Dit, moet het uitgangspunt zijn idd.
Ja uiteraard maar als je echt gaat diven. Kom je bizarre dingen tegen die je dus zelf onbewust met een installatie meekrijgt en of bij aanschaf geïmplementeerd krijgt.

Deze functionaliteit heeft macOS tegenwoordig al native aan boord (het renamen in sequence)
Wil je me uitleggen waar ik dat kan doen en is het net zo uitgebreid als NameChanger?

*FaF is gratis maar zo goed dat ik een paar euro graag doneer.

@Rvooh ja idd het ondergeschoven kindje! ik heb het een paar keer een kans gegeven maar nooit verder mee gewerkt. Heb jij een paar goede praktijk voorbeelden?

Hmm ik maak automations voor 1malige bulk bewerkingen, en sla ze dus zelden op. Doordat je ook nog eens kan scripten zijn mogelijkheden in feite onbeperkt

Ben afgelopen week heen en weer met apogee bezig geweest om hun shizzle van md hd af te krijgen.
Met terminal al aardig gelukt..
Nu moet ik alleen nog een stap verder en dat is in bootmode de terminal gaan gebruiken en zover ik weet kan ik niet even een notitie met de code openen. Dus op een briefje schrijven.. of werkt het met een notitie op usb? Schiet me te binnen terwijl ik schrijf..

Ik ben inmiddels ook wat verder in de Finder mogelijkheden en daar blijkt dat je ook meer mogelijkheden hebt dan je in eerste instantie denkt. Dus de moeite om toch even paar uurtjes aan te besteden.

Als iemand weet hoe je bepaalde integrated Apple apps die je ingebakken verplicht mee krijgt maar niet gebruikt zou ik dat ook wel willen leren.

Je kunt ook de Mac Terminal en bash leren.
Dan een script creeren die dit alles doet zodat je muziek kan gaan maken.

Ja ben ik enigszins bekend mee, soms zoek ik wat op maar met wisselend succes moet ik zeggen

In de aanmaak van dit topic noem ik ook de mogelijkheid van de Terminal maar heeft risico's. Niet iedereen kan het ook weer oplossen als er iets mis gaat. Mezelf incluis. Maar als je geteste command lines hebt lijkt het me interessant om te delen

:)

Trouwens, deze twee krijg ik er met GEEN mogelijkheid af inclusief apogee helpdesk en sudo support.
Screenshot 2025-11-26 at 11.41.55.png

Back