June 15, 2004 5.10.00.46 3.42 MB Delta_1007_web.exe
Wie kan me helpen?

Back