Drumboxen met trigger-ingangen

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Welke drumcomputers zijn er met trigger-ingangen en MIDI-uit zodat de box ook als een MIDI-converter kan werken? Graag prijsindicatie erbij. B.v.D.

Trouwens, nog even een andere vraag (hoort eigenlijk in een andere forumgroep thuis); als ik o dit forum wil zoeken naar bijv. de Alesis D4, hoe doe ik dat dan zonder de melding van "een zoekterm korter dan drie karakters"?

De D4 doet dat dus inderdaad ! :) (heeft geloof ik 12 trigger-ins) prijsindicatie: 100-150 euro ofzo ?
verder zijn er de verschillende roland-bakjes behorende tot de v-drum lijn, die ook los te koop zijn, maar wel prijzig.

....en dat zoeken is idd vervelend.......

De machinedrum kan 't....maar ik zou em daar NIET voor kopen....(2 ingangen maar)...natuurlijk is de MD wel de allergaafst drumbak/synt/sequencer allertijden... :)

Ik heb een Roland PAD-80 (Octapad II)

Die heeft 6 trigger inputs en werkt dus als MIDI-converter.
Maar er komen geen geluiden uit dat ding...

gekocht voor €175,- inclusief standaard

octapad2.jpg

hey Gem.

hey Gem.

Origineel geplaatst door gemmetje
De D4 doet dat dus inderdaad ! :) (heeft geloof ik 12 trigger-ins) prijsindicatie: 100-150 euro ofzo ?
verder zijn er de verschillende roland-bakjes behorende tot de v-drum lijn, die ook los te koop zijn, maar wel prijzig.

....en dat zoeken is idd vervelend.......

'k wou vragen; heb je nog naar de driver-versie van je EWS88 gekeken? ik was gisteravond van plan om de kaart 'ns in een ander slot te doen, maar 't is er niet van gekomen. Overigens betekent dit ook dat 'k m'n SCSI-kaart een ander plekje moet geven, of misschien erst maar even d'r uit op diagnostische gronden. Vanavond wordt het ook niet want dan komt m'n bandje oefenen, of we gaan weer iets opnemen.

ik werk met de
D4
DM5
TMC6 roland (via ddrum triggers op de vellen en roland pads, midi naar de sampler of intern gebruik. (tmc6 geen intern))

Als je gaat voor externe geluidsmodules neem dan de TMC6...
Wil je gewoon een extra vette klank bij boven een akoestische bassdrum of zo neem dan een DM5 of DM pro.

2dehands richtprijzen
D4: 100 euro
Dm5: rond de 200
DM pro: 600 euro
TMC6: 180 euro (nieuw rond de 240)

groeten

De allerbeste is de DDrum 4 van Clavia.

niet echt on-topic maar gewoon e vraagje uit eigen interesse...
is die ddrum4 monteerbaar in 19" rek ?

Origineel geplaatst door drumndaze
niet echt on-topic maar gewoon e vraagje uit eigen interesse...
is die ddrum4 monteerbaar in 19" rek ?

Dimensions

395(W) x 160(D) x 77(H) mm
15,6"(W) x 6,3"(D) x 3,0"(H)
Weight: 3,0 Kg / 6,6 lbs

Rack ears are optional.

Ja dus.

Back