Remote 25 vs Cubase (recording CC)

Bobby

.com
Hehooo,

pas een Novation Remote 25 gekocht, en zit nu wat met Vanguard te spelen.
Heb een usertemplate gemaakt en knoppen ingesteld zodat ze de juiste cc doorsturen. En als ik in Cubase PLAY druk en aan m'n cutoff slider draai, hoor ik effectief dat ie Vanguards cutoff aanstuurt, maar dit is het probeelm:
als ik realtime midi record doe en aan de cutoff draai, hoor ik correct wat ik verander, maar Cubase neemt enkel mijn laatste cc waarde op, dus niet het verloop dat ik wilde opnemen, enkel de waarde waar ik op eindig.
Wat doe ik verkeerd? :eureka:

thx

haaaaaaaa
nog vreemder:
wanneer ik midi die ik met de remote inspeel opneem, en daarna in de cubase midi editor bekijk, blijken al die noten helemaal in't begin te staan ( 1.01.01.000 ) :confused:

how come?? :confused:

Re: Remote 25 vs Cubase (recording CC)

Origineel geplaatst door Bobby

als ik realtime midi record doe en aan de cutoff draai, hoor ik correct wat ik verander, maar Cubase neemt enkel mijn laatste cc waarde op, dus niet het verloop dat ik wilde opnemen, enkel de waarde waar ik op eindig.
Wat doe ik verkeerd?

Staat de Write button geactiveerd bij de Vanguard?

Origineel geplaatst door Bobby

wanneer ik midi die ik met de remote inspeel opneem, en daarna in de cubase midi editor bekijk, blijken al die noten helemaal in't begin te staan ( 1.01.01.000 )

Dat kan zijn omdat je realtime quantize waarschijnlijk aanstaat. Die zet de ingespeelde noten automatisch gequantiseerd neer...

Re: Re: Remote 25 vs Cubase (recording CC)

Re: Re: Remote 25 vs Cubase (recording CC)

Origineel geplaatst door Sycorax
Staat de Write button geactiveerd bij de Vanguard?
wel ik wil gewoon midi cc in opnemen. Die write/read buttons zijn toch enkel voor automation?

Back