CDs en synths combineren..

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Ik zit nu op mijn werk NAS te luisteren - it was written - I gave you power...
Nu opende ik toevallig de macbeth website.. http://www.macbethstudiosystems.com/ Dat klinkt lekker samen!

Wie freakt er wel eens wat bij een bestaande plaat?

Dat heb ik wel eens ooit gedaan, maar dat is alweer een tijdje geleden.
ik had toen een Schneider cd-speler (hoort eigenlijk meer in de 80's-thread) met een errug fijne loop-functie.
Daarmee loopte ik dan een instrumentaal stukje van die cd en speelde daarop mee. Soms nam ik het resultaat ook wel eens op.

Met een compleet nummer meespelen heb ik nooit gedaan, omdat veel nummers zich daar niet voor lenen. Veel nummers zijn al "vol" genoeg van zichzelf (of hebben op z'n minst "volle" passages) en het wordt dan snel een a-muzikale geluidsbrij.

Origineel geplaatst door 6 trak
ik heb ooit eens way back in 1991 met een piano sound uit de jx-1 over een nirvana nummer heen geragt...
klonk opzich wel ok... meneer Squonk kan dit beamen trouwens :D

De electrische of de normale?

Ik heb gooi wel eens wat effecten over dub heen die ik luister via de mixer.
Vooral climaxerende lfo-bliepjes met een tapedelay er achter dat is heel vet over dub. vinnik dan hé :)
Maar ook spelen met eq, reverb en delay voor de gein over een nummer heen. Kan best vet zijn.
Beetje live een soort van remix maken (en dan niet opnemen ... stom stom stom)

Maar soms doe ik ook gewoon lead spelen op toetsen er naast, voor de leuk, daar kan ik dan weer inspiratie van krijgen voor een nieuw te maken nummer. Dus.. jah.. handig hoor.. beter dan een band!

Vanmiddag heerlijk meegespeeld met Gary Numans live album: living ornaments. Een Gem pk4900 door een phaser en reverbed delay en lekker meespelen met die geweldige polymoog strings:D

Back