Wat is het belangrijkste apparaat in de studio?

Origineel geplaatst door dekzster
Dit is het booooooommmmmmmmmmm filter from hell. Een TR606 verandert in een TR909 met extreme bass-boost.....:D
attachment.php

Wow wtf is dat :confused:

Tochwel m'n RS, al ben ik niet 100% tevreden over 't geluid (vooral de basskick vinnik minder..).

Het is het apparaat dat ik als 1e gebruik; is namelijk tevens m'n hoofdsequencer in m'n setup..

En, toegegeven, het is een lekker uitgebreid "kladblok" om tracks op te maken.

Dat zit ergens tussen m'n Rs7000 en Machinedrum. Elke track start daar.

Meestal eerst een simpel stukje BD/OH/CH en dan ga ik de rest sequencen met de Rs7000.

Daarna gaan de Virus en Reaktor pas aan! :D

Mja, mijn PC met geluidskaart zijn uiteraard erg belangrijk, anders hoor ik niet zo veel (meeste hardware synths staan tegenwoordig uit en mijn analoge mixer gebruik ik ook al tijden niet meer).. maarre.. deze is toch zeker zo belangrijk..

ik moet immers ook een beetje kunnen pielen met al die vst herrie :)

mx1000.jpg

Origineel geplaatst door C738
de combinatie MPC2000xl / yamaha A4000 is denk ik wel het belangrijkste bij mij.

-C-

Tijd om mijn post eens te herzien. De A4000 is inmiddels minder belangrijk geworden omdat ik de MPC uitgebreid heb met 8 outs en een smartcard reader. Werkt perfect en uieindelijk gebruikte ik de A4000 alleen maar voor drums. Doodzonde om zo'n vette sampler niets te laten doen. De combinatie MPC2000XL, TB303 en FR777 is op het moment het belangrijkste in mijn setup... Als ik 1 ding zou moeten kiezen? Zonder twijfel de MPC, aangezien het een perfecte machine is om je drums in te samplen / sequencen. Als het mijn enige bak was, zou ik hem ook gebruiken om gesamplede loops af te spelen.

-C-

De Taperecorder.
Zonder opname apperatuur was er vroeger geen studio nodig voor de
muziekanten.
Voor mij zelf is de masteropname het uiteindelijke doel
,dus het belangrijkste.
Volgende......!!

Akai DPS 24, omdat dit zowel recorder als mengpaneel is en zonder de DPS zou ik geen opnames voor vrienden kunnen doen op locatie

Niet echt in de studio...

Niet echt in de studio...

...meer op de fiets of waar dan ook (want daar ontstaan de ideeën).

Attachments

• s701.jpg
    s701.jpg
    16,9 KB · Bekeken: 108
Re: Niet echt in de studio...

Re: Niet echt in de studio...

Origineel geplaatst door pjeut
...meer op de fiets of waar dan ook (want daar ontstaan de ideeën).

Ik wandel vaak om ideeen te krijgen. Okee, het helpt niets, maar ik heb wel een prima conditie nu.

En mijn favoriete apparaat:

Tungsten_T5.jpg

Back