(techno/trance) Nieuwe Sputnikk track, Dimensions

Nou luitjes, het is weer zover. Na lang sleutelen is er weer iets klaar. Ditmaal een nogal lange (10+ minuten) techno/trance track. (beslis zelf maar in welk hokje je het wilt stoppen ;))
Gebruikte gear, eigenlijk alles uit m'n gearlist hieronder: Creamware, Nord Rack...etc.)

Ik ben er van overtuigd dat er nog wel het één en ander aan geschaafd kan worden (mixen blijft lastig op hifi boxen) maar ik wilde hem toch maar laten horen in de huidige staat.

dus alle feedback is meer dan welkom.

thanks for listening! :)

Dimensions

Voor de drums gebruikt ik Battery, met een combinatie van de bijgeleverde kits en de samples die ik in de loop der tijd zelf verzameld heb. De kick heb ik bijvoorbeeld rechtstreeks van een cd gesampled.

verder nog iemand? :)

Ik d8 dat je die mackies had. Maar hij is lekker.

Soms gaat hij wat te lang door qua maten en gaat het richting eentonig op. Het gevaar van lange nummers vaak wel. Heeft ook veel weg van de stijl van Underworld. Alleen gebruiken zij meer samples. ;)

Hij begint lekker Snake,

lekkere trance beat die goed bij elkaar gepakt zit en lekker uitgemixt.
Echter na het intro komt er een tweetonig melodietje wat ik eerder
op een soort discohouse vind lijken dan dat het naar de techno gaat.
Vanaf daar kan het me ook niet meer boeien.
Jammer want de 1e anderhalve minuut vind ik erg lekker en is een hele
goede basis om een knalnummer neer te leggen.

Althans mijn bescheiden mening.;)

gr. Tom

Alle meningen zijn welkom natuurlijk :)
Ik wil 'em idd nog proberen iets in te korten hier en daar, maar op zich hou ik er wel van om er lekker de tijd voor te nemen :)
En wat betreft dat trance/techno, dat blijft natuurlijk altijd een discussie die niet echt belangrijk is. Bij deze track zou ik zelf zeggen dat het qua ritme meer als een techno nummer is opgebouwd, maar aan de andere kant natuurlijk wel met trance melodieën/arpeggios.

...Jammer want de 1e anderhalve minuut vind ik erg lekker en is een hele
goede basis om een knalnummer neer te leggen.

Nou, als je zin hebt in een remix kan ik je de samples wel sturen :)

Origineel geplaatst door King of Snake

Nou, als je zin hebt in een remix kan ik je de samples wel sturen :)

Bedankt voor het aanbod Snake maar ik heb nog genoeg huiswerk liggen.
Een remix vind ik trouwens niet de goede term. Het is voor mij eerder een
basis voor een geheel nieuwe productie.

Ik ben daarom ook niet zo'n fan van remixes.

Een compleet andere productie maken van iemand anders z'n twee accoordjes
en er vervolgens een habbekrats voor krijgen vind ik de moeite niet waard. Of het
moet een grote naam zijn.
Niet persoonlijk naar jou bedoelt maar mijn onbescheiden mening.:biertje:

gr. Tom

*update*

aangezien ik ge-upgrade heb van Cubase VST naar Cubase SX2 heb ik besloten deze track opnieuw te mixen in SX2.
Verder heb ik 'em een halve minuut of zo ingekort en wat kleine veranderingen in het arrangement en de mix aangebracht.

Dimensions mix V1.1

Men zegt dat de audio engine in SX beter is als in VST dus hopelijk klinkt deze mix nog net iets beter als de vorige :)

Na een paar keer luisteren vind ik 'em aangenaam steeds.
Denk wel dat jij er veel aandacht aan hebt besteed.
Zou wel een ietse pietsie meer afwissling willen.
Zeer zeker niet commercieel(compliment)
Goed gedaan.

klinkt erg lekker, over het algemeen vind ik je track echt heel goed, dus de volgende mierenneuker puntjes moet je maar een beetje als extra zien en niet zozeer als harde kritiek op je kwaliteiten. het zijn puur dingen die ik zelf anders zou doen aangezien ik op dit vlak naar perfectie streef!

Je bass-appregio is hier en daar net niet helemaal lekker tune met je psychomelodie van het begin maar kan er vind ik wel mee door. De groove van je track is lekker en je verhaal blijft best wel interessant en uitnodigen tot doorluisteren.
toch zou ik een kortere versie maken van zegge 6 minuten om het nog beter te arrangeren voor die perfecte feel.
Enkele van je geluidjes klinken ietsjes dun voor deze stijl muziek en met een beetje stereo effecting en mastering en rond maken van bepaalde geluidjes (EQ) is dat zo opgelost. Op 4.50 vind ik de track echt helemaal geweldig !!!!

Je break op 5.15 valt niet genoeg stil om het later die knaller te geven. probeer hier je ride te faden (vrij snel faden naar zachter)en melodiegroovje op dat punt moet misschien ietsjes gefiltert worden om die rust in je track te krijgen.
Kondig je break wat beter aan door eerst op te bouwen en dan je track de rust te geven waar het om vraagt. die break moet ademen !!!! vervolgens gooi je clean je percussieloopje erin wat ik zelf juist met een filter en/of effectje zou doen om vervolgens clean te worden (snappie?) op 6.29 ongeveer begin ik een deja vu te krijgen binnen je track, op zich niet verkeerd maar ik verwacht en hoopte eigelijk dat je verhaal me naar een hoger niveau zou brengen en niet terug!

hehe, tis nog geen digweed & sacha track! vooral doorgaan...
Probeer niet in dienst van god met de triangel te zijn maar wordt hem!
succes. lekker trackje.

bedankt voor suggesties.
wat betreft de break is het wel een soort van opzettelijk geen echte "break" maar meer een overgang, juist omdat ik het een beetje zat was om altijd maar vast te zitten aan die verplichte break.
Deja vu gevoel klopt wel, want het stuk na de break is in principe een herhaling van het stuk ervoor. Misschien dat ik daar nog iets in zou moeten veranderen, maar ik wilde niet nog meer geluiden toevoegen omdat het al een behoorlijk druk gedoe is daar :)

Origineel geplaatst door King of Snake
bedankt voor suggesties.
wat betreft de break is het wel een soort van opzettelijk geen echte "break" maar meer een overgang, juist omdat ik het een beetje zat was om altijd maar vast te zitten aan die verplichte break.
Deja vu gevoel klopt wel, want het stuk na de break is in principe een herhaling van het stuk ervoor. Misschien dat ik daar nog iets in zou moeten veranderen, maar ik wilde niet nog meer geluiden toevoegen omdat het al een behoorlijk druk gedoe is daar :)

je kunt ook een niet echte break maken die toch ademt! zodat je het stuk dat erna komt mooier kunt opbouwen !
Of je moet de overgang drastischer maken zodat het inderdaad lijkt of je geen break wil maken overdrijf gewoon een beetje. nu zit je er ergens tussenin en ik denk persoonlijk dat t je track nu nog niet ten goede komt.

je hoeft niet perse iets meer toe te voegen om het deja vu gevoel weg te nemen, gewoon andere combi van je gebruikte stukken of in het begin van je track rekening houden met wat er na die 6e minuut nog moet gaan komen. of je moet eerder afbouwen i.p.v. opnieuw opbouwen (brainstorm mode praat staat aan hoor *D)
Ik denk dat je nog even moet gaan zitten om je verhaal (in je track) kloppend te maken en denk hierbij aan hoe de luisteraar het zal gaan beleven. teken des noods op papier je structuur van je track en ga theoretisch kijken hoe je verhaal in elkaar steekt zoals jehem nu hebt en kijk dan naar de probleempunten op papier zodat je je even op die punten kunt focussen om het perfect te maken.

Back