welke drumcomputer???? (hellup!!!)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

C.B.D.

Nieuwkomer
Ik ben hard op zoek gegaan naar de beste drumcomputer....alle voor en tegens met elkaar vergeleken...maar nu kom ik terecht bij 3 drumcomputers. En eerlijk gezegd zie ik door de computers het bos niet meer...

Dus, bij deze vraag ik jullie hulp, en hier zijn de kandidaten:

- Yamaha RS7000
- Roland MC 909
- Elektron machinedrum

Welke zouden jullie nemen? En waarom? Mijn budget is rijkelijk gevuld, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wat ik ermee wil, gewoon lekkere originele vette beats mee maken...dus piepels, graag zou ik jullie wijsheden willen horen.

PS: Misschien is er nog een drumcomputer die beter is dan de bovenstaand, dan hoor ik dat ook graag....

Alvast bedankt!!!

RS7000 en MC 909 zijn niet alleen Drumcomputer volgens mij zitten er ook alleen samples is die je kunt tweaken je kunt wel samplen...maar volgens mij is de Machinedrum het best voor originele beats zoek zelf ook iets maar mijn budget ligt niet zo hoog :(

ik hoor en zie het al... je hebt nog niet genoeg research gepleegd voor jezelf

wat verwacht je van een drumcomputer,
- welk soort geluiden spreken je aan
- wat moet je kunnen qua editing
- hoeveel outputs moet ie hebben etc...?

en waarom denk je uit te moeten zijn gekomen bij de 3 die je hebt genoemd?

Het is de bedoeling (ver in de toekomst) dat ik er live mee ga spelen...oftewel er moet nogal wat apparatuur aan komen te hangen.

Welk geluid/sound, hou het maar op fat boy slim style...frisse, goedlopende beats, het liefst ook de mogelijkheid hebben er zelf loops mee te maken. Niet alleen de dingen spelen die er al standaard opzitten/inzitten.

over de editing heb ik nog niet nagedacht, eerlijk gezegd......dont shoot the newbie!!!

als je er in de toekomst nog aparaten aan wil hangen dan heb je idd meer nodig dan een drumcomputer.

rs7000 en mc909 zijn prima hiervoor. ze zijn zo een beetje een alles-in-een-doosje

sampler+synth+sequencer

dus,je laad gewoon de drumsamples in die je wil en je kan er alles mee doen. zitten ook effecten in enzo.

mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar de rs7000- maar er zijn genoeg mensen die weer voor de mc909 zullen gaan.

de machine drum is een echte drumcomputer (+sequencer) - maar hierin kan je geen samples laden.

De machinedrum is de moeder der drummachines. Dat is duidelijk. De vraag is of je dat wilt ofdat je toch liever, zoals Waveglider al aangeeft, meer functionaliteit wilt.

Ikzelf heb toevallig ook dezelfde overweging gemaakt maar vindt het nog steeds moeilijk.

De MC909 vind ik veel commentaar over op forums. Instabiel door bugs enzo.....maar ja...een nieuw OS fixt zoiets vrij makkelijk.
Wel echt veel features voor het geld. Bijna onwerkelijk. En dat scherm is wel erg strak.

De RS7000 is ook heel erg cool. De vetste drummachine is zeker de Machinedrum zeker op sonisch gebied komt de machinedrum in sferen die de MC909 en RS7000 niet eens kennen.

De MC909 heeft iets betere interne geluiden en kan nog uitgebreid worden met een expansion board. De sampler is verder uit te breiden dan de RS7000 (64 MB Rs7000 / 272 MB MC909) en heeft iets meer functies. De slicing functie op de MC909 is ook iets beter. Wat betreft live wint de RS7000 weer want deze heeft meer realtime controller en er zit minder in menuutjes verwerkt.

Als je dus puur voor een drummachine gaat en het geld er voor over hebt: Machinedrum zou ik zeggen.

ALs je wat meer wilt: RS7000 en MC909 zijn beiden goed! Dus de keuze wordt geheel persoonlijk!

Als je later live wilt zou ik voor de Machine Drum gaan. Ziek apparaat, zieke geluiden die je stuk voor stuk over de zeik kunt helpen en veel handige live functies (bijvoorbeeld meerdere geluiden tegelijk muten door shift ingedrukt te houden en daarna los te laten). Bovendien is zelf geluiden maken eenvoudig waardoor je al snel origineel klinkt.

ps,

Had laatst een vriend over de vloer die een simpel MD beatje zo vernaggelde dat het klonk als wazige ambient, echt stoer ;)

De 2 beste drumcpu`s zijn volgens mioj nog altijd de TR 909 en de Machinedrum.

909: lekker analoog drumkassie (op het koperwerk na), je hebt altijd een goeie kick,snare, hh enz, enz.

Machine drum: Lekker digitaal drumkassie, kun je erg ver mee gaan en is ook totaal anders dan de 909, moet je ff in de winkel uitproberen.

Tja, mocht je een tweedehands MPC tegenkomen, dan is dat ook een optie. Die is volledig gebaseerd op samples, maar heeft verschillende erg positieve eigenschappen.

Origineel geplaatst door C.B.D.
fat boy slim style...frisse, goedlopende beats

dan denk ik zeker niet aan de klanken van de machinedrum
terwijl dat de enige drumcomputer is die je bij je keuzelijstje hebt staan

zoals boven al aangegeven
je wilt gesamplede drums sequencen, rs7000 mc-909 , maar ook akai mpc1000 of 4000 misschien een optie ?

probeer eens wat uit in de winkel

Ok ok ok..zoveel mensen zoveel smaken zoveel keuzes zoveel meningen..waarvoor ik jullie allemaal zeer dankbaar voor ben!!! :D

Ik had geloof ik nog niet vermeld dat ik al cubase sx heb, oftewel de sequencer is er. En het volgende op mijn verlanglijstje staat de roland jp 8080, analoge synth, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Dus dan is een echte drumcomputer mijn wens, en het idee van het "verzieken" van geluiden spreekt me ook wel aan :D

Door jullie adviezen is het de elektron geworden, originaliteit is de sleutel tot een goede set volgens mij. Het klakkeloos samplen van een beat of loop is mijn stijl niet. Dan liever een week lang sleutelen aan iets wat van mij zelf is (niks mis met samplen hoor ;) ).

Ik geef mijn ervaringen door over de elektron, voor wat hoort wat toch?

laterzzzzzzz en much bedankt

PS: als ik hier niet meer verschijn dan heeft mijn vriendin mij de keel dichtgeknepen...tis nogal verslavend he dat muziek maken :D :P

Dan sluit ik het onderwerp voordat er vanf geweken wordt.

(indien niet mee eens, gaag even een PB)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back