PMC DB1 + Samson Servo 170 vs Genelec1030 of Mackie HR624

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Hallo kenners,

Ik kan een set PMC DB-1 met Samson Servo 170 versterking kopen voor 850 euro...

Ik heb zo veel goede verhalen gehoord over PMC, voor al over de TB2.
De DB-1 is volgens mij het kleine broertje. is dit een goede deal?

Of moet ik voor TB2's gaan?

En hoe is de verhouding van die PMC t.o.v. de bovengenoemde Mackies en genelecs?

Gaarne reactie!

Cisco??

Die pmc's klonken beter dan die genelecs en mackie!

Verklaring: mackies hadden erg veel laag, ze klonken wel lekker hoor maar ik had het idee dat het laag te veel de overhand heeft.

De genelecs vond ik wat gedetaileerder zeker in het hoog, alleen wel erg schel in de oren.

Toen de PMC's strak laag en het hoog clear als een klontje. Eenmaal thuis schrok ik gewoon het detail,
fade ins hoor je al van mijlen ver aankomen lijkt het....

Daarom dus... die DB1S' zijn wel klein maar wat een geluid.... die bryston versterker komt wel een keer dan worden
ze helemaal super volgens mij...

trouwens neem wel de DB1S (s van studio) scheelt 200 euro DB1 is voor hifi en heeft een houten finish..

Persoonlijk vind ik de rubberachtige finish van de DB1S ook mooier, ziet er profi uit (en dat is het eigenlijk ook wel vind ik)

kijk es aan!
dank voor de uitleg...
ik ben zelf een stap verder, namelijk dat ik de mackies met de genelecs heb vergeleken en de genelecs al snel afvielen. idd behoorlijk schel, ik denk niet dat ik daar lange sessies mee zou kunnen doen. volgende week de pmc's aan de tand voelen naast de mackie's...

Succes! oja PMC DB1S die ik heb zijn wel passief...vandaar dat je een versterker nodig hebt...

Back