U220 editor gezocht, mac of pc , en andere sw

Jan

beetje lid
Ha!
Ik zoek een editor voor mijn Roland U220, liefst macOS9 maar macOSX of pc is ook prima, als ik het ding maar niet rechtstreeks hoef te bedienen, ik verzuip er na een kwartiertje in.

Zijn er anders nog leuke stukjes software voor macos9 aan te raden? Ik heb sinds vorige week een midisport, en zie door de bomen het bos nog even niet, er is wel heel erg veel te krijgen. Ik zoek bv naar een sequencer, want dat dingetje in m'n Yamaha P-120 zit snel vol, en ik wil wat ik daar opneem kunnen exporteren. Ook zoek ik muzieknotatie software.

Zijn er OS9 gebruikers die mij wat tips kunnen geven?

Alvast mijn intense dank!

Jan

die had ik al, maar de links werken bij mij om een of andere reden niet....

Ziet er goed uit, ga ik zeker proberen. Nu hopen dat er nog een mac versie ergens rondzwerft, dan hoef ik niet met 't spul te gaan slepen. Bedankt!

Re: U220 editor gezocht, mac of pc , en andere sw

Origineel geplaatst door Jan
Ha!
Ik zoek een editor voor mijn Roland U220, liefst macOS9 maar macOSX of pc is ook prima, als ik het ding maar niet rechtstreeks hoef te bedienen, ik verzuip er na een kwartiertje in.
Jan

De U-220 moet je even door hebben.
Lees eerst eens de handleiding dan begrijp je de opzet.
Je hebt zeker het probleem dat je je voices en midi instelt en als het apparaat uit is geweest alle instellingen weer weg zijn?
Het eerste wat ik tropuwens gedaan heb is de effect unit uitgezet en de uitgang poorten ingesteld.

Zover ben ik nog niet eens gekomen. De opzet is me wel duidelijk, maar het bewerken in de praktijk is goed voor RSI, stress, burnout en nog het een en ander.
Mijn probleem is in eerste instantie dat ik het een ramp vind om via de U220 zelf de parameters te wijzigen. Dat ze dan weer 'terug bij af' komen is mij nog niet opgevallen. Ik wil hem gewoon graag wat voorbakken (en saven!) met lekkere sounds die ik live snel kan kiezen. Daarna wil ik kijken of ik hem het meest practisch kan bedienen met een RD500, dan wel met een YamahaP80 met program change uit.

Origineel geplaatst door Jan
Zover ben ik nog niet eens gekomen. De opzet is me wel duidelijk, maar het bewerken in de praktijk is goed voor RSI, stress, burnout en nog het een en ander.
Mijn probleem is in eerste instantie dat ik het een ramp vind om via de U220 zelf de parameters te wijzigen. Dat ze dan weer 'terug bij af' komen is mij nog niet opgevallen. Ik wil hem gewoon graag wat voorbakken (en saven!) met lekkere sounds die ik live snel kan kiezen. Daarna wil ik kijken of ik hem het meest practisch kan bedienen met een RD500, dan wel met een YamahaP80 met program change uit.

De U-220 blinkt inderdaad niet uit in gebruikers vriendelijkheid.
Heb je ook externe soundcards?
Als je die wil instellen dat je ze kan afspelen dan kan dat dacht ik niet met een editor.
Maar moet je in het timbre menu het nummer onder een bepaalde patch midkanaal de sound card instellen en daarna saven.

Last edited by a moderator:
Back