SH-32 Vs. JP8000!!!

pal

Mannelijk lid
Ok mensen ik kwam een stukje tekst tegen van nova music, waarin ze de SH-32 van Roland beschrijven.
Hierin laten ze weten dat de SH32 de zelfde synth Engine heeft als de JP8000!!

Zou dit echt zo zijn kan er bij roland niks over vinden?
zie hieronder het artikel:

Attachments

• sh32.jpg
    sh32.jpg
    75,2 KB · Bekeken: 92
Hi pal,

nou da´s niet helemaal zo, aangezien de JP´s echte VA´s zijn en de SH-32 met samples werkt. Zie ook deze thread:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26708&highlight=jp*+sh32

Ik heb wel gelezen dat veel mensen hem erg bruikbaar vinden, leuke elektronische geluiden. Je krijgt ook wel genoeg knoppen en sliders om direct te kunnen tweaken. En tegenwoordig kost hij echt nix meer.....

Hij klinkt voor het geld wel best leuk hoor. Heb 'm zelf ook in gebruik voor de wat rauwere sounds.

De drumkits, arpegio en chord memory zijn voor dat geld erg leuke extra's (welke ook weer via midi de midi out te gebruiken zijn voor andere gear).

Je hebt wel een externe sequencer nodig maar ja......sequencers zoals in de DX200/AN200 zit toch niemand op te wachten.

Je leest zoveel onzin in ads van muziekzaken. de meest digitale bakken zijn analoog etc. Maar SH32 heeft idd niet de JP engine.

Die supersaw van de JP zijn ook 7 gedetuned saw samples hoor.

Maar in dit geval zou ik het niet een rompler noemen hoor. Misschien wel voor de kits die erin zitten.
Maar 2 OSC die naast verschillende waveforms ook nog eens PWM,ringmod/sync hebben vind ik geen rompler.
Wel dat je daar prima geluiden mee kan bouwen. En voor die prijs zeker niet te versmaden.
Ik zou er best 1tje willen hebben als module. Mja, d'r is nog zat moois.

OK ik wist het ook niet precies meer, ken het beestje ook niet goed. Punt was: Synthese-engine van de SH-32 is iets beperkter/anders, daartegenover staan wel (veel) meer stemmen en parts. Het belangrijkste verschil blijft de prijs. € 200,- (of zo) nieuw vs. € 700,- tweedehands. Dan vind ik die SH-32 interessanter. Als ik voor € 700,- een tweedehands VA koop, neem ik wel een Virus B:{

P.S.: Ik vind die supersaw ook leuk hoor, maar er is ook nog Superwave:halleluja

Origineel geplaatst door fuse
Die supersaw van de JP zijn ook 7 gedetuned saw samples hoor.
Samples :confused:

Maar 2 OSC die naast verschillende waveforms ook nog eens PWM,ringmod/sync hebben vind ik geen rompler.
Ligt er een beetje aan hoe je 't doet - PWM kun je goed simuleren met samples (dat wist de Waldorf XT al), ringmod is gewoon AM (ook een relatief makkelijke bewerking met samples, alleen niet erg bruikbaar), en bij sync knalt het geluid terug naar mono (bij gebrek aan CPU power?). Het is misschien geen rompler in de piano/strings/brass zin van het woord, maar wel zeker sample-based subtractive synthesis.

Who needs clones, when the real thing is still out there?

Origineel geplaatst door trancer
Who needs clones, when the real thing is still out there?

Cuz you're dead broke?

Back