MicroKorg owners

ikke

Ouwe rot
Hey. Iemand hier met een Microkorg die me een pleziertje wil doen? Ik vraag me nl af hoe die vocoder en micro klinken. Iemand geinteresseerd om ff zn stem op te nemen door de micro en de vocoder van de Korg? En het dan hie ff te posten.. 8o)

Ik kan hem ook testen in de winkel maar ik wil hem tweedehands aanschaffen. Als je der één weet staan voor 300 max, altijd goed! ;)

Alvast bedankt, synthers.

Ik wou een tijdje geleden ook de microkorg aanschaffen maar ik heb me toen laten vertellen dat het"speelgoed" was......
de gene die dit tegen mij zei heeft er veel verstand van dus heb ik dat dan ook maar aangenomen
Grtz Stef
Deze mensen weten alijd wat je nodig hebt

um ja zo'n advies gaat dus nergens over he

Microkorg is een MS2000 zonder knoppen... die kan je 2ehands rond de 400 vinden en het is een prachtbak. Niks speelgoed, dat is onzin. Ikke> Volgens mij staan op www.vintagesynth.com samples van de Microkorg. Luister anders naar samples van de MS2000...

Cas

Origineel geplaatst door DJ DyM
Ik wou een tijdje geleden ook de microkorg aanschaffen maar ik heb me toen laten vertellen dat het"speelgoed" was......
de gene die dit tegen mij zei heeft er veel verstand van dus heb ik dat dan ook maar aangenomen
Grtz Stef
Deze mensen weten alijd wat je nodig hebt

Nou dan weet ik niet of jij wel goed geluisterd hebt naar die Microkorg, want ik denk dat er maar weinig mensen zullen zijn die dit speelgoed vinden klinken.
En diegene heeft er dan ook niet zoveel verstand van als hij dat zegt, dus zou ik voortaan eerst zelf naar een apparaat luisteren.

:geslaagd:

Laatst gewijzigd:
Meer zeg ik ff niet, zie bijlage

Attachments

• select_b.jpg
    select_b.jpg
    13,4 KB · Bekeken: 95
Als dat geen speelgoed is, wat is het dan wel.

Deze komt normaal voor 2.50 euro bij je nieuwe PC:

Attachments

• mikro_h.jpg
    mikro_h.jpg
    4,6 KB · Bekeken: 101
Origineel geplaatst door dob
Meer zeg ik ff niet, zie bijlage
attachment.php

Waauw :halleluja een knop om hits te scoren! Daarmee zou iedere synth uitgerust moeten zijn...

Je moet de tekstlayout van die microkorg niet al te serieus nemen, uiteindelijk gaat het om de sound van het ding.

Sound staat als een huis, en ja...Sinterklaas bestaat!
Wat een gelul zeg...ga m gewoon eens beluisteren, en ga dan oordeel.

Volgens mij is de microkorg een erg geliefd apparaat en staat ook in menig homestudiootje.. ik heb hem zelf beluisterd en was meteen verkocht. En wat maakt het idd uit wat er op die knoppen staat.

@ikke: je kan op korg.com het beestje beluisteren. Waaronder ook dus de vocoder.. (eerst zelf research doen kom je ook een heel eind mee)

400 euro is trouwens nog dik aan de prijs hoor, staat nu 1 op de interface xchange voor 300 euries.

Hij klinkt wel goed ja,
maar de bediening is zo f&*îng irritant!!
erg verwarrende knop-keuze, ik wou een gewoon draaiknop aan cutoff toewijzen maar zo makkelijk ging dat dus niet
:duivels:

Die muziekstijl benamingen zijn IDD erg 'amateuristisch'..geen goeie zet van Korg... lijkt net een keyboard zo haha..

ik vrees dat korg alleen maar naar de markt luistert hier, en daarom die dance-benamings lay-out maakt. Precies voor dezelfde mensen als die hier komen om te zeggen dat ze hardhouse willen maken en wat ze daar allemaal voor nodig hebben, vervolgens een Virus in huis halen en dan boos worden op dat ding omdat er niet hetzelfde geluid uit komt als ze op Sensation Black hebben gehoord.

Het valt Korg niet te verwijten dat ze op dat soort vragen uit de markt inspelen, daar is bv. ook het hele groovebox-tijdperk mee begonnen. Wel kwalijk is inderdaad het feit dat men het als een volwaardige synth wil slijten, terwijl het ding zo teringmoeilijk te editten is!

de klank is fraai en behoorlijk volwassen voor zon klein ding, alleen een aantal minpunten:

hij is tamelijk fragiel en het klavier is erg slecht / klein. ik krijg er onwijs veel pijn van in mijn handen maar als je hem bespeelt via een goed midi keyboard is er niets aan de hand.

maar dan ook maar 4 stemmig...? dat vind ik de grootste teleurstelling.

Origineel geplaatst door elektrovolt

maar dan ook maar 4 stemmig...? dat vind ik de grootste teleurstelling.

Ach zijn grote broer de MS2000/B is ook maar 4 stemmig, dus dan vind ik de teleurstelling al wat minder.

ik heb hem al een tijdje en ben er bijzonder over te spreken. Het is de eerste VA synth die ik heb aangeschaft maar ik heb er wel bijna alle geluiden uitgehaald die ik zou willen. Hij kan iig schreeuwen als een idioot (als je daar van houdt) en die vocoder doet het uitstekend.

Met de pc-editor kun je het hele zwikkie moeiteloos tot in de detals editten, en hij werkt op batterijen!! :okdan:

kijk maar eens naar diverse internationale live-acts dan zie je deze synth heel veel voorbij komen. bijv. Moloko, Rojksop en ook de neptunes/Nerd. Toch mensen die liever geen speel-goed gebruiken :biertje:

sorry, das mijn associatie met muziek maken. 8)

afgelopen woensdag zo zat als een kanarie echt geweldige muziek gemaakt

Back