Mijn nieuwe modulaire speeltje!!

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Ik heb hem net binnen en heb wat foto's gemaakt.

Het is een Digisound 80 cabinet.

We hebben:
1x Powersupply
1x Triple lfo module gebaseerd op de lfo's van de Ms20 met schakelaars voor high en low range(ook als vco te gebruiken)
1x External input module met ingangen voor line en microfoon en een envelope follower
1x Noise/Sample & hold
2x Vco met hard sync en soft sync
1x Voltage controlled state variable filter met 2 pole: lowpass, bandpass, highpass, notch en 4 pole: lowpass, bandpass en highpass.
1x Dual Vca
1x Voltage controlled envelope generator. Dit schijnt nog steeds één van de meest flexibele envelope generators te zijn.
1x Dual Envelope generator
1x Low pass VCF
1x Keyboard processor

Attachments

• d80left.jpg
    d80left.jpg
    77,9 KB · Bekeken: 144
Laat eens wat horen ....:)
Ai je moet alles nog aansluiten...:o:

Mp3's ga ik zo snel mogelijk aan werken!

Attachments

• d80rightfront.jpg
    d80rightfront.jpg
    77,6 KB · Bekeken: 123
Wat is er dan zo spannend aan de EG's? Lijken op het eerste gezicht niet echt heel bijzonder ofzo?

Ik vind die LFO's veel spannender klinken :D

Origineel geplaatst door n0_key
Wat is er dan zo spannend aan de EG's? Lijken op het eerste gezicht niet echt heel bijzonder ofzo?

Ik vind die LFO's veel spannender klinken :D

elk gedeelte van de envelope is voltage controlled. Ik kan bijvoorbeeld de attack met lfo1 moduleren, de sustain met de sample & hold, decay met lfo2 en release met lfo3. Ik moet het allemaal nog uitzoeken maar het schijnt erg cool te zijn.

Digisound ? Is het een digitale ? :D

Leuk.
Gefeliciteerd met je nieuwe bak. als ik me niet vergis is alles op cemchips gebaseerd. En de adsr chip is standaard al vc. Vandaar. Maar, blijft leuk.:okdan:

Ziet er allemaal erg mooi uit. Ook al die reserve knoppen! :)

Mooi uitgevoerd!

Kun jij aangeven welke CEM chips gebruikt zijn voor de verschillende modules?

vco- lfo 3340,
filter 3320 samen met 3335,
filter3320 alleen
adsr een ssm2050 later vervangen door 3310,
vca 3330

en ze hadden inderdaad ook nog een digitale oscillator

http://www.digisound80.synth.net/index.htm
leuk voor als je een stelletje cems hebt liggen. (en veel tijd overhebt...)

Origineel geplaatst door synthiaks
elk gedeelte van de envelope is voltage controlled. Ik kan bijvoorbeeld de attack met lfo1 moduleren, de sustain met de sample & hold, decay met lfo2 en release met lfo3. Ik moet het allemaal nog uitzoeken maar het schijnt erg cool te zijn.

Ok, klinkt koel.

Wel jammer dat alles CEM is en niet discreet. Ga alvast maar sjippies bunkeren :erm:

Wel jammer dat alles CEM is en niet discreet. Ga alvast maar sjippies bunkeren :erm:
Het is juist mooi dat alles CEM is.. :) Toevallig bijna dezelfde specs als mijn Soundlabs... :D

Ok, klinkt koel.

Ach ja, zo hebben we wat klankvariatie:D M'n synthi is zo discreet als de neet en er komt nog een Aries kabinet aan met een 8 stepsequencer, sampe & hold en patchbay + nog ruimte voor extra 4 modules. Van alles wat zeg maar:)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Het is juist mooi dat alles CEM is.. :) Toevallig bijna dezelfde specs als mijn Soundlabs... :D

Leg me eens uit wat daar mooi aan is dan, want ik kies tegenwoordig bewust voor discreet, het verschil is duidelijk, wat betreft klank iig wel. Los nog van de beschikbaarheid van de sjippies zelf op lange termijn.

Origineel geplaatst door synthiaks
Ach ja, zo hebben we wat klankvariatie:D M'n synthi is zo discreet als de neet en er komt nog een Aries kabinet aan met een 8 stepsequencer, sampe & hold en patchbay + nog ruimte voor extra 4 modules. Van alles wat zeg maar:)

Ik zeg, kijk eens in m'n signature :D

Back