lounge cluby sound iemand een mening??

michielhemmer

Stamgast
surf naar www.mhmusic.tk en klik op club dan klik je op het nummer "this is the sound we play "

dit is het eerste nummer wat we afgemaakt hebben in ons nieuwe studiootje.

we hebben gebruikt: vocoder van de microkorg
stylus
v-station
microkorg geluidjes
carbon synth (uit de interface)
zang (mijn vriendin)

afmixen blijft nog steeds een moeilijke zaak (als gitaarist producer spelen is niet makkelijk haha)

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, mocht je nog meer interesse hebben kijk dan ook ff bij
rock want daar kun je mij gitaar horen spelen en zelfs als een soort joe satriani tekeer gaan op het nummer "going solo "

Hee gast coole site,

leuk gedaan!
Two minutes of rest, tof nummertje! Mijn liefje vroeg me meteen wat het was! Nou en dat is positief.
Keep on the good work! :okdan:
greetz,

Marty

Heb tot nu toe This is the sound we play en 3 rock nummertjes beluisterd. :halleluja Echt mooi gecomponeerd. Qua opnametechniek enzo, kan ik niet veel zeggen aangezien ik newbie ben op dit gebied.

ik vind de beats en de basslijn behoorlijk "smal" klinken......dat mag veel meer slammen, probeer andere geluiden te vinden en de mix te verbeteren......verder is de mix uberhaupt een beetje minder...de vocals vallen nogal weg tegen de andere geluiden....probeer daar met EQ en de mix wat te verbeteren...

dat gefilterde riffje gaat op een gegeven moment behoorlijk irriteren want het gaat maar door en door en door......wat ik hier hoor zou eigenlijk de hook van het nummer moeten worden, tis wel behoorlijk catchy ook met de female voc erover..... dus nu nog een intro, coupletjes, breaks, bruggetje, en outro erbij........dan heb je een uitgebalanceerd nummer waar deze hook veel beter tot z'n recht komt imho..

Het heeft wel potentie, alleen de beat vind ik erg zwak (plop plop plop met een closed hihat en clap...zZZZzzzzz....) De rest vind ik aardig gedaan maar mijn oren zeggen dat de mix veel beter kan. Door m'n goedkope koptelefoon klinkt 't trouwens best ok, kloteding :D

Origineel geplaatst door olafmol
ik vind de beats en de basslijn behoorlijk "smal" klinken......dat mag veel meer slammen, probeer andere geluiden te vinden en de mix te verbeteren......verder is de mix uberhaupt een beetje minder...de vocals vallen nogal weg tegen de andere geluiden....probeer daar met EQ en de mix wat te verbeteren...

dat gefilterde riffje gaat op een gegeven moment behoorlijk irriteren want het gaat maar door en door en door......wat ik hier hoor zou eigenlijk de hook van het nummer moeten worden, tis wel behoorlijk catchy ook met de female voc erover..... dus nu nog een intro, coupletjes, breaks, bruggetje, en outro erbij........dan heb je een uitgebalanceerd nummer waar deze hook veel beter tot z'n recht komt imho..

weinig aan toe te voegen wil alleen ff het punt stressen van de beat, probeer er wat tom loojes achter / door te zetten of the spelen met highhat ritmes

Peez

TT

Laatst gewijzigd:
ok ...... dat van het afmixen dat klopt , en dat gefiterde stukje is ook iets voor te zeggen.

maar.....vind je het refrein wel leuk klinken (niet op de mix letten )?

dat afmixen is toch wel vak op zich....ik begrijp niet zo goed wat jullie bedoelen met EQ'en

leg ff uit wat ik zou moeten doen met de EQ ?? hier kan ik uiteraard veel van leren.

een EQ ofwel Equalizer is een plugin, programma of apparaat die je instaat stelt verschillende frequenties af te stellen zodat ze lekker in het gehoor liggen of om ze eruit te laten springen.

EQen of EQ-en = afstellen van je frequentie levels met een equalizer

Hoop dat je hier wat aan heb

Peez

Touch Tone

Ik vind dat jouw vriendin een mooie stem heeft.
Moet je meer mee doen.

Origineel geplaatst door hermax
Ik vind dat jouw vriendin een mooie stem heeft.
Moet je meer mee doen.

en met haar stem ook.

JA lekkere track, goede sfeer alleen de mix kan beter, en voornamelijk de drums inderdaad vetter...maken,

maar zeker geen verkeerde track, ze mag voor mij ook wel een iets zingen...:dj: :dj: :dj:

Hi dudes,

tnx for jullie opbouwende kritiek. Ik ben het er zelf ook volledig mee eens dat er veel meer uit te halen valt.
Zeker met betrekking tot de beats en de dynamiek van de verschillende geluiden. Maar ja zoals Michiel al
zei, is het afmixen not the easy part. As we all know appearently.. :o)

Anyway Michiel en ik gaan dit nummer dus maar even in de remix :dj: gooien ;-)

die damned 20 80 regel geldt ook overal...

klinkt mooi, maarrrr wel gehaast ! de snelheid is te hoog voor dit nummer waardoor de lounge feel kwijt is.
of je moet de melodie rustiger maken door andere tone met minder punsh/attack of gewoon een nieuwe melodie.
De vocals vind ik heel vet, zelf opgenomen ? hebbe hebbe :)
De basslines vind ik lekker, de pads etc. ook alleen die melodie irriteerd doordat ie te gehaast is.
je kan ook gewoon het tempo van je track omlaag halen dat scheelt al een hoop in het gehaastte !

Origineel geplaatst door Mstudio1
klinkt mooi, maarrrr wel gehaast ! de snelheid is te hoog voor dit nummer waardoor de lounge feel kwijt is.
of je moet de melodie rustiger maken door andere tone met minder punsh/attack of gewoon een nieuwe melodie.
De vocals vind ik heel vet, zelf opgenomen ? hebbe hebbe :)
De basslines vind ik lekker, de pads etc. ook alleen die melodie irriteerd doordat ie te gehaast is.
je kan ook gewoon het tempo van je track omlaag halen dat scheelt al een hoop in het gehaastte !

yups..vinnik ook..kan een stuk langzamer

Whoaa... ik wil ook zo'n vriendin die kan zingen enzo :-) En trouwens, de banner van je .tk domein kun je gewoon gratis removen hoor... moet je even kijken op dot.tk

Relaxed nummer: Ik gooi 'm in de playlist 'voor onder huiswerk' :-)

Langzamer dus...
Bedoelen jullie me de meldody trouwens de slagacoordjes waarmee het nummer start?
Of de lead die een melodietje speelt als de zang weg is ?
Langzamer is natuurlijik wel sjeit!
Want dan moeten we de zang ook timestrechen.... :-(
of gewoon opnieuw inzingen. :-)
Dat wil Marleen(red. vriendinnetje Michiel) vast wel doen!
En ze zal het vast ook wel appriciëren dat jullie de vocal goed vinden!
TNx gasteh,,.

ik ben nog maar net lid maar ik ben nu al een synthforum junk ;-)

Ik vind het ook echt gaaf om naar al jullie tracks te luisteren! Ook al vind ik niet alles mooi, ik vind het sowiezo gaat om een nummer in zijn genre of eigen Identity objectief te beoordelen. Uiteindelijk wil je toch dat je muziek een zo groot mogelijk bereik heeft. Anyway ik veel gave tracks gehoord!

Waarschijnlijk is deze manier van muziek delen en postitioneren wellicht wel wat ons allen te wachten staat in the future.

greetz, :okdan:

ps tnx for tip for banner, volgens mij moet ie nu weg zijn!

Laatst gewijzigd:
Back