Sysex dump Korg M1

gdewilde2001

Ingeburgerd
Hey...

Vraagje waarbij ni veel mensen me gaan kunnen helpen, vrees ik.

Ik gebruik oa. nog steeds een oude Korg M1, en die heeft "uiteraard" geen disk drive. Ik heb me indertijd een externe disk drive van Frontall Lobe aangeschaft, zuiver gemaakt voor de M1. Die gebruik ik dus om mijn programs uit het interne geheugen te saven.

Die extrene disk drive is echter zo goed als een collectors item, dus heb ik echt wel schrik dat hij er vroeg of laat de brui aan gaat geven. Weet iemand andere oplossingen om Sysex data vd Korg M1 extern te bewaren? Heb al eens geprobeerd om ze in Cubase in te laden, wat niet lukte. Mogelijk deed is iets fout, maar daar twijfel ik toch wel aan.

Thanx!

Re: Sysex dump Korg M1

Origineel geplaatst door gdewilde2001
Hey...

Die extrene disk drive is echter zo goed als een collectors item, dus heb ik echt wel schrik dat hij er vroeg of laat de brui aan gaat geven. Weet iemand andere oplossingen om Sysex data vd Korg M1 extern te bewaren? Heb al eens geprobeerd om ze in Cubase in te laden, wat niet lukte. Mogelijk deed is iets fout, maar daar twijfel ik toch wel aan.

Thanx!

Ik denk ook dat dat meer aan Cubase ligt dan aan je M1 ...
Ik heb dan wel een M1R(ex) maar ik dump regelmatig het een en ander van en naar m'n PC (heb geen Cubase maar Sonar) maar het komt in principe op hetzelfde neer.
Kijk ook effe of je in je M1 in de global settings de EXCL filter op ENA hebt staan, misschien helpt dat ook nog (maar ik dacht dat dat alleen voor inlezen gold)

Back