MPC vraagje over NOte Off en Notelength

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik heb een mpc4k maar andere mpc-gebruikers zullen ook wel weten waar ik het over heb.

Ten eerste krijg ik bij het tappen van de pads in seq allemaal ongewenste note off message in mn sequence, waardoor hij noten op ongewenste momente afkapt. Weet iemand hoe die note off dingen werken bij de mpc en hoe ik dat kan veranderen??

Ten tweede,
Ik heb heel veel problemen om stukjes van drumloopss in de juiste note-lengte in de sequence te krijgen. De ene keer neem ik een midinote op en is hij te kort(ongewenste stilte) de andere keer weer te lang(irritant afkappen van notes). Is er een manier om die midinotes precies goed in de 4kwarts maat te krijgen???

Re: MPC vraagje over NOte Off en Notelength

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ten tweede,
Ik heb heel veel problemen om stukjes van drumloopss in de juiste note-lengte in de sequence te krijgen. De ene keer neem ik een midinote op en is hij te kort(ongewenste stilte) de andere keer weer te lang(irritant afkappen van notes). Is er een manier om die midinotes precies goed in de 4kwarts maat te krijgen???
sequence loop maken waarbij sample telkens opnieuw aan het begin word getriggered, met tempo verder afstellen totdat ie exact loopt...

ready.

param moet je op Note off zetten ofzo

Re: MPC vraagje over NOte Off en Notelength

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik heb een mpc4k maar andere mpc-gebruikers zullen ook wel weten waar ik het over heb.

Ten eerste krijg ik bij het tappen van de pads in seq allemaal ongewenste note off message in mn sequence, waardoor hij noten op ongewenste momente afkapt. Weet iemand hoe die note off dingen werken bij de mpc en hoe ik dat kan veranderen??

Ten tweede,

Eerste: -In program mode ga je naar het zone window. Kies je de gewenste sample en zet je die naar 'one shot' ipv 'as sample' (voor alle samples, zet je mode naar 'all' ipv 'one')
- Of je kan de lengte aanpassen in step edittor, sequence editor. (MAAR: one shot, alleen)

Tweede: Begrijp ik niet goed wat je bedoelt.. (Ik denk dat je hier weer 'as sample' moet kiezen)

In program mode ga je naar misc,, daar zet je de polyphonie op 1, daarna ga je naar zone in program idd zoals ikke zei, en zet je de sample op one shot. Nu blijft je loop perfect doorlopen tot de volgende note.

Dat gezeik met die note offs ben ik ook niet helemaal over uit. Soms als ik iets in speel begint heel irritant dingen af te kappen. VOlgens mij is dat toch een beetje een bug denk ik.
IIG kan je die note offs uit zetten in seq edit, wel effe eerst op all zetten ipv notes.

Origineel geplaatst door 6 trak
de MPC is toch hoofdzakelijk een drumsampler/sequencer...
dan is het ook niet zo verwonderlijk aangezien drumgeluiden nooit note off hebben nutuulk...

6 trak, volgens mij hebben ze het hier over het sequencen van externe apparaten.
De MPC is echt niet alleen een drumsampler. Het apparaat is prima geschikt om hele nummers mee te maken die
ook helemaal uit samples kunnen bestaan. En over de MPC4000 kan je al helemaal niet zeggen dat het om een drumsampler gaat.

Midi Production Center weet je wel!!!!

Back