mpc1000 of p4 laptop ???

Ik heb ook voor deze keuze gestaan en twijfel nog steeds. Ik denk dat een laptop erbij helemaal geen gek idee is. het mooie van een pc/laptop is dat je een hoop mooie synths en effecten eruit kan halen voor relatief weinig geld. Maar als je live wil dan is t gevaar dat zo'n ding crasht aanwezig daarom ist verstandig om m niet teveel te belasten. Ik zou mijn laptop als instr. zien de ene keer de odity vsti en de andere keer weer wat anders enz.

Wat ik ook merk is dat als je van software, in mijn geval Reason, overstapt naar hardware je niet de fout moet maken om helemaal te stoppen met software, ik heb daardoor een lange tijd weinig muziek gemaakt. kennelijk is software ook mijn ding. Voor live wil ik nou eenmaal hardware maar voordat je een beetje leuke collectie hebt, als student zijnde, ben je wel een tijdje verder.

Mpc en overige hardware vind ik verder wel leuker om mee te werken. Lekker actief bezig zijn met knoppen draaien ipv een muisarm kweken.

Succes met twijfelen

Er wordt tegenwoordig vaak zat met computers opgetreden.
En die dingen crashen lang niet meer zo snel als menigeen denkt.

Je kunt het zelf ook gewoon thuis testen door in de huiskamer je setup op een tafel te zetten en een testoptreden op je stereosetje te oefenen.

Tip...

Probeer een tweedehands mpc1000 te scoren speel er een week mee......en verkoop hem dan voor dezelfe prijs weer door......

Trouwens bij veel muziek handelaren mag je hem ook meenemen om te testen met onderpand natuurlijk.....

Tip 2

als je toch graag een P4 medio wilt, probeer toch eens een apple computertje, geloof me ik heb beide gehad.....bij apple krijg je nu ook het bekroonde programma garageband gratis....
www.apple.nl daarnaast is osx unix based!!! super stabiel en wereldwijd compatibel!

Iedereen heeft al een p4, ook verzekerings agenten, Think different ;)

Nee ik heb geen aandelen van Apple en ik werk er ook niet;)

Re: mpc1000 of p4 laptop ???

Origineel geplaatst door elektrovolt

Ik zit al maanden te twijfelen of ik nou een mpc1000 of een laptop ga aanschaffen.
mijn doel: sequencen, als (drum) sampler gebruiken e.d, vooral voor livesets. ik gebruik ook hardware synths.

Met mijn advies om 'n MPC te gebruiken bedoel ik natuurlijk niet dat 'n MPC in alle gevallen beter is, zeker niet. Maar voor het hierboven genoemde is het wel een fijne basis, vooral als je het live-gedeelte belangrijk vindt. Natuurlijk kan dat ook met 'n laptop icm Ableton Live. Dan heb je meer mogelijkheden, maar het wordt ook gecompliceerder, en een heel stuk duurder (laptop+software+controller).

Zelf gebruik ik mijn MPC in combinatie met Logic Pro. Ik zou geen van beide graag missen. In de studio beginnen dingen bij mij meestal in de MPC. Later track ik dat dan, vaak met compressie of effecten, in Logic. Andere keren doe ik m'n hele arrangement 'live' met de MPC en hardware synths/FX in een keer naar stereo, zoals Sander dat ook doet.

Met die laatste manier van werken is het relatief eenvoudig om een live-set voor te bereiden: je doet live dan hetzelfde als in de studio, alleen neem je waarschijnlijk niet al je synths mee, en moet je zorgen dat je snel naar 'n volgend nummer kan. Bij die eerste manier van werken (dus alles tracken of als loops opnemen in je DAW) is het weer lastiger om alles in de MPC te gooien. Dan kun je weer veel beter met Live gaan werken; loops exporteren uit je DAW, alles handig neerzetten in Live, en gaan. Of natuurlijk in de studio ook met Live werken, dat schijnt prima te kunnen.

Als je vaak live gaat, en ook vaak je live-set wil updaten, dan is het dus handig om de live- en studiowerkwijzen wat op elkaar af te stemmen.

Misschien slightly off-topic, maar ik hoorde van de week van Jean Louis Gayet van Interface dat hun zomernummer een uitgebreid artikel zal bevatten over laptops | muziek. Ze hebben veel modellen getest.

Origineel geplaatst door fuse
Er wordt tegenwoordig vaak zat met computers opgetreden.
En die dingen crashen lang niet meer zo snel als menigeen denkt.

Je kunt het zelf ook gewoon thuis testen door in de huiskamer je setup op een tafel te zetten en een testoptreden op je stereosetje te oefenen.

ik heb idd nog nooit een laptop zien crashen tijdens een live optreden.....zowel mac als pc's.....

Ja koop gewoon een laptop en een mpc2000. Dan kan je de MPC als sequencer voor je laptop gebruiken.
en dan koop je er ook nog een midicontroller bij waarmee je met wat funkties van je softsynths mee kan veranderen.

Duidelijk

Duidelijk

Origineel geplaatst door olafmol
ik heb idd nog nooit een laptop zien crashen tijdens een live optreden.....zowel mac als pc's.....

En bovendien kan je met een MPC niet gezellig in je bed DVD kijken...

Back