Mellotronesque koren

nee ik vindt toch dat er aan de m-tron wel een erg scherp randje zit en die is niet lekker weg te krijgen met de eq

kan iemand zelf es een sampletje maken?.. ff wat accoordjes neerleggen?.. kijken hoe die klinkt..

Nog effe over die 8 seconden speeltijd van de Mellotron.
Hoe zou Kraftwerk met het nummer Radio-Activity dit opgelost hebben dan? Of is dat geen MellotronChoir dat ze daar voor gebruikten?

Klinkt wel heel erg als een mellotron ja. Alleen in het intro houden ze trouwens een akkoord langer dan 8 seconden aan. Misschien hebben ze daar 2 opnames van de mellotron gecrossfade ofzo.

Zou kunnen. Het maakt je wel inventief dan.
Blijf het trouwens een heel speciaal nummer vinden, één van de mooiste naar mijn mening. Weet nog goed dat ik toen ik klein was de zenders van de radio af en zoeken was, en dat nummer hoorde. Was toen al heel erg onder de indruk.

Origineel geplaatst door EDP
nee ik vindt toch dat er aan de m-tron wel een erg scherp randje zit en die is niet lekker weg te krijgen met de eq

Dat scherpe randje hoort ook zo. Snijdt snoeihard door je mix heen ook. De meeste Mellotron-na-apers (zoals een aantal patches in de JV1080) hebben juist NIET dat scherpe randje. En daarom klinken ze niet authentiek.
TRouwens, met een goeide EQ is dat zo weg te poetsen mocht je dat willen.

Thanks voor de link naar Gmedia! Heb hem ook besteld :D Ben erg benieuwd.

De aanleiding is eigenlijk die Stringer die ik laatst gedownload had. Ik vond het mellotron geluid wat het 'nabootste' zo mooi

(Ben de laatste tijd wel erg into software moet ik zeggen :okdan: )

Origineel geplaatst door 6 trak
mellotron is loik enzo maar waarom zo je het exact na willen maken?
het gaat immers om het idee achter de mellotron (replay van vooraf opgenomen geluid) en die is vandaag de dag stukken beter...

Dit is wel een erg synthesegeriche invalshoek...

Ik bedoel: inderdaad, de mellotron was erop gericht koren en stringensembles realistisch na te doen, en moderne synths doen dat 10x beter. Maar wat de mellotron in plaats van realisme bood is ontzettend bruikbaar en sindsdien nooit meer nagedaan.

Origineel geplaatst door Slipperman
mtron klinkt trouwens veelste clinisch en te net... het oude en brakke is weg...

Zeg Slipjesman...heb jij dezelfde Mtron als ik??? Die Mtron klinkt zo oud en brak als het maar kan. Verre van klinisch.
Volgens mij moet je toch echt nog een keer luisteren. Je hoort de tapeflutter, ruis kraak & piep echt heel duidelijk op Mtron.

Mellotronesque koren

Halmen wuivend onder frische lentebriesch.
Waar wij woonen, waar wij horen.
Dat ik door den hooikoortsch niesch.

Nitsjewo,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Nolet
Zeg Slipjesman...heb jij dezelfde Mtron als ik??? Die Mtron klinkt zo oud en brak als het maar kan. Verre van klinisch.
Volgens mij moet je toch echt nog een keer luisteren. Je hoort de tapeflutter, ruis kraak & piep echt heel duidelijk op Mtron.

heb zelf geen mtron... heb immers me eigen mellorack ;) maar goed al het materiaal wat met mtron is gemaakt wat ik heb gehoord klinkt mij te clinisch... niet echt lekker brak...

die piep is de motor die je hoort lopen... heb ik overigens niet gehoord maar goed kan natuurlijk door EQ oid. weg gevallen zijn...

Re: Mellotronesque koren

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Halmen wuivend onder frische lentebriesch.
Waar wij woonen, waar wij horen.
Dat ik door den hooikoortsch niesch.

Nitsjewo,
ISPdeRuiter
beste meneer den Ruiter,

mag ik u er aan herinneren dat, bij het lezen van sommige berichten des uwes, genialiteit grenst aan den waanzin?

bij nablaat dank,
9

this post will selfdestruct in 1440 minutes...

Kraftwerk Orchestron:

&

Back