[Techno] Solid - Coins

Met deze track ben ik op dit moment bezig. Het arrangement gaat in ieder geval nog aangepast worden, want dat is nu niet echt wat het moet zijn.

Verder tijfel ik nog over een aantal dingen van de track, vandaar dat ik 'm hier post.

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=11171

ik ben benieuwd naar de reacties.

begint lekker direct met een mooi basje. Rond 1.45 komt er een lekker funky geluidje in. Als je 2.50min. een nieuw geluidje in het nummer laat komen, zou ik de percussie en beat langer weglaten om wat meer spanning op te bouwen, er valt meer uit te halen. Het klinkt allemaal wel leuk maar toch vind ik 'm wat langdradig. Dat pad geluid begint me behoorlijk te storen (irriteren?) na een paar minuten. Het nummer gaat niet ergens naar toe, is niet spannend genoeg.

Lijkt op ...... ;)

Maar hier past heeeel goed zang bij. Vraag ff of die Boris tijd heeft. ;)

En qua melodieen en harmonische structuren wringt het wel wat idd maar ik vind het helemaal niet erg. Dat transponeren zou ik of niet doen of op een plek waar het beter past. En die bas ook wat afwisseling geven.

Denk dat wat Hazes zegt ook wel redelijk klopt. Qua opbouw en afwisseling zou je er nog goed naar moeten kijken. En zelf denk ik dat een echte break ook wel kan. Maar dan past zang ook wel erg goed erbij omdat juist de luisteraar meer te horen heeft zegt maar.
En een effect met zo'n dub delay zou ook wel passen denk ik.

Qua mix vind ik hem erg goed. Die bas zou wel iets zwaarder kunnen omdat die kick niet zo zwaar is en dan vult het elkaar mooi aan denk ik. (en je mp3 encoding kan je horen)

Erg leuke track. Vooral doorgaan!

Origineel geplaatst door Hazes
begint lekker direct met een mooi basje. Rond 1.45 komt er een lekker funky geluidje in. Als je 2.50min. een nieuw geluidje in het nummer laat komen, zou ik de percussie en beat langer weglaten om wat meer spanning op te bouwen, er valt meer uit te halen. Het klinkt allemaal wel leuk maar toch vind ik 'm wat langdradig. Dat pad geluid begint me behoorlijk te storen (irriteren?) na een paar minuten. Het nummer gaat niet ergens naar toe, is niet spannend genoeg.

Thanks voor je commentaar.

Ik ben het er helemaal mee eens dat het arrangement nog niet goed is. Zoals ik al zei in de openingspost gaat dat nog aangepast worden, dus met je tips ga ik zeker wat doen.

Origineel geplaatst door fuse
Lijkt op ...... ;)

Lijkt het op een bestaand nummer, bedoel je dat?

Maar hier past heeeel goed zang bij. Vraag ff of die Boris tijd heeft. ;)

En qua melodieen en harmonische structuren wringt het wel wat idd maar ik vind het helemaal niet erg. Dat transponeren zou ik of niet doen of op een plek waar het beter past. En die bas ook wat afwisseling geven.

Goede tips. Ik ga geen zang erin doen trouwens, maar dat transponeren en de bas ga ik wat mee doen.

Denk dat wat Hazes zegt ook wel redelijk klopt. Qua opbouw en afwisseling zou je er nog goed naar moeten kijken. En zelf denk ik dat een echte break ook wel kan. Maar dan past zang ook wel erg goed erbij omdat juist de luisteraar meer te horen heeft zegt maar.
En een effect met zo'n dub delay zou ook wel passen denk ik.

Ik zal eens kijken of ik daar iets leuks mee kan

Qua mix vind ik hem erg goed. Die bas zou wel iets zwaarder kunnen omdat die kick niet zo zwaar is en dan vult het elkaar mooi aan denk ik. (en je mp3 encoding kan je horen)

Erg leuke track. Vooral doorgaan!

Normaal doe ik het altijd andersom, niet teveel laag in de baslijn, en dan een stevige kick, maar met de ingrediƫnten in deze track kan ik wel eens proberen wat je zegt om de baslijn wat zwaarder te maken.

Thanks voor je commentaar!

Leuke geluiden en een lekkere groove compositie?!
Ten eerste vindt ik dit geen techno?! Het ligt volgens mij meer op het randje van funky-techno/house.
Moet daarentegen toch echt zeggen dat ik dit een zeer lekkere track vind!;) Lekker opzwevend en lekker zomers!:D Hij wordt in het midden toch net iets te langdradig, en ik denk idd dat een stukje zang geen kwaad kan in deze track?! Je zou deze track (naar mijn mening) wat meer omhoog moeten laten werken?! Er gebeurd te weinig?!;)
Voor de rest gave geluiden! Maar probeer 'em wat meer naar een qlimax te werken?!

Succes!

peace...

Origineel geplaatst door Cisco
Ten eerste vindt ik dit geen techno?! Het ligt volgens mij meer op het randje van funky-techno/house.
Moet daarentegen toch echt zeggen dat ik dit een zeer lekkere track vind!;) Lekker opzwevend en lekker zomers!:D Hij wordt in het midden toch net iets te langdradig, en ik denk idd dat een stukje zang geen kwaad kan in deze track?! Je zou deze track (naar mijn mening) wat meer omhoog moeten laten werken?! Er gebeurd te weinig?!;)
Voor de rest gave geluiden! Maar probeer 'em wat meer naar een qlimax te werken?!

Succes!

peace...

Thanks!

Ik ga nog een harde dobber krijgen aan deze track. Hoe krijg ik het eerste gedeelte (t/m de pliepjes) en het tweede gedeelte (vanaf het bells-achtige geluid noem ik het maar) in godsnaam in een lekker lopend arrangement. Nouja, ik ga maar eens wat vogelen ermee.

Ow, en peace terug! :D

Vind m echt erg lekker!!!! misschien iets meer een climaxxxx inbouwen maar verder hele lekkere sounds!!

TOPPIE:okdan:

Origineel geplaatst door Cisco

Succes!

peace...

Rasechte techhouse imo! Echt Goodlife materiaal! Oxia zou zoiets draaien in zijn sets.

Basslijntje is echt lekker! Vooral de geluiden die later toevoegt maken deze track erg techno! Beetje detroit achtig na een tijdje. Die pads op de achtergrond zou je wat breder in het stereo beeld liggen om je track wat ruimtelijker te maken, en je zou ook naarmate de track vordert wat meer tonen kunnen toevoegen aan de akkoorden die je nu gebruikt. 1 octaafje hoger oid, dan heb je toch een beetje een soort climax waar je naar toe kunt werken.

Voor de rest, echt top hoor! Alweer!

Ging jij nou iets releasen op Confused?

goeie track hoor. Vind het klikje die je in de kick hoort in het begin (muntje?) niet zo.

Basje kan ik wel een uur aanhoren denk ik, dus dat zit zeker snor.

Ik zou soms het ene geluid wat meer wegfilteren zodat de andere weer wat meer ruimte heeft, luistert iets makkelijker/lekkerder weg, denk ik.

goed bezig iig !

Leuk dat dat ene stabje rechts gebalnceerd begint :)

Back