[MacBeth] Nieuwe M3X2 op de markt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door P-Five
En hoe gaat de synthmarkt dan kapot? Johnny...?

Bij mij gaan de synths zelf nog al eens kapot :) niet de markt...
Zei ik synthmarkt.. ik bedoel de analoge synthmarkt..

Wordt maar lid van zijn mailing en dan zie je het verhaal over presales van nieuwe synths en dergelijke. (Je krijgt maar een mailtje of 2 per jaar, dus dat valt allemaal wel mee..)

Origineel geplaatst door stekke
De M3X2 zal helaas het levenslicht niet zien. Een uitleg is te lezen op http://www.bluebay.be/index2.html
Natuurlijk is dit een zware slag voor zowel Ken als Blue Bay, maar in de huidige marktomstandigheden was de productie niet financieel haalbaar.
Oei, dat is jammer!

Ik denk persoonlijk dat de m3x2 een groter publiek heeft dan de m5. Jullie zijn niet de domste mensen, dus ik vermoed dat het een goede keuze is, die ik alleen niet begrijp.

Wat gaat de core business van macbeth worden? Puur leven op de verkoop van de M5 en de moroco kan ik met niet voorstellen? Dit is toch niet het einde...

Voor de M3X2 hebben we een lange weg moeten afleggen om tot een finaal werkend model te komen en terzelfdertijd waren er nagenoeg geen bestellingen. De technische lat lag extreem hoog wat ook de ontwikkeling erg verzwaard heeft. De M5 daarentegen is een prototype dat reeds bestaat en waarin geen extra geld moet gestoken worden voor design en productie. Ken heeft hiervoor nagenoeg alles reeds voorhanden qua componenten.

...... terzelfdertijd waren er nagenoeg geen bestellingen.

Mischien heeft dit toch iets te maken met het feit dat er nog geen prototype op de site stond ?

Ik hou heel erg veel van m'n Macbeth's en m'n vertrouwen in 'm is groot, maar ik denk dat je ook wel wat van mensen vraagt als je vooruit moet betalen voor iets dat alleen (nog) op papier bestaat en ook nog niet gereviewed kan worden.

Groet
Joost

Origineel geplaatst door levka
...maar ik denk dat je ook wel wat van mensen vraagt als je vooruit moet betalen voor iets dat alleen (nog) op papier bestaat en ook nog niet gereviewed kan worden.

Dit is uiteindelijk ook de werkwijze van merken als Doepfer, AS en Modcan. Helaas is het voor niemand meer haalbaar een volledig prototype uit te werken zonder eerst voorverkopen te halen. Ook de MM Voyager is zo begonnen en gelukkig voor hen was die limiet bereikt die zegt dat je voor productie mag gaan.

Tegenwoordig kan je je als producent niets veroorloven en moet je een moment bepalen waarop je net niet je vingers verbrandt. Best vooraleer te produceren natuurlijk

Zwaar bout dit idd. De markt voor de M5 zal niet zo groot zijn. Misschien toch maar MOTM style modules ofzo. Of het idee van semi-modulair laten varen voor de M3x lijn...

Dit is uiteindelijk ook de werkwijze van merken als Doepfer, AS en Modcan. Helaas is het voor niemand meer haalbaar een volledig prototype uit te werken zonder eerst voorverkopen te halen. ..........

Ja daar heb je wel een punt. Ik hou ook van Doepfer
(heel andere liefde dan voor Macbeth, net als met vrouwen die allen hun eigen charmes hebben 8~ )
Het zwakke punt van Doepfer was altijd dat die op hun site nooit goede MP3's hadden. Nu met de A-106 is dat gelukkig wat verbeterd.
Macbeth heeft m.i. altijd hele goede demo MP3's. Ik luister er nog regelmatig naar.

Opa vertelt:
Ik heb zelf ooit in 1981 by Syntrance in Nederland een synth vooruitbesteld en Fl. 900 aanbetaald. Dat bedrijf ging toen failliet voordat ze konden bouwen. Het heeft me geleerd om wel kritisch te zijn tegenover mooie verhalen & beloften

Origineel geplaatst door levka

Opa vertelt:
Ik heb zelf ooit in 1981 by Syntrance in Nederland een synth vooruitbesteld en Fl. 900 aanbetaald. Dat bedrijf ging toen failliet voordat ze konden bouwen. Het heeft me geleerd om wel kritisch te zijn tegenover mooie verhalen & beloften

Syntrance, dat is toch niet uit de E-Pro stal?

Dit is uiteindelijk ook de werkwijze van merken als Doepfer, AS en Modcan. Helaas is het voor niemand meer haalbaar een volledig prototype uit te werken zonder eerst voorverkopen te halen. Ook de MM Voyager is zo begonnen en gelukkig voor hen was die limiet bereikt die zegt dat je voor productie mag gaan.

Tegenwoordig kan je je als producent niets veroorloven en moet je een moment bepalen waarop je net niet je vingers verbrandt. Best vooraleer te produceren natuurlijk
Dit weten de meeste potentiele kopers echter niet... Dit in combinatie met de vele prototypen die we gezien hebben op de macbeth site, de m5 2x, s1, moroco enzovoort en het feit dat er speciale schuifpotmeters gemaakt zijn voor de M5 deed mij persoonlijk niet vermoeden dat de verbeterde M3x er niet zou komen.

Ik hoop dat jullie je nog bedenken, niet zo zeer voor mij, maar vooral voor de synthwereld en Ken zelf!

Ik wens jullie in ieder geval sterkte met de M5 of is dat een MacBeth only project zonder inbreng van bluebay?

Origineel geplaatst door n0_key
Syntrance, dat is toch niet uit de E-Pro stal?

Dit is enigzins off-topic, maar het gerucht ging toen dat in 1982 E-pro via goederen die aan het failissement van Syntrance waren onttrokken verder is gegaan.
Ze waren wel zo slim om zich niet meer aan de muzikanten te laten zien waar ze nog bij in de schuld stonden en zijn zich toen via bladen als Electuur op electronica hobbyisten gaan richten.

Maar goed, Nederlandse synth geschiedenis, net als Synton (waar ze toen ook een hooglopend conflict mee hadden ... )

Gezien de hoge prijs vd M5 (kleine afzetmarkt) en de betaalbarheid vd M3X2 (grotere afzetmarkt) lijkt de dit een beetje een rare beslissing...Ik veronderstel dat productiekosten hiervoor tussenzitten, but still...

A damn shame...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back