Roland SH-1000

Hover

-
Op Ebay gezien. Staat nu op ongeveer 30 EUR.

lijkt me iets voor vintagefreaks :confused:

Attachments

• i-1.jpg
    i-1.jpg
    24 KB · Bekeken: 155
VET zo'n SH-1000 !!!! (hoewel "VET" volgens mijn vriendin tegenwoordig echt niet meer kan...m.d.t.z.)

Een vriend van me, DSF-lid schaapje, heeft deze een paar jaar geleden ook gehad. Gekocht op de rommelmarkt voor 15 piek ofzo. Klinkt echt super lekker dit bakje, heel goed voor diepe bassen. Heeft wel geen CV/Gate maar dat moet voor de mensen onder ons met een soldeerbout wsl niet zo'n probleem zijn.

dit is inderdaad echt "vintage" als je het mij vraagt !

equate

't Ja, ze zijn er nog niet uit in die andere thread :confused: maar gezien de ouderdom en het feit dat je zo'n bak niet meer nieuw in de winkel ziet liggen, dus toch?

Dit is nou typisch zo'n voorbeeld van een synth die WEL vintage is.
Leuk bakkie en lekker oud.(naar mijn mening)

Als je het mij vraagt .... is dit super vintage.
Als je het mij vraagt .... is dit de aller eerste synth van roland.

volgens mij is de ace sh3a de eerste synth van roland maar ik weet het niet zeker
de sh1000 zit er vlak achter

deze dingen zijn behoorlijk nieuw, waren vorige week nog prijspakker bij de aldi

hier iemand die jarenlang een sh1000 heeft gehad: dat ding is SUPERVET!

ik heb zoooooooooooooo'n enorme spijt dat ik 'm destijds verkocht heb...

ik zal de mogelijkheden van deze synth even toelichten:
je kan kiezen uit een mix (aan/uit) van een 32, 16, 8 4 en 2 voet zaagtand, een 16,8,4 en 2 voet blokgof en een 16,8,4 en 2 voet pulse. en je kan dus ook een 32 en 8 voet zaagtand tegelijkertijd aanzetten !

verder, standaard roland LPF met resonantie zoals je 'm gewend bent, white of pink noise, fijne lfo, adsr, nog wat modulatiebronnen, en 16 presets die van de verste verte niet lijken op het instrument wat ze voor moeten stellen...

verder inderdaad geen cv/gate of andere aanstuurmogelijkhden, wat enigzins jammer is enook de reden was dat ie uiteindelijk de deur uit ging...

en het was inderdaad de aller aller aller eerste synth van roland, hoewel ie toendertijd werd gebruikt om boven op een orgel te zetten voor solo partijen... (vandaar de vormgeving)

Back