roland mc-50mk2 vs mc-500 mk2

michielzweers

Stamgast
Een vraagje: welke is de betere van de 2. Ik heb begrepen dat de mc-50 mk2 later uitkwam, maar die mc-500 schijnt ook geweldig te zijn?

Thanx!

Eigen smaak

Eigen smaak

Tip: test ze zelf uit!

Je kan het wel aan ons vragen, maar je eigen smaak is toch het belangrijkst. Ik houd van heel veel functies en knopjes en wazige geluiden, terwijl jij misschien meer van rustig en compacte geluiden houd(lijkt me vreemd bij zulke synths maar ok*D )
Maar......meestal is de allernieuwst het best 8) !!!!!!

Kijk kijk... de stomste reactie in jaren, wat mij betreft... :D
Drie keer overgelezen, maar het staat er toch écht!
Kortom: als je dan toch bij-de-hand wilt zijn, zorg dan tenminste dat je weet waar het over gaat!

MC-50 & MC-500 zijn hardware sequencers! Het enige geluidje dat eruit komt is de metronoom bliep! :stupid

On topic dan maar, heeft de topicsteller wel eens gewerkt met de MRC software die draait op alle MC bakkies?
Het is nogal, ehm, een kwestie van wennen... niet bepaald grafisch en overzichtelijk.
Zorg in ieder geval dat je de handleiding erbij hebt!

Maar goed: ja, de MC-50mkII is nieuwer, heeft aanmerkelijk minder geheugen, maar de Super MRC software zit in ROM ipv. op flop. Dus: minder wachten met opstarten, maar je sequences kunnen minder groot worden als met een MC-500mkII. Dat is geloof ik het grootste verschil.

Laatst gewijzigd:
Hanz

Thank you,

Goed om te weten dat de nieuwere sequencer minder capacititeit heeft. Ik heb verder helemaal geen ervaring met hardware sequencers. Ik heb trouwens met een zoom ps-04 gekocht. Iets totaal anders, maar ik zocht een apparaat waarmee ik akkoorden kon inspelen en er vervolgens overheen kon soleren, en dat kan ook met zo'n leuk dingetje.

Groetjes

Back