FREEWARE Audio Restoration software

Resonance

Turn up the reso!
Hola,
Ik ben op zoek naar goede software om clickjes enzo uit audio te halen. Ik ben op zoek geweest naar Steinberg clean maar op hun site hebben ze geen demo meer staan als die ooit bestaan heeft?
Ook heb een demo versie van Cooledit 2000 geprobeerd waar ik een declick addon voor had gevonden maar die werkte natuurlijk weer niet met de demo :( Hiervoor was ik eigenlijk een groot fan van sound forge maar die kan dit ook niet.
Wavelab heb ik niet geprobeerd (en trouwens ook geen demo van gezien) omdat ik ervan uit ging dat steinberg geen clean zou verkopen wanneer wavelab deze taken ook kan uitvoeren. Dus blijft er maar weinig over.... Weet iemand goede Freeware software die goed is voor audio restoration? Of moet ik toch maar ergens een serieus pakket kopen?

Dat Steinberg (Pinnacle) Clean is geen serieus pakket. Heb het origineel gehad en weer rapido verkocht.

Het haalt uiteindelijk een deel van de klikjes en plopjes weg, maar in ruil daarvoor wordt je audio (onacceptabel) doffer. Er wordt gewoon teveel weg gefilterd.

Wanneer het minimale 'foutjes' zijn gata het goed, maar dan si het naar mijn mening ook niet nodig. Echter wanneer het echte crackles en shit is, dan is het eindresultaat belabberd. Er zijn ook vinyl-cleaners op de markt die de groeven goed schoonmaken (als het tenminste om opnemen van vinyl gaat...) waardoor e.e.a. ook (goed) gereduceerd wordt.

Vervolgens onacceptabele (regelmatige) tikken met het handje verwijderen. Bestand openen en stevig inzoomen, tik selecteren en mute'n die handel. Soms zit ie alleen links of alleen rechts, selecteer dan ook alleen dat kanaal. Op die manier haal je vaak onhaarbaar de tikken uit begin, eind en andere zachtere passages.

Klote klus... maar ja... that's life!

ai ai... moeilijk lijkt me dat. of toch veel werk.
Het is een niet zo professioneel pakketje, maar al eens Goldwave geprobeerd?
Dat is eigenlijk shareware, maar het proggie blijft wel werken en saven (is ongelimiteerd op naging-screen na, na
verloop van tijd!)

het is te vinden op:

http://www.goldwave.com/

greetz

cloudy

Ohja Goldwave had ik nog over het hoofd gezien. Zal ik zeker eens proberen. En als dat niet lekker werkt ga ik D-Mike-E's Advies maar eens uitproberen. Bedankt voor de tips

Back