Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Perifractic is een enorme retrogeek. Geen investeerder die een slapende merknaam opscharrelt maar een giga C64 fan die een droom heeft. Die wil dus waarde brengen voor de koper, niet alleen zichzelf.Eens in de zoveel tijd worden de resten van Commodore opgekocht, volgen beloften over een grootse terugkeer en blijkt het meestal een natte scheet. Zo hebben we al Commodore branded MP3 spelers, memory sticks, 'mini' versies met software emulatie gehad en een hoop varianten die nooit verder kwamen dan een persbericht. Het is zelfs tijdje in handen geweest van een Nederlandse brievenbusfirma. Maar we zullen zien. Ik vermoed, zonder mij er verder in verdiept te hebben, dat dit niet veel meer zal worden dan een Raspberry Pi met Frodo emulator in een 3D printed C64 hok![]()
Ok, dat klinkt dan wel goed. Ik hou het in de gatenPerifractic is een enorme retrogeek. Geen investeerder die een slapende merknaam opscharrelt maar een giga C64 fan die een droom heeft. Die wil dus waarde brengen voor de koper, niet alleen zichzelf.
Ben geen enorme retro-freak verder, maar de C64 was wel mijn 'eerste grote liefde'.
Ben benieuwd of er een markt voor is.
En musiceren met de C64 kan ook, natuurlijk.
Maar zou produceren op zo'n ding dan wel iets voor vaak zijn? Ik kan me niet voorstellen om tig jaar terug in de tijd te gaan qua techniek om daar mee te produceren. Een keer uit nostalgie snap ik, maar voor regelmaat zeker niet.Dat zou nog een reden kunnen zijn waardoor ik me zou laten verleiden tot aankoop.
Die spelletjes zijn leuk voor af en toe een keertje, maar ik heb veel geluid en muziek geprogrammeerd op de C64.
Veel software op dat vlak had ik niet, dus het was regels intoetsen en aanpassen totdat het klopte.
Er is vast nog wel wat op muziekgebied te vinden voor de C64 en misschien nodigt het uit tot nieuwe ontwikkelingen.

Maar zou produceren op zo'n ding dan wel iets voor vaak zijn?