[Breakbeat]Check the wave allday

kymo

Stamgast
Hallo na een tijdje stil te hebben gezeten, een paar maanden van dingen beginnen en dan in de prullenbak te gooien een nieuwe track.Gemaakt in 4 uurtjes op een zaterdag avond met EXS24 ,Samples,Logic, juno 106 en T-Racks.

Mijn track Link

Just for fun!!!
commentaar welkom

Laatst gewijzigd:
ik hou wel van breakbeat, en de drums zijn goed geknipt en neergezet.

alleen wordt de melodie na 2 keer herhalen al vervelend.
het is te vrolijk om stoer te zijn, te simpel om mooi te zijn, en te cliche om origineel te zijn.
de gitaar en bas samples klinken als een cheap .mod filetje van 15 jaar geleden.

het is wel te horen wat je bedoelt met de track, maar misschien moet je er de volgende keer iets langer dan 4 uur aan zitten voor je een link plaatst.

kort samengevat: de drums zijn goed, maar gooi de rest maar weg, of werk het beter uit. (mijn mening)

wouter

Ik vind hem wel vrolijk maar ook niet meer dan dat. Net als wouter denk ik dat er wel het eea verbeterd kan worden aan je track. Persoonlijk vond ik dat eerste synth geluidje een tikkie irritant, maar ik stoorde me minder aan de gitaar en bas (let wel: ik luister op mijn laptop) Drums zijn lekker. Misschien toch maar wat meer tijd insteken.

Ik ben iets positiever dan de rest, vind hem wel ok, mag misschien iets minder proper, misschien beetje distortion hier of daar, maar tis zeker wel ok:)

Origineel geplaatst door eruk
HE ik zie ineens dat ik 5 sterren heb :)

Nou nog vijf gekleurde sterren en dan ben je helemaal het heertje ;)

Bedankt voor de tips.
K'heb 'em wat bij gewerkt
Zie nieuwe link

Klik

Nog iemand ?

Laatst gewijzigd:
:okdan:

In het begin dacht ik even dat m'n rechteroor verstopt zat (kluister met koptelefoon @ the moment).
De drums vind ik erg geslaagd, klinken erg lekker, de synth die er over de helft in komt is te hard vind ik.
Voor het "ik draai ff snel een track in elkaar" is ie niet slecht, khoop dat je er meer aan gaat sleutelen en dat je uiteraard weer ff linkje dropt :)

Hij is beter geworden! vind de stem er goed bij passen!
Ik vind alleen die synth niet zo mooi die het tweede melodietje speelt.ik zou hem vervangen. Ik vind hem niet echt bij de rest passen.
'T is echt een trance geluidje, ik zou hem vervangen voor een soort electrische gitaar die lekker scheurt, maar dat moet je zelf weten natuurlijk, vind het in ieder geval een leuke track:okdan:

ja, het stemmetje is leuk en past er goed bij
ik vind het geluid een verbetering, maar nog steeds ben ik er niet kapot van.

misschien dat de gitaar iets meer funky klinkt wanneer je het akkoord 1/16e noot eerder afspeelt, waardoor hij net voor de tweede snare terecht komt.
het is maar een ideetje. hij klinkt zo in ieder geval wat houterig vind ik.

je zou er ook aan kunnen denken om een echte bassline toe te voegen, in plaats van de samples die er nu staan. dan klinkt het misschien wat voller en meer af, maar misschien verandert dat het hele idee van het nummer.

ik vind de korte breaks in het nummer wel leuk waar de beat even wegvalt enzo. dat zit allemaal goed in elkaar.

in ieder geval moet je dit lied zeker afmaken, want het wordt wel leuk.

Ik voel echt vereerd door juillie commentaar !
Ben geen "echte" Muzikant maar meer dj en beat programmer:confused:
Dag 2 jaar Keyboard les hehe
Breakbeats liggen me wel heb ik me laten vertellen door dj Ramon uit Den Haag

Origineel geplaatst door NiFF
......misschien dat de gitaar iets meer funky klinkt wanneer je het akkoord 1/16e noot eerder afspeelt, waardoor hij net voor de tweede snare terecht komt.
het is maar een ideetje. hij klinkt zo in ieder geval wat houterig vind ik.

je zou er ook aan kunnen denken om een echte bassline toe te voegen, in plaats van de samples die er nu staan. dan klinkt het misschien wat voller en meer af, maar misschien verandert dat het hele idee van het nummer.

ik vind de korte breaks in het nummer wel leuk waar de beat even wegvalt enzo. dat zit allemaal goed in elkaar.

in ieder geval moet je dit lied zeker afmaken, want het wordt wel leuk.

Heb ik gedaan ,hetzij dynamisch, plus wat Ambience galm over de eind mix gezet
Ook heb ik de Waves ultramizer ingezet :duivels:

Mijn Laatste versie zie Link hieronder
klik

Tis al laat ik ga snurken
:doei:

Laatst gewijzigd:
Ben geen "echte" Muzikant maar meer dj en beat programmer
Wat the heck is een dj programmer? stel jij de dj dan in welke platen ie draait ofzo?;)

Laugh out loud

Origineel geplaatst door eruk
Hij is beter geworden! vind de stem er goed bij passen!
Ik vind alleen die synth niet zo mooi die het tweede melodietje speelt.ik zou hem vervangen. Ik vind hem niet echt bij de rest passen.
'T is echt een trance geluidje, ik zou hem vervangen voor een soort electrische gitaar die lekker scheurt, maar dat moet je zelf weten natuurlijk, vind het in ieder geval een leuke track:okdan:

Vind ik ook.
Trance lead is er uit , tis een orgel geworden.
Wel zelfde melodie

Klik hier

Ik ga meer break-achtige dingen maken
:dj:

Laatst gewijzigd:
Lekker funky nummer, beats zitten idd goed in elkaar.

Ik zat me alleen af te vragen of er nog een soort van lekkere heftige climax in dit nummer zou zitten, en zowaar kwam er vanaf 1:30 een hoogtepuntje om de hoek kijken ;)
Maar ik had wel wat meer verwacht eigenlijk van de climax, ik vind de sounds net een beetje te simplistisch klinken, je zou op zo'n punt nou net even lekker uit je dak kunnen gaan als je de beat wat voller maakt, met een wat vettere funk baspartij eronder.

Verder prima nummertje!

Origineel geplaatst door Nick Verwel
Raar: De link naar Wire.fm doet het wel,
maar vervolgens krijg ik daar niks te horen (welke van de ca. 4 links in deze thread ik ook aanklik).

Helaas (?).:confused:

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=10351
Hij doet het volgens mij wel
Ik heb 4 versies gemaakt uploaded,en hier zonder succes gewijzigt soms.
dus begrijpelijk dat het verwarrend zijn.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
................, met een wat vettere funk baspartij eronder.
Ja ja hier istie weer met funky basline !
Bedankt voor de tip Dr.riPsaw
:halleluja

Nieuw link

Origineel geplaatst door NiFF

het is wel te horen wat je bedoelt met de track, maar misschien moet je er de volgende keer iets langer dan 4 uur aan zitten voor je een link plaatst.

kort samengevat: de drums zijn goed, maar gooi de rest maar weg, of werk het beter uit. (mijn mening)

wouter

Na 800 uur ;)
Mijn uiteindelijke versie,met hulp van sjaak voor de productie.

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=12104

Attachments

• tafel.jpg
    tafel.jpg
    7,7 KB · Bekeken: 75
Back