Motif6 of triton61le

SILML75

Ingeburgerd
Ik sta momenteel voor het volgende dillema.

Zowel de triton LE als de Motif6 vallen binnen mijn budget en ik ben van plan 1 van de 2 aan te schaffen.

Wat zijn de voor en nadelen van deze bakken en wat raden jullie mij aan?

Muziek waar ik mee bezig ben: Voornamelijk triphop, hiphop. rnb, jazz

prijsverschil

prijsverschil

prijsverschil tussen beide is nogal groot, ikzelf vindt de motif beter, sample optie standaard, betere toetsen, betere geluiden, uitbreiding door plg boards, betere en bruikbare sequencer, gewoon ff naast elkaar uitproberen.......

Qua opties ontloopt het elkaar ontzettend weinig. Als je er handig mee bent zul je qua synthese en andere mogelijkheden er wel ongeveer evenveel uit kunnen halen. Voor mij ligt de keuze vooral tussen de klank van de verschillende fabrikanten. De Triton klinkt niet zo dik, maar ligt goed in de mix. Akoustische geluiden, piano's en e-piano's vind ik er wel erg slecht op. Totaal niet realistisch. Ik vind de Motif dan stukken beter. Klinkt veel dikker, ligt ook goed in de mix en heeft erg goede piano's en e-piano's. Akoustische geluiden zijn niet optimaal maar wel voldoende. Het toestenbord van de Motifs vind ik ook fijn spelen (hoewel ik uiteindelijk een S90 gekocht heb - een Motif8 zonder sequencer en sampler).

Ofwel: ren naar Feedback (of zo) en ga het zelf proberen! Da's echt het enige dat je kan helpen kiezen...

ik ben het (zoals gewoonlijk) weer behoorlijk met Cheimoon eens, voor natuurlijke geluiden moet je zeker de Motif hebben (De piano's in de Triton LE zijn echt zwaar slecht, ik gebruik daar nu een Kurzweil SP voor, die is echt geweldig), voor synthgeluiden vindt ik de Triton wat agressiever en vetter klinken, m.n. als je live speelt met een band snijdt de Triton wat heftiger door de mix, de Motif is wel wat uitgebreider en veelzijdiger......dus moeilijke keuze en afhankelijk met wat je er mee gaat doen...........

Duitsland is de motif6 voor 999 en 1029 euro te krijgen

In de prijswijzer hier op het forum staat wel een link

Die Motif6 wordt gedumpt. Dus erg goedkoop.

Qua types zou je die Motif6 eerder met de Triton vergelijken maar niet voor niets dat Yamaha de Motif ES serie uitbracht.

En qua prijs zijn ze niet al te duur maar daar kom je wel achter als je expansies voor beide wilt hebben. Dus mocht je nog zoiets hebben van bepaalde expansies die je erbij wilt hebben die ook in de prijs meeneemt.

Ik hoef er geen expansies voor te hebben als ik de motif zou kopen volgens mij. Ik zou tneminste niet weten welke.

Back