deejayen met de Yamaha 01X

Maks

Gromit the Evil Operator
Hoi
ik ondekte net dat de Yamaha 01X ook werkt met ableton, maar daarnaast kwam ikop de gedachten hem te gebruiken met Native Instruments' Traktor. Da's een on-screen dj-booth met midi-support:). ik dacht van dan mss een evolution x-session als crossfade en wat extra controls te gebruiken. iemand tips of gedcahtenwiseltjes?
ciao

Wat heeft dit met de 01x te maken? Dat je de audio-interface ervan gebruikt, zoals een willekeurige geluidskaart?

Los daarvan, als je echt van plan bent (nogmaals, snap je verhaal m.b.t. de 01x niet zo goed) met de 01x wilt gaan DJ-mixen... mwa... lijkt me onverstandig en onhandig.

Onverstandig: mooi en goedgebouwd apparaat maar de faders zijn niet bedoeld voor DJ activiteiten

Onhandig: hoe ga je Gain, Balans, EQ e.d. dan bedienen? Even snel een menuutje induiken? :confused:

idd, wat je met de faders zegt is idd waar.... die zijn er niet voor gemaakt, wat eventueel onhandig kan zijn
MAAR wat ik ook zei was dan eventueel de evolution x-session als crossfade te gebruiken, en eq's, pans en wat dan ook kunnen eventueel nog met de overige knobs op de x-session gecontrolled worden....
check
http://www.m-audio.com/index.php?do=products.main&ID=6b2745dbb70e57db28158268044c5d9a
ik heb het natuurlijk ook allemaal nog niet in de praktijk geprobeerd ofzo....

Klopt allemaal... maar nogmaals, wat is dan de relevantie van de 01x in dit verhaal?

Origineel geplaatst door D-mike-E
Klopt allemaal... maar nogmaals, wat is dan de relevantie van de 01x in dit verhaal?

Dat hij er net achter is gekomen dat hij een midi-controller bezit.. :)

nee, had gekunnen, maar toch niet;)
nee, leek me gewoon een mogelijkheid om hem ook te gebruiken om Traktor te bedienen... Ik kwam op dat idee gewoon... (in combinatie met de x-session wel te verstaan)

Back