Nieuwe technologie: Hypersonic Sound

zeker nog nooit in t land van ooit geweest. Eerst de hele tijd "kinderen zijn de baas", en als je dan gaat zitten in zo'n pannenkoekenhuisje dan draaien ze dus echt (!) muziek met texten als "lekker pannekoeken, en neem ook nog n lekker ijsje"

En dan nog on-gebundeld!

Bij deze technologie heb ik zoiets van, best knap enzo, maar niet zo heel erg toepasbaar? Als ik muziek wil luisteren en niemand wil storen zet ik wel mijn koptelefoon op

Nee, gelukkig niet :)

Word al helemaal gestoord van de Efteling met dat liedje van dat Carnaval gedoe met die rooie neuzen. Taa tata, Taa tata tataDaa, Taa tata, Taa taa taaaaaa...

Snappie? ;)

Daarom is die techniek juist handig! Als ze dat in de Efteling zouden gebruiken, kon je gewoon de geluidsstralen ontwijken :D Hoor je dat muziekje ook nie.

Wie kan me trouwens helpen aan een (email)adres van een Nederlandse/Europese afdeling van dit bedrijf, of van een importeur of weet ik wat...? Ik kan niet echt wat vinden.
Thx.

Zou dit het begin kunnen zijn van de nieuwe energiebron (die door geluid wordt geproduceerd) die door Nostradamus werd voorspeld?

Volgens mij bestaat deze techniek al (veel) langer in het geheim want het Amerikaanse leger heeft al geruime tijd zgn 'crowd control' weapons die o.a. van deze techniek gebruik maken (dat beweren ze tenminste).

Origineel geplaatst door Zhanox
ja en nee. ik bedoel natuurlijk ben je gewend om dat te doen, maar het kost je hersenen wel een aardige duit energie. vergelijk het met je TV-scherm: daar kun je normaal naar kijken, maar TV's die vaker beeld 'verversen' (100Hz) zijn langer vol te houden... Punt is nat. wel dat je nooit uren recht voor je systeem naar CD's zit te luisten.

Dit is toch precies wat Olafmol zegt. Een TV die vaker zijn beeld ververst benadert meer de realiteit -> dus meer wat je ogen normaal gesproken gewend zijn. Als je oren normaal gesproken reflecterend geluid gewend zijn zal geluid zonder reflecties dus juist 'raar' klinken en kunnen je oren daar wel degelijk moe van worden imho

Origineel geplaatst door Arthur
Volgens mij bestaat deze techniek al (veel) langer in het geheim want het Amerikaanse leger heeft al geruime tijd zgn 'crowd control' weapons die o.a. van deze techniek gebruik maken (dat beweren ze tenminste).

Dan zou er nu een militaire techniek toegepast worden in de audiobranche...vet :) Ben benieuwd hoe dat verder gaat dan :D

Origineel geplaatst door Arthur

Volgens mij was er wel al iets met ultrasoon geluid. Ze gebruikte dan 2 ultrasone geluidsbronnen en waar ze bij elkaaar kwamen wordt door interferentie een hoorbaar geluid geproduceerd.
En als het niet bestaat moet ik er maar snel patent op aanvragen. :eureka:

Leuk, maar het lijkt in het filmpje net alsof het geluid 'weg' is als je niet in de 'bundel' staat. Dat is natuurlijk flauwekul. Ja, in de buitenlucht (zie filmpje) is dat natuurlijk zo, maar de meeste toepassingen lijken me binnen te zijn zodat de gerichte bundels gezellig overal op weerkaatsen, zodat het nut van 'gerichte' bundels een beetje teniet wordt gedaan?

Ook de veronderstelling dat de geluidsbundels als een laserstraal lopen is wat mja, overdreven want als je naar de spec-sheet kijkt, dan zie je dat de bundel al na 3 meter in diameter is verdubbeld.. ;)

Tja, Amerikanen zijn altijd zo goed in het 'stroop om de mond smeren' he? Doen alsof ze de uitvinding van de eeuw hebben gedaan en als je er wat beter naar kijkt valt het allemaal wel mee..

Arv

Back