Percussie-bakken

nick nova

Resonator
Ik vraag me al een tijdje af wat nou echt kwalitatief hoogstaande percussie-machines zijn. Dan bedoel ik totaal niet de overbekende drumbakken die zich vooral richten op Bassdrum, snare, hats, etc., maar eerder apparaten die een breed arsenaal hebben aan meer exotische klanken. Liefst van al zouden ze nog wat te editeren kunnen zijn. Ik denk aan goeie conga's over tabla's naar woodblokjes en alles eromheen.
Moet wel hoge kwaliteit zijn. Mogen ook vage special effectpercussies bij zijn.

de waldorf attack :confused:

Volgens mij heeft Alesis 1 of 2 jaar geleden een mooie module op de markt gebracht. K weet alleen niet meer hoe die heet.

Ik zou het echt niet weten.
K ben bijna nooit met drums bezig. het enige wat ik heb zijn de drumkits uit de Triton.(lekkere jazzkit)

Of gewoon een sampler met een paar goede sample-cd's?
Lijkt me dan toch het meest flexibel.

Alesis HR16 schijnt nogal goede percussie aan boord te hebben.... Afgaande op een sample cd die ik heb...

Weet je wat ik een beetje het probleem vind met die sample cd's: ik kan niet meer kiezen welke geluiden ik ga gebruiken omdat het er zooooveeel zijn !!
En als ik me dan beperk tot mijn eigen drumbakken, 707,727,606,drumtraks, drumstation..kom ik vaak met leuke ritmes omdat je dan een beetje beperkt wordt en gaat experimenteren (727 door een filter halen bijvoorbeeld..erg leuk !!)

equate

'k Heb net een HR16 gekocht, bevalt me wel maar ik zoek het breder. Tr727 is toch totaal niet uitgebreid en zonder editeermogelijkheid.
Wat zijn zo de echt geoeie percussie samplecd's?
Nog andere suggesties van machines?

Latin Board Van Roland

Latin Board Van Roland

Het Latin Board SR-JV80-18 is vooral voor 'exotische' klanken waaronder percussie.

Zelf heb ik dit expansion board niet maar ik vermoed wel dat ook deze dezelfde kwaliteit draagt als de andere van Roland.

Uiteraard best eerst beluisteren.

Misschien een idee (als je JV/XP-synth hebt).

De Planet Earth heb ik al eens beluisterd in de winkel en is ook errrug goed hoor.

Wat dacht je van de Vermona DRM-1 of de MAM ADX-1. Ik heb ze nu allebei. Ideale bakken om veeeeeel analoge drumgeluidjes uit te halen.

Back