[TRACK] I Need Your Energy

Heerlijke Italo Disco. Ik weet niet of ik al de aangepaste track gehoord heb. Maar de bass-kicks zijn zeker niet te zwak, als je de versterker opendraait komen ze erg overtuigd over. Mooi geluid en leuke afwisselende effecten. Misschien wel inderdaad een idee om er een 3.nogwat minuut versie van te maken.
Wellicht is het ook nog een idee om de gevocode sample te ondersteunen met een tegeninlopend lager strings-achtig geluid, ik weet alleen niet zeker hoe dat dan in combinatie met die hogere strings klinkt, maar valt allicht te proberen.

hey

de track vind ik heel gezellig, maar ik had om eerlijk te zijn wel een vette sound verwacht door de kritiek die ik eerder had gekregen. kga niet zeggen dat ik het beter kan maar ik vind hem erg dun klinken..

ik vind die hoge melodie die er later in komt ook wel lekker.. de vocoder net ff te vaak.. ik mis de mystiek in de opbouw..
ik hoor wel hoe grappig de track gaat driven door dat ge tingeltingeltingel..

leuk hoor :)

Origineel geplaatst door rob'n
Heerlijke Italo Disco. Ik weet niet of ik al de aangepaste track gehoord heb. Maar de bass-kicks zijn zeker niet te zwak, als je de versterker opendraait komen ze erg overtuigd over. Mooi geluid en leuke afwisselende effecten. Misschien wel inderdaad een idee om er een 3.nogwat minuut versie van te maken.
Wellicht is het ook nog een idee om de gevocode sample te ondersteunen met een tegeninlopend lager strings-achtig geluid, ik weet alleen niet zeker hoe dat dan in combinatie met die hogere strings klinkt, maar valt allicht te proberen.

Bedankt. Je hebt nog de oude versie gehoord. De nieuwe versie zal ik (waarschijnlijk) morgen posten, hierin pomt de kick ongeveer 3 keer zoveel :D (minder sublaag en meer in het attack-gedeelte, zodat je hem ook beter op kleinere installaties, en op lagere volumes goed hoort. Er zat zowiezo teveel ultralaag in de kick).
De baslijn is ook wat aggressiever. Verder een uitgebreiederere break in het midden.

We zaten erover te denken om het begingedeelte en het tweede gedeelte gescheiden te houden, dus een 3 min. nogwat versie en een ext. :dj: remix of zoiets

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
hey

de track vind ik heel gezellig, maar ik had om eerlijk te zijn wel een vette sound verwacht door de kritiek die ik eerder had gekregen. kga niet zeggen dat ik het beter kan maar ik vind hem erg dun klinken..

ik vind die hoge melodie die er later in komt ook wel lekker.. de vocoder net ff te vaak.. ik mis de mystiek in de opbouw..
ik hoor wel hoe grappig de track gaat driven door dat ge tingeltingeltingel..

leuk hoor :)

Ja dit is het risico van iemand anders kritiek geven hè....dan kan je maar beter niet in een glazen studio wonen ;)
Maar je hebt gelijk hoor, het kan vetter....maar dat is hopelijk al (gedeeltelijk) opgelost inmiddels

Ik vind em wel swingen!
Moet ik dan ook nog over die snare beginnen? ;-)
Misschien een heel ander geluid, een organ hit ofzo?

lekker disco dude!

De nieuwe versie staat online :

Save As

Dit is de lange versie
We hebben ook een "radio edit" gemaakt....altijd optimistisch blijven :D

:doei:

Toffe track, mixing is proffesioneel, ook the rhythm's, FX'es enz maw, zo hoort het te zijn.
Voor diegene die vinden dat het te dun klinkt, voor mij niet direct. Met de inachtname naar welke periode deze sound zowat verwijsd, is het spectrum 100% OK!
9,5/10 jongens!!

Als't goed is is't goed!

:mega: :mega: :mega: :mega:

Bedankt mannen. Jullie tips zijn zeker waardevol geweest !! :halleluja

ik zou er op dansen, maar ik zou 'm niet kopen. Ik vind 'm veel te lang duren om te blijven boeien.

Origineel geplaatst door Hazes
ik zou er op dansen, maar ik zou 'm niet kopen. Ik vind 'm veel te lang duren om te blijven boeien.

Het is de extended version ! Maar we hebben er inmiddels wel weer wat in zitten editten, en hij is 40 sec. korter geworden...

Ik ben blij om te horen dat je erop zou dansen ! Dat is nl. de bedoeling ervan -- hij verschijnt binnenkort op 12"

ik vind de 303 bassline nog steeds buiten de rest staan..

arpjes zijn erg lekker,de stabs die de lijn van de vocoderstem overnemen klinken volgens mij lekkerder met een stereodelay erover heen..

de bridge op 4.16 mag wat mij betreft wat meer ontwikkeling qua sound hebben, verder openende filters, ritmische trucjes..enz enz.

ik mis wel een beetje het climaxgevoel van voor de bridge...herintroduceren? (voornamelijk die sawlead me modwheel op pitchLFO)

Ja sorry, dat stomme wire.fm ook.....:frons:
Maar ik stuur je wel wat :)

Back