Alesis ION - drukschakelaars en problemen ?

conso

Fold it
De Alesis ION. Ben er sinds de verschijning van onder de indruk qua mogelijkheden en geluid, en ook de prijs is hier en daar inmiddels nog interessanter geworden. Maar ik heb steeds het gevoel gehad dat de drukknopjes heel erg kwetsbaar zijn. Feit is dat ze priegelig klein zijn en nogal wiebelig lijken. Alsof ze na een paar honderd keer indrukken niet goed meer zouden werken. Viel me bij het eerste ION contact meteen op. Welke GEBRUIKERS van de ION kunnen hier iets over zeggen?

Thnkx
Conso

Ik gebruik de ION sinds dag 1 en kan je vertellen dat de knopjes nog prima werken. Ze zijn wel klein, wiebelig en verre van ideaal maar ze werken nog wel. De beste knopjes zitten op de Virus A!

werkt prima allemaal!
maarja, ik druk niet elke dag 1000 keer op die knoppen ;)

m'n m2 wheel is er wel mee opgehouden, hij is nu weg voor reparatie.
ik adviseer je om eens te kijken op de alesision group bij yahoo. veel info daarzo

geen problemen ondervonden tot nu toe (7 maanden in gebruik).
Op de yahoo users group staan veel gebruikers met prblemen, maar tot nu toe beperken die zich blijkbaar tot ions gekocht in de VS.

Er zijn volgens de berichten problemen geweest met een leverancier van de encoders (de draaiknoppen), maar die zijn volgens alesis opgelost.
Ook is er een OS update die enkele problemen met de draaiknoppen zou moeten oplossen.

De drukknopjes zijn wat fragiel, maar gelukkig heb je die niet al te veel nodig.

ik heb de ION nu een maand of 3, geen problemen mee (je draait overigens meer aan de draaiknoppen dan dat je de drukknopjes bediend), de drukknopjes voelt idd niet echt profi aan maar op zich geen last mee.
Op het ION-forum wordt erg veel geklaagd over storingen, ik heb nog niks ondervonden, ook de softwareupgrades en de midi-sysex-communicatie loopt gesmeerd. Ik gebruik de ION ook bijna wekelijks live op het podium dus hij heeft meer te lijden dan in een home-studio en ik heb de indruk dat ie betrouwbaar is. Als je hem in een band gebruikt is het zeker een aanrader, hij snijdt geweldig door de mix, zelfs met brullende gitaren blijft ie overeind.........

ga de mijne morgen ophalen. hij is gerepareerd. ben trouwens nu al niet tevreden over de importeur.
wil je weten waarom.. pb

Bedankt zover voor alle reacties uit de eigen praktijk ! :biertje:

Het lijkt erop dat de IONs in Nederland vooralsnog wat stabieler (b)lijken dan de exemplaren elders. Is lastig om zo'n aankoop te gaan doen wanneer je steeds voelt dat het qua bouw toch niet echt helemaal lekker zit. Maar het geluid is heerlijk en de mogelijkheden zijn erg royaal. En als het dan toch mis gaat met die knoppies zal het waarschijnlijk niet al te lastig te fixen zijn. Kortom: ik denk dat ik er toch aan moet gaan geloven.

groet
conso

Origineel geplaatst door virkaz
ga de mijne morgen ophalen. hij is gerepareerd. ben trouwens nu al niet tevreden over de importeur.
wil je weten waarom.. pb

ooo????

Waarom een PB? Als er problemen zijn kun je die toch gewoon posten? Hebben de andere leden ook wat aan lijkt mij. Misschien blijkt wel dat je niet de enige bent.

Maar goed...

Ik heb dus ook een Ion en ik vraag mij af of er meer mensen zijn die problemen hebben met de reactie van de potmeters. Met name die van de Pre Filter Mix. Ze reageren allemaal goed, behalve die van het OSC 2 level en (soms) ook van het Noise/Ext In level.

Ze doen het wel maar soms reageren ze slecht of schieten opeens door. Dus net vloeiend maar haperend.

Ik grbuik het meest recente OS, 1.05.

Ga ik morgen ook doen. Maar wilde eerst eens kijken of er meer mensen waren met dit soort klachten. Het zou namelijk ook aan de software kunnen liggen.

En aangezien in de winkel (zeker bij de nieuwe apparaten die nog in de doos zitten) vaak oude OS versies in de apparaten zitten, heb ik daar weinig vergelijk.

Ik heb geen problemen met de potmetertjes en ik heb ook 1.05. Dus ff laten fixxen denk ik.

De knoppen om de waveform mee te kiezen deden het eerst ook slecht bij mij (=potmeters? In ieder geval: soms wel reageren, dan niet, dan weer doorschieten). Was gefixed na de OS-update, maar nu krijgt de knop van Osc1 weer kuren. En er is onder mijn tweede G een stuk van de toets afgebroken (de onderste helft van het vertical stuk onder de toets). Gebeurde spontaan binnen een week. Eigenhuijsen gebeld, die hebben Alesis gebeld, maar: geen garantie, want valt onder eigen verantwoordelijkheid. WAT?! Alsof ik met een schroevendraaier of zo onder mijn toets hebben zitten steken! Daar ga ik echt nog eens over zeuren bij Alesis, dit gaat echt helemaal nergens over natuurlijk. En als die knop blijft irriteren, dan stuur ik 'm gewoon terug om mijn welverdiende garantie te incasseren...

Spontaan een stukje van de onderkant van je toets? Humm... *D

Maar goed, dat probleem met dat doorschieten heb/had jij ook? Het lijkt inderdaad (ook) op een software probleem. Mar goed... het laatste OS zit erin.

Ik ga zo naar Feedback en kijk in de winkel wel of een nieuw exemplaar dezelfde kuren vertoont. Zo niet, dan een OS update. Komt het probleem dan terug dan weet ik dat het de software is en anders was het een potmeter die niet goed contact maakte.

Ja, het klinkt raar, maar inderdaad: spontaan. Ik tilde 'm een keer op, hoorde iets rammelen binnenin, draaide de Ion een keer om, en toen kwam er een stukje toets uitvallen. :confused: Binnen een week, ik had de Ion nog maar amper aangeraakt(drukdrukdruk!), dus het moet wel een fabricagefout zijn (toets was al gebroken bij het assembleren of zo). Maar goed, als jij ook al meteen sceptisch bent, dan zal ik het wel kunnen vergeten dat Alesis het binnen de garantie vindt vallen...

Wat betreft de potmeters: inderdaad, precies hetzelfde probleem dus. Met OS 1.00 was het niks met alledrie, met OS 1.05 ging het tot nu toe goed (probleem was direct na update verholpen), maar sinds dinsdag vertoont Osc 1 weer dezelfde kuren (alleen nog iets minder erg). Op zich zou het dan nog steeds hetzelfde softwareprobleem kunnen zijn, maar hoe dat dan opeens kan terugkeren ontgaat mij (is dat programmatuur-technisch gesproken mogelijk?).

Maar laat dus even weten wat jouw bevindingen bij Feedback zijn!

Origineel geplaatst door Cheimoon

... maar sinds dinsdag vertoont Osc 1 weer dezelfde kuren (alleen nog iets minder erg).

Die bug is bekend bij Alesis. De ION is op dinsdagen niet op zijn best. Gefixed in OS 1.06.

8~

:D

Kun je mij die update even sturen dan; de Alesis-site vermeldt 'm nog niet. ;)

(p.s.: ik heb Alesis net gemaild, dus of het echt bekend is, daar gaan we binnenkort achter komen...)

Had het ook al in een andere Ion-thread gemeld, maar ik heb de Ion vanmiddag omgeruild (was pas paar dagen oud en ik had meteen al gebeld).

Het was een hardware probleem. De potmeter reageerde niet/nauwelijks tussen 12.00 en 12.15.

Heb de Ion inmiddels alweer geüpdate naar 1.05 en alles werkt perfecto! ...voor zover ik even snel heb kunnen zien.

Back