Toegevoegde waarde van een synth. gezien de markt.

Als we praten over meerwaarde,...

Doe dan de Jupiter 8
Wat een beestachtig monster,..

Daar zijn er uberhaupt maar 2000 van geproduceerd waarvan zeker eenderde al
is verdwenen.

enne,...De prijzen stijgen de pot uit,...

Attachments

• jup8.jpg
    jup8.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 90
Yamaha:

CS80 : de vetste synth met de meest expressieve mogelijkheden tot nu toe.
SY99: RCM = combinatie van PCM-samples met FM (en zij die beweren dat het waardeloos is, kennen het niet goed ;) ).
Prophet VS: Eerste vectorsynthese.
PPG Wave: Eerste wavetablesynthese met heel bekende filters.
Emu EIV: Eerste sampler met 128 stemmen en knallers van filters (Z-plane)

:doei:

Als we het dan toch over een karakterbak hebben dan wil ik de Fizmo van Ensoniq noemen.

koop eigelijk nooit machines omdat ze mischien waardevast zijn ofzo
maar of juist of ik er maar een beetje kippevel van krijg

De Roland SC-88 vind ik een absolute meerwaarde in mijn setup vanwege de ongelooflijke General Midi & General Sound. Het is gewoon een brok synthesizer-geschiedenis.
Ook de Yamaha TG77 is een monster van een synthesizer en nog steeds ver ondergewaardeerd wegens voor velen "te moeilijk".
Over karakters gesproken ...

grappig, deze thread is drie en een half jaar geleden gestart,
en maakt nu een doorstart :geslaagd:

Interessant is het wel degelijk, al zullen meest gewoon de standaard 'klassiekers' worden opgesomt.

En anders is het weer een 'persoonlijk' iets... dus laten we daar iig niet de discussie over aangaan.

Gewoon aangeven waarom je welke bak tof vind :okdan:

Als eens geprobeerd om een nord modular op een aux bus te hangen met een vocoder patch?

-C-[/quote]

Ja man...vette lol...juist een van de reden dat ik 'm toen heb aangeschaft.

De MS-20 om z'n ranzige filter.

En een zeer voor de hand liggende: de TB-303 vanwege.....nou ja, vul maar in :D

Ik droomde vannacht van een ms10 voor 10 euro ..

Das geen meerwaarde vrees ik .. 8o)

Korg Wavestation om z'n wavesequencing.

Geen synth maar er zijn al andere samplers genoemd:
De Ensoniq Mirage, omdat ie absoluut niet perfect klinkt maar nou juist lekker ranzig met een eigen karakter.

Hmmm, als deze thread nog iets langer doorgaat, dan komen we uit op een lijst met alle synthesizers? ;)

Oke wel synths zijn eigelijk wel echt een toevoeging,iets met een bepaalde unieke eigenschap of karakter. Laat ik maar beginnen dan.

VA gezien dan.

JP8000/JP8080 toch wel de supersaw die deze synth populair heeft gemaakt en daardoor toch wel deze unieke klank karakter heeft.

Waldorf XT ,aangezien hij niet meer gemaakt word en toch alleen aan de top staat gezien zijn unieke sound en wavetable mogelijkheden.

Ik hoor wel eens de Neuron langskomen en de jd990 ivm. zijn hoge converters etc...

Iemand mischien aanvullingen? Elke synth heeft natuurlijk zijn eigen karakter,maar bedoel echt iets unieks. De jp8000 heeft natuurlijk de supersaw die weinig VA synths echt na kunnen bootsen,daardoor uniek.

Mischien meer?

JP80x0 I second that. nee echt en dan beginnen ze over detuned saws stapelen. en waarom klinkt het dan niet hetzelfde? als je trance wil maken heb je echt perse een virus of een jp80x0 nodig om jezelf serieus te nemen in dit tijdperk. t kan zonder maar het is DE synth voor ons trancemannen

edit: en de sh201 just doesn't cut it

Back