Thnx Exzit, maar ik kende die site al. Ik zie dat jij ook een Rhodes MK1 in je bezit hebt. Hoe heb jij je versterking geregeld? via een gitaar combo + mic of via Hi Z input EQ op je mengtafel?
Origineel geplaatst door Lacrosse Thnx Exzit, maar ik kende die site al. Ik zie dat jij ook een Rhodes MK1 in je bezit hebt. Hoe heb jij je versterking geregeld? via een gitaar combo + mic of via Hi Z input EQ op je mengtafel?
Beste schijnt te zijn met opname de bekende combo en op te nemen met een mic.
Helaas nog niet inbezit hij zit nu rechtsreeks geplugd in mijn mengtafel.
Er is in de Rhodes wel een speciale voorrvesterker in gebouwd. Met gain een process en contour knop.
Mac Laren harmonic clarifier
Als je een Fender Rhodes wilt opnemen zoals je ze op cd's ook vaak hoort, moet je hem aansluiten op een goede buizen versterker. Natuurlijk kan je beste een oude Fender Verterker pakken, maar dat is een kwestie van smaak. Vergeet niet dat je buizen versterkers flink hard moet zetten voordat ze lekker gaan klinken. Het is namelijk zaak dat er een randje oversturing in de eindbuizen en speakers komt.
Als je dat allemaal hebt geregeld zet je er een microfoon voor en dat neem je op. Een mooie condensator mic doet het altijd wel goed. Hoe duurder de Mic en de Preamp hoe beter het resultaat. Vergeet ook niet even te pielen met de plaatsing van de microfoon t.o.v. de speaker. Hiermee kan je nog behoorlijk wat invloed uitoefenen op de klank.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.