Reason, waarom doet mijn keyboard het niet meer???

Defiant

Nieuwkomer
Hola beste mensen,

Ik heb een lichtelijk probleempje:

Eergisteren liep ik vrolijk (met een werkend keyboard) de deur uit. Ik kom terug en mijn keyboard een edirol pcr-30 geeft geen signaal meer door aan reason.

Ik heb de driver opnieuw geinstaleerd en volgens mij staan de instellingen in reason ook goed.

Wie heeft er een idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast Bedankt

Greetz Jos

Is de driver goed geinstaleerd?
staan je midi/dan wel audio settings goed in reason ?
juiste driver gelecteerd?

Staan je geluidskaart instelling goed?

heb je de juiste drivers geinstaleerd op je pc? ( de laatste )

Ja ook dat heb ik gedaan.

Ik denk dat het aan mijn pc ligt. Ik weet het ook niet meer.

Ik ga hem volgende week opnieuw opbouwen en dan hoop ik dat hij het weer doet.

Thanks in ieder geval.

Voor je je PC uit elkaar sloopt, probeer eens midi-ox te installeren, en te kijken of je daar midi activiteit op ziet :

http://www.midiox.com/

Selecteer bij options/midi devices je midi interface (al gaat dat normaliter automatisch) en druk vervolgens op een paar toetsen van je midi keyboard... als je data binnen ziet komen heb je gewoon iets fout staan in de midi setup van reason. Als je nog niets zit, check dan de voor de hand liggende zaken zoals de bekabeling!

Het zou me raar lijken dat je keyboard of midi interface het ineens niet meer doet..

suc6

Bedankt voor de tip. Ik heb midiiox geinstaleerd en zie inderdaad gewoon data binnen komen.

Het irritante is echter, dat ik in reason mijn instellingen niet veranderd heb. Misschien dat ik ergens perongeluk een knopje heb omgezet. Ik za nog even verder pielen en mocht het echt niet lukken dan instaleer ik reason weer opnieuw.

Het is voor mij even een opluchting dat ik weet dat het niet aan mijn keyboard ligt.

De volgende stap is om te checken of het ingestelde midi-kanaal van je keyboard nog wel overeen komt met het kanaal wat je in je Reason setup hebt opgegeven.
Start MIDI-OX, druk op wat toetsen, en let goed op wat er onder 'CHAN' komt te staan. Het kan best zijn dat je per ongeluk het MIDI kanaal van je keyboard hebt gewijzigt tijdens je uitje.

Ik heb een PC180-A van Roland, en die lijkt (net getest) het laatst ingestelde midi-kanaal te onthouden. Ik heb net heel snel even de Reason manual bekeken, en zo te zien kent Reason geen 'omni-mode' wat inhoud dat je sequencer op alle channels kijkt naar binnenkomende MIDI data. Reason wil dus heel graag dat je een specifiek MIDI kanaal opgeeft. Het lijkt me zinvol dat je even controleert of dit kanaal in Reason overeenkomt met het kanaal wat je bij 'CHAN' in MIDI-OX ziet staan.

Ik ken Reason verder niet, maar daar kom je vast wel uit.

Nogmaals bedankt, ik heb inderdaad even de port nagekeken en aangepast in reason.

En hij doet het weer.

Bedankt :okdan:

Kijk... Mooi dat dat nog kan..

Dikke problemen, en dan via een
medium als internet in een mum
van tijd hulp krijgen van iemad die
aan de andere kant van de wereld
kan wonen bij wijze van spreken...

Het blijft me telkens verbazen...

Er is altijd wel iemand die raad weet :)

Keep up the good work...

Axel

Back