VSTi tegenhanger van Reason samplers

olafmol

[EXPANSIONS]
allo,

ik ben op zoek naar een VSTi tegenhanger van de Reason samplers NN19 en NN-XT (vooral die laatste).... ik heb wel eens met kontakt gestoeid maar op een of andere manier spreekt die GUI me niet aan en gaat het eigenlijk te ver voor mijn wensen...die zijn: gewoon een sample vanuit zoveel mogelijk formaten inlezen en gepitched afspelen, beetje envelope, filter en klaar is klara...soms wat multisampling en mapping, maar lang niet altijd...moet ook als het kan auto-pitch detecten en auto-mapping doen...... mijn gevoel hangt nu beetje bij ofwel Halion 2/3 of Mach five, al is de GUI van die laatste me wel ERG donker....tips/hints?

Olaf

wat dacht je van linplug cronox?

http://www.linplug.com
CronoXHC.gif

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Battery is het meest simpele. Erg makkelijk voor drums,

ik zoek geen drumsampler, ik heb daarvoor al DR008, ik wil een sample-player die gewoon getransposed over het keyboard speelt.....cronox ziet er wel interessant uit

Voordeel wat ik zo aan de Cronox zie is de 'typische' Linplug mod-routing zoals ook in Albino zit.

Is hier wat meer info over? Ik bedoel van gebruikers, niet de website.

psies dezelfde routing naar mijn weten.
heel handig dus, eigenlijk al te veel mogelijkheden voor olaf...

Laatst gewijzigd:
Bedoelde eigenlijk over de plugin zelf, niet over de routing ;)

Weet het... staat er niet zo heel duidelijk.

ik heb in het verleden wel met de CronoX gewerkt, maar ik meende me te herinneren dat ie een andere kleur had, dus misschien is ie wel enorm ge-update.
in mijn ervaring is het een lelijke, onaantrekkelijk klinkende, crashgevoelige kloteplugin.
maar misschien is het inmiddels wel een fantastisch apparaat.

Origineel geplaatst door cyan_circle
in mijn ervaring is het een lelijke, onaantrekkelijk klinkende, crashgevoelige kloteplugin.

Werk jij voor de marketing afdeling van LinPlug?

Tja kan niet oordelen over de klank maar ik vind hem er persoonlijk ook helemaal niet uit zien...maar dit vind ik ook van de Albino.
Ben gewoon niet zo'n fan van de Interface's van Linnplug (en het oog wil toch ook wat ;) )

Klopt, ziet er niet uit.

Maar het werkt wel overzichtelijk en bijna alles op één pagina. Dus dat werkt wel snel en zonder al teveel geklik.

Dus dan neem ik die frisse, opgedroogde mosterdkleur maar op de koop toe.

Ja idd functionaliteit en overzichtelijkheid is ook zeer belangrijk en dat hij stabiel werkt zal ook zeer prettig zijn maar toch...idd die kleur en die knoppen :Z Sommige Synthedit VSTi's zien er nog beter uit ! Maar ja ook weer kwestie vna persoonlijke smaak..

Maar ff on-topic

Ik zou zo snel niets weten maar Olaf was je ook niet in het bezit van Reaktor ?? Kun je daar niet iets van je wensen mee bouwen of DL uit de Library ??

Ik zou je aanraden eens te kijken (en vooral luisteren) naar de Emagic EXS24 softsampler.
(Ja, die standaard uit logic).
Maar ik neem aan dat je geen logic draait, anders had je 'm al wel gevonden waarschijnlijk *D

Er schijnt ook een gewone VSTi van te zijn, dus gewoon ff zoeken.

Het is iig een heerlijk simpele softsampler, makkelijk editbaar en ENORM lekker filters.
Ennuh, multi-output, dus gewoon per sample'tje aangeven naar welke van de 16 outputs die moet...

Heerlijk toch 8o)

Dat is alleen zo als je Logic hebt,
de vsti versie is EXSP. das een versie die nix, maar dan ook nix kan ;)
1 output. en geen wav-edit oid.

Nou, ik ben 'm wel eens tegengekomen op een grote speurtocht door p2p programma's ;)

Daar stond toch echt: Emagic.EXS24.VSTi.by.xxxxx.zip of zoiets!

Dus ik neem aan dat er (net als dat er van de EVPxx ook VSTi's zijn) hier ook best volledige VSTi versies van te krijgen zijn... en dan heb je toch wel DE softsampler :{

Origineel geplaatst door Subgroover
Nou, ik ben 'm wel eens tegengekomen op een grote speurtocht door p2p programma's ;)

Daar stond toch echt: Emagic.EXS24.VSTi.by.xxxxx.zip of zoiets!

Dus ik neem aan dat er (net als dat er van de EVPxx ook VSTi's zijn) hier ook best volledige VSTi versies van te krijgen zijn... en dan heb je toch wel DE softsampler :{

de EVP voor niet-logic hosts is ook superbeperkt.....

beetje gespeeld met halion2 en met kontakt....beiden waren niet echt intuitief imho.....kompakt op zich nog het meest maar mist weer dingen als zelf velocity layers maken lijkt het...

wat ik veel gebruk in de reason samplers: automatisch pitch herkennen en automatisch mappen/distributen over de key-range...welke softsampler heeft dat nog meer..maw: laad een hele lading samples in, en na een druk op de knop staan ze goed gepositioneerd onder je keys....werkt echt perfect..

Origineel geplaatst door olafmol
beetje gespeeld met halion2 en met kontakt....beiden waren niet echt intuitief imho.....kompakt op zich nog het meest maar mist weer dingen als zelf velocity layers maken lijkt het...

wat ik veel gebruk in de reason samplers: automatisch pitch herkennen en automatisch mappen/distributen over de key-range...welke softsampler heeft dat nog meer..maw: laad een hele lading samples in, en na een druk op de knop staan ze goed gepositioneerd onder je keys....werkt echt perfect..

Hoe doe je dat dan?

gewoon in de NN-XT de samples selecteren die je wilt bewerken, rechtermuisknop, detect pitch from sample en dan automap...klaar is klara..

Back