[lounge] Hardmoon - Biohazards for dummies

wow!!! wat een sfeertje zeg... ik vind hem echt goed!
laat de zomer maar losbarsten... niets op aan te merken!
:halleluja

Hey jij bent toch ook ene van scene.org? Ik zag laatst een geheel album ofzoiets van je op error404 en scene.org, nietwaar?

Jaa ik heb gisteravond op m'n kompjoeter gekeken - Ik heb dat hele album een week of anderhalf geleden zelfs binnengetrokken!! Hah! En nu ik zo die filenames zie: Mijn absolute complimenten gaan naar het nummer 'kwajer'!! Supermaffe FSOL sfeer! Geweldig spul jongens, ga zo door...
8)

ps. je bent toch ook niet toevallig 'hardmoon' van het oude venrayonline.tk toch? Want die kan ik me herinneren als een hardcore-phreak, en dat is nogal tegenstrijdig met de spacemusicstyle van jou ;)

Re: [lounge] Hardmoon - Biohazards for dummies

Origineel geplaatst door ukelele
De zomer staat voor de deur, dus voor allen een wat zomers trackje..... Trek je bloemetjesshirt aan, koude ranja in de hand en de zon in.

Biohazards for dummies

Complimenten hoor erg goed gedaan klinkt profesioneel en vooral goede subtiele afwisselingen waardoor het blijft boeien. En het dus niet uitmaakt dat het een wat langer nummer is.
Ben alleen wel erg benieuwd waar het mee gemaakt is.

Het is gemaakt met FLstudio met de volgende plugins:

Albino 2, Hypersonic, uTonic, Virsyn Tera, RM IV....

Ik begin wel steeds meer muziek gemaakt met software beter te vinden en klinken.
De vorige keer had iemand hier iets met reason gemaakt en was ook erg goed.
Maar is het noten programmeren, jatten uit midi files of echt ingespeeld?

Gewoon inspelen met mijn Yamaha AN1x, gaat al jaren goed op die manier.... Heb ik gelijk zo´n beetje alle controllers op de synth tot mijn beschikking voor de hands on automation...

Vroeger had ik thuis een stevige studio om mij heen gebouwd, maar ben de laatste jaren bewust overgestapt naar software, omdat die steeds beter wordt. Blijft een dure hobby natuurlijk, ook softsynths kosten geld, maar heb door de verkoop van mijn oude meuk flink kunnen investeren in softsynths... Persoonlijk vind ik het bijzonder prettig om volledig mobiel te kunnen werken zonder allerhande snoeren om me heen en een enorme mengtafel voor m´n giegel. Ook mijn sequencer keuze verbaast sommigen, maar ik kan lezen en schrijven met FL en sinds versie 4 kan ik ook zo´n beetje alles doen wat ik voorheen met hardware deed. Ik heb nog niet een keer gehad dat ik dacht: Nu wil ik het onmogelijke.

Gewoon inspelen met mijn Yamaha AN1x, gaat al jaren goed op die manier.... Heb ik gelijk zo´n beetje alle controllers op de synth tot mijn beschikking voor de hands on automation...

Goed gedaan.:halleluja

Vroeger had ik thuis een stevige studio om mij heen gebouwd, maar ben de laatste jaren bewust overgestapt naar software, omdat die steeds beter wordt. Blijft een dure hobby natuurlijk, ook softsynths kosten geld, maar heb door de verkoop van mijn oude meuk flink kunnen investeren in softsynths... Persoonlijk vind ik het bijzonder prettig om volledig mobiel te kunnen werken zonder allerhande snoeren om me heen en een enorme mengtafel voor m´n giegel. Ook mijn sequencer keuze verbaast sommigen, maar ik kan lezen en schrijven met FL en sinds versie 4 kan ik ook zo´n beetje alles doen wat ik voorheen met hardware deed. Ik heb nog niet een keer gehad dat ik dacht: Nu wil ik het onmogelijke.

He, da's grappig, zo doe ik het dus ook ongeveer, precies, eigenlijk. :okdan: ik hoor hier en daar een paar hypersonic-loops, en standaard fruitygeluidjes. Het stoort nauwelijks, maar ik waardeer tracks altijd meer als ik geen enkel geluid uit een track meer kan herleiden naar een "standaard" geluid. Maargoed, dat is allemaal gemierenneuk, ik vind het een zeer fijne track. :halleluja

Groet, MauriZe

Het zit leuk in elkaar, maar klinkt net niet echt genoeg (Zo zegt ook relaxomaniaq). En dan bedoel ik vooral de harp/gitaar-achtig geluid. Misschien kun je nog wat fret-noises oid toevoegen. En misschien het net iets minder strak inspelen. Maar goed, wie ben ik (en relaxomaniaq). Het idee is uber, de sfeer is ook owke. Tis niet helemaal mijn muziek maar het zit lekker in elkaar.

nu ik nog iets verder hoor: die harp/gitaar mag je misschien ook es wat vaker weglaten, en i.p.v. een ander instrument toe te voegen.

Origineel geplaatst door technomauriesje
hypersonic-loops, en standaard fruitygeluidjes. Het stoort nauwelijks, maar ik waardeer tracks altijd meer als ik geen enkel geluid uit een track meer kan herleiden naar een "standaard" geluid.

Groet, MauriZe [/B]

Goed gespot, de hypersonic;) Maar het fruitygeluid ben ik benieuwd naar, aangezien er werkelijk niet één sample van FL of standaard synth van FL in zit;) Maar ik begrijp je punt volkomen:D

Ook zeker mooi.

En denk dat je hier ook het nivo nog hoger kan voor m'n gevoel. Nog meer af zeg maar.
Makkelijk om te zeggen maar om te doen een 2e.

Heel relaxed! Vanaf 3:15 kon ik het niet laten om m'n volume nog wat extra open te schroeven... en dat heb ik niet vaak bij tracks!! Niets meer aan doen deze track...

..oh nu hoor ik het einde ... kon ik bijna totaal positief zijn, maar die knal met synthsweep vind ik daar echt heel jammer :) Dus dat er ff af halen en lekker de rest uit laten faden... en er dan verder niets meer aan doen ;)

Ik moet nog (weer) ff kwijt dat dit 1 van m'n favoriete nummers is op het synthforum! Ik zou het geen lounge noemen maar Electronica/Demo (in de zin van computer demo) track oid...

Hij is erg fijn ;) Complimenten!

Ingetogen... hier en daar zou een subtielere overgang kunnen (drum inval 1:52) en nog steeds het einde.

gave track :okdan:
lekker speels, goeie geluiden
knap melodisch geheel
je spel gaat maar door, misschien een idee om in 't midden een break of alternatief stuk erin te bouwen en daarna weer fris verder te gaan...

Back