Betalen op ebay...

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Ik heb geprobeerd te betalen op ebay met Paypal maar ik moet expanded use aanvragen
want ik heb een limiet van 0 euro.

Ik snap er geen reet van, ik betaal toch via mijn credit card?

Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik wil ook wel op een andere manier betalen maar hoe kan dat veilig?

Die gast waar ik een compressor koop heeft goeie feedback trouwens....een powerseller...

Greetz Alex...

Je kunt een x aantal euros besteden (vanaf je credit card) en dan moet je een kleine fee betalen..

Dat duurt wel ff, dus snel regelen die hap!

Ik betaal altijd gewoon met een internationale overschrijving.
Dat is tegenwoordig ook nog eens gratis binnen europa.

ja ik heb dat expanded use aan gevraagd.....

$1,95 kost dat geloof ik en dan duurt het 4 dagen dat je code te zien krijgt op je on-line afschrift
maar ik had de postbank een mailtje gestuurd of je je credit card info ook online kan krijgen....

Nee dus, helaas als dat in de toekomst wel mogelijk wordt dan wordt dat via de bekende kanalen naar buiten gebracht
aldus de postbank.

lekker dan, ik weet bij god (of allah voor de bebaarde zandmensen) wanneer ik mijn afschrift krijg...

En die gast maar wachten....

Het moet naar canada...

Moet je daarvoor langs de bank wippen( internationale overschrijving) ?

Moet ik die gast z'n rekening nummer hebben niet?

volgens mij heb je die 4-cijferige code nodig om geld te binnen te halen, maar niet om te betalen. dat zou nu moeten kunnen denk ik. kan je niet beter even een mailtje met je vragen naar paypal sturen?

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik betaal altijd gewoon met een internationale overschrijving.
Dat is tegenwoordig ook nog eens gratis binnen europa.

Inderdaad, alleen die Amerikaanse dudes/dudettes trippen met die Paypal. Kost je alleen maar geld.

Internationale overboeking duurt mischien 2/3 dagen langer, maar dat kan je altijd weer terug laten storten door je bank, mocht je genaaid worden....binnen 30 dagen.(tip).

Bijkomend voordeel via internetbankieren; wanner je dus iemands bankgevens (iban) invoert krijg je direct allerlei persoonlijk info van degene waar je naartoe stort, dus je kan hem zo natrekken of evt. aangeven bij de instanties wegens oplichterij.

Origineel geplaatst door Leo
volgens mij heb je die 4-cijferige code nodig om geld te binnen te halen, maar niet om te betalen. dat zou nu moeten kunnen denk ik. kan je niet beter even een mailtje met je vragen naar paypal sturen?

ik heb ze een mailtje gestuurd, duurt nog ff voor ik wat hoor....24 tot 48 uur...

Origineel geplaatst door Septic
Inderdaad, alleen die Amerikaanse dudes/dudettes trippen met die Paypal. Kost je alleen maar geld.

Internationale overboeking duurt mischien 2/3 dagen langer, maar dat kan je altijd weer terug laten storten door je bank, mocht je genaaid worden....binnen 30 dagen.(tip).

Bijkomend voordeel via internetbankieren; wanner je dus iemands bankgevens (iban) invoert krijg je direct allerlei persoonlijk info van degene waar je naartoe stort, dus je kan hem zo natrekken of evt. aangeven bij de instanties wegens oplichterij.

Ik ga die gast vragen of dat een optie is....

Internationaal betalen naar Canada (en andere landen buiten Europa) is niet zo makkelijk en snel. Betalingen per bank overschrijving kosten veel tijd (5 tot 10 dagen) of ze kosten veel geld (western union). Ik gebruik al een langere tijd paypal en dat is zeer snel en de kosten zijn voor beide partijen te overzien.

Ook kun je buitenlandse betalingen via de bank niet zomaar annuleren, en indien de persoon aan de andere kant opzettelijk fraude pleegt kun je in de praktijk daar weinig aan doen.

Het systeem van paypal is net als met alle andere methodes van betaling vertrouwen, en ieder persoon kan daar misbruik van maken. Direct met een creditcard kopen kan ook, de betaling kun je dan wel annuleren indien er een goede rede is (niet levering).

:maffia:

Het voordeel van met paypal betalen is dat de 'tegenpartij' jouw gegevens niet krijgt.. Dat vindt ik persoonlijk een voordeel.

Back