DJ apparatuur in marktplaats?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: De letters J en D zijn taboe!?

Re: De letters J en D zijn taboe!?

Computers of computeronderdelen niet in dit forum.

Beste mensen,

Regelmatig verschijnen hier advertenties van Computers (PC / Mac) of computeronderdelen (processors, harddisks, muizen, beeldschermen).
Deze horen niet thuis op dit forum. (sampler-bruikbare scsi-zaken en geheugen weer uitgezonderd)

Dit geldt overigens ook voor andere niet-synth-/studio- of muziekgerelateerde artikelen (zoals huisraad, gereedschap, rijwielen, wc-potten, vogelkooien e.d.) en DJ-gear.

Let hier aub een beetje op.

Veel duidelijker kan toch niet denk ik ... Voor je loopt te klagen, lees eerst de regels ... :smeris:

En als de mods zeggen dat DJ-gear niet gaat, dan gaat het niet. Dan hoef je daar geen filosofische discussies over te beginnen.

Re: Re: De letters J en D zijn taboe!?

Re: Re: De letters J en D zijn taboe!?

Helemaal gelijk!

(nu eerst de rest even lezen)

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Veel duidelijker kan toch niet denk ik ... Voor je loopt te klagen, lees eerst de regels ... :smeris:

En als de mods zeggen dat DJ-gear niet gaat, dan gaat het niet. Dan hoef je daar geen filosofische discussies over te beginnen.

Vind de hetze tegen DJ (ook al zijn het simpele platendraaiers) een tikkie overdreven.

Maar wilde eigenlijk veel meer pleiten dat de nieuwelingen wat sneller en makkelijker de weg op het forum gewezen wordt zodat zij zich sneller thuis voelen en niet keer op keer dezelfde vragen blijven stellen. Dat vind ik eerlijker gezegd iets belangrijkers dan dit.

Enerzijds vind ik dit een beetje jammer omdat ik ook wel nog een "goeie" pickup zoek...

Er moet ook gezegd zijnde dat een jaar geleden op de hoofdpagina voor nieuwe gear een
numarck pickup stond die kon real-time pitch-shiften... iets wat de rechtlijnigheid en de consequentie
van de moderatoren in vraag stelt misschien... en toch ook weer niet.

Maar goed, beleid is beleid, en dat kan veranderen in een jaar tijd uiteraard.
Wij kunnen een beleid wel in vraag stellen, maar als het (min of meer) werkt
zie ik niet in waarom ze zouden veranderen. Daarnaast denk ik ook niet dat mods zich
continu zullen verantwoorden voor iedere geveegde post. Hoeven ze dat dan eigenlijk ook?

Questions, Questions...
:confused:

Origineel geplaatst door fuse
Vind de hetze tegen DJ (ook al zijn het simpele platendraaiers) een tikkie overdreven.

Maar wilde eigenlijk veel meer pleiten dat de nieuwelingen wat sneller en makkelijker de weg op het forum gewezen wordt zodat zij zich sneller thuis voelen en niet keer op keer dezelfde vragen blijven stellen. Dat vind ik eerlijker gezegd iets belangrijkers dan dit.

hear hear!!!

Er zijn idd al te veel dezelfde threads bij momenten...
("Synth, beginner, help, ik ben op zoek naar mijn eerste geile bakje")
[Grapmode]
(Wat mij er aan doet denken, ben ook nog met die vraag aan het worstelen. Tips anyone? :D :duivels: )
[/Grapmode]

Mensen, ik hoef verder geen discussie over het beleid. Dat staat gewoon vast en wordt toch niet gewijzigd. We leven hier niet in een democratie! ;)

Het ging mij gewoon om het feit dat er vanalles en nog wat te koop staat wat totaal niet synth-gerelateerd is! En dat vervolgens DJ gear weer wel geweigerd wordt.

Trek dan één lijn... maar geen stippellijn...

Hahahaha :D

wat je nu deed vond ik echt schitterend :D
eens kijken of er kopers zijn :)

wat je reden van topic starten betreft... je kan een punt hebben... maar iedereen kan zich laten
vangen aan het feit niet altijd even rechtlijnig te zijn zeker? Niets menselijks is mij vreemd...

D-Mike-E heeft het kennelijk toch niet begrepen.

DJ gear is niet toegestaan om op onze marktplaats aan te bieden.
Ik heb daarom weer een advertentie verwijderd.

Dit forum is bedoeld voor mensen die synths gebruiken en / of muziek produceren met electronische apparatuur.
Alle artikelen die hiermee direct verband houden kunnen worden aangeboden op ons marktplaats gedeelte.

Artikelen die enigszins verband houden hiermee, maar een volledig andere doelgroep aanspreken, zijn niet toegestaan. (Hier heb je je stippellijn) zoals DJ Gear , VJ Gear , HiFi - installaties, enz.

Verder bepaalt een moderator of iets wel of niet thuishoort op het synthforum , en behoudt hij het recht om berichten te verwijderen, veranderen of te verplaatsen. Ook kunnen de moderators elk onderwerp zonder opgaaf van reden sluiten.
Dat we dit niet zomaar doen en vaak wel een bericht geven, dat is aardig van ons, en draagt vaak bij tot een betere sfeer en beter gebruik van het forum.

Origineel geplaatst door matt second
D-Mike-E heeft het kennelijk toch niet begrepen.

DJ gear is niet toegestaan om op onze marktplaats aan te bieden.
Ik heb daarom weer een advertentie verwijderd.

Zal ik dan proberen het JOU uit te leggen, want blijkbaar begrijp JIJ het niet helemaal. Komtie, ff opletten:

Mikey accepteert keurig jullie beleid maar tekent aan dat hij dat beleid niet consistent uitgevoerd ziet, een constatering die ik zelf ook regelmatig moet maken. En als je nou niet gelijk de loopgraven induikt bij een opmerking als deze dan is het misschien mogelijk om soms hierover even een discussie te hebben, want hij lijkt me bijzonder waardevol.

Ik citeer:
Beste mensen,

Regelmatig verschijnen hier advertenties van Computers (PC / Mac) of computeronderdelen (processors, harddisks, muizen, beeldschermen).
Deze horen niet thuis op dit forum. (sampler-bruikbare scsi-zaken en geheugen weer uitgezonderd)

Dit geldt overigens ook voor andere niet-synth-/studio- of muziekgerelateerde artikelen (zoals huisraad, gereedschap, rijwielen, wc-potten, vogelkooien e.d.) en DJ-gear.

Let hier aub een beetje op.

En aangezien Mikey toch een aantal voorbeelden aandraagt die dus ook niet in Marktplaats thuishoren, is het misschien aardig om het daar eens over te hebben. Duidelijkheid voorop.

- een DAT recorder : toegestaan, productie gerelateerd , en komt dusdanig weinig voor dat er geen audiofilen lid zullen worden om de DAT-koopjes weg te snorren
- een willekeurig ander mixer(tje) : Als DJ-gear : niet toegestaan, gebruik de "meld dit bericht knop" als we deze over het hoofd gezien hebben
- Atari 1040 (gewoon een computer hoor!) : bij beleid toegestaan, daar deze door forumleden alleen gebruikt zal worden als dedicated midisequencer
- een MAC : niet toegestaan, gebruik de "meld dit bericht knop" als we deze over het hoofd gezien hebben
- een Tape montage set : handig voor je tape-echo ? waarom zou dit niet mogen
- ZIP schijven : Losse schijven zijn computeronderdelen : niet toegestaan. verder zie scsi-verhaal.
- twee profeesioenel cd spelers met mixer: DJ gear : niet toegestaan, gebruik de "meld dit bericht knop" als we deze over het hoofd gezien hebben

Ik zie het probleem niet zo, maarja voor mij is dan ook alles duidelijk, wat wel en niet op het synthforum thuishoort :)

Maar wat is voor jou dan een acceptabele mixer? Eentje met 32 kanalen en 4-bands EQ met Mid Sweep en 8 bussen? Nu ben je wel forum-mod, maar verder ben je niet in de positie om te bepalen wat voor iemand wel en niet een bruikbare (budget) mixer is voor PRODUCTIE werkzaamheden.

Vandaar dat ik de onderstaande advertentie plaatste, die jij vervolgens weer verwijdert onder het mom van "beleid". Een mixer met 3-bands eq, effecten en een digitaal signaalpad. Ja, je kunt hem gebruiken als DJ mixer maar ook prima als sub-mixertje voor FX of gewoon als compact mixertje in je setup.

Natuurlijk kun je nu voet bij stuk blijven houden... je zit hier toch echt fout.

- - - - - - - - DE BEWUSTE ADVERTENTIE - - - - - - - -

Merk: Numark DXM 06

Leeftijd: Half half jaar oud. Dus nog met garantie!

Gebruik: Heeft maximaal iets van 25 speeluren... in huis! Dus 100% nieuwstaat.

Toebehoren: Manual en netsnoer.

Overige kenmerken:
- 24 bit 2 kanaals digitale mixer (dus geen krakende faders of ruis)
- met 12 effecten (24 bit) met o.a. beat sync en dry/wet regelaar
- 3 bands EQ per kanaal
- aparte mic input
- LED peak meters

Prima te gebruiken in een kleine setup met voornamelijk softsynths en een beetje hardware. Dus om bijvoorbeeld een synth en een andere module je PC in te routen. Aangezien de inputs ook pickup signaal aan kunnen, ook ideaal om samples van plaat op te nemen in de PC en vervolgens te gebruiken als bron in je softsampler.

Kortom... genoeg reden om dit gloednieuwe mxertje van me te kopen voor:

€ 150,- (ex. verzenden)

Attachments

• dxm06.jpg
    dxm06.jpg
    24 KB · Bekeken: 160
Het is een DJ-mixer en dus niet geschikt om te verkopen op synthforum.nl

Als iemand besluit DJ-gear te gebruiken om zijn synths aan te hangen , dan is dat zijn eigen keuze , maar het past niet in het beleid van onze marktplaats om dan in dat geval DJ-gear wel toe te staan. Wat dat betreft is de lijn voor DJ-gear erg duidelijk.

Het is een DJ-mixer en dus niet geschikt om te verkopen op synthforum.nl

Als iemand besluit DJ-gear te gebruiken om zijn synths aan te hangen , dan is dat zijn eigen keuze , maar het past niet in het beleid van onze marktplaats om dan in dat geval DJ-gear wel toe te staan. Wat dat betreft is de lijn voor DJ-gear erg duidelijk.

Dus als de fabrikant de cross-fader er vanaf sloopt en hem "Mini MixEr" zou noemen, dan mag het wel?

Origineel geplaatst door D-mike-E
Dus als de fabrikant de cross-fader er vanaf sloopt en hem "Mini MixEr" zou noemen, dan mag het wel?

haha :)

nee

om eens lekker tegendraads te doen: ik vind in dit geval de mod een klein beetje gelijk te hebben.

But for arguments sake: het scheermes van Ockham: vanaf wanneer zou het wél mogen?
vanaf wanneer spreek je niet langer van DJ gear?
Je hebt ook DJ-mixers met acht kanalen, maar producer mixers toch ook?
beiden met EQ en effecten aan boord en noem maar op?
de een heeft alleszins geen fader... en misschien zijn de plugs anders.
Het merk zou ook nog kunnen verschillen.

:duivels:

Origineel geplaatst door cloudman
om eens lekker tegendraads te doen: ik vind in dit geval de mod een klein beetje gelijk te hebben.

Zo, ben jij een beetje schyzofreen of zo? :D

Mag ik je even herinneren aan een posting van vanochtend?

Hahahaha :D

wat je nu deed vond ik echt schitterend :D
eens kijken of er kopers zijn :)

wat je reden van topic starten betreft... je kan een punt hebben... maar iedereen kan zich laten
vangen aan het feit niet altijd even rechtlijnig te zijn zeker? Niets menselijks is mij vreemd...

Niet dat ik hulp nodig heb om mezelf van mijn eigen gelijk te overtuigen... maar toch... beetje vreemd 8o)

But for arguments sake: het scheermes van Ockham: vanaf wanneer zou het wél mogen?
vanaf wanneer spreek je niet langer van DJ gear?
Je hebt ook DJ-mixers met acht kanalen, maar producer mixers toch ook?
beiden met EQ en effecten aan boord en noem maar op?
de een heeft alleszins geen fader... en misschien zijn de plugs anders.
Het merk zou ook nog kunnen verschillen.

:duivels:

Het gaat mij niet eens zozeer over wanneer je van DJ gear spreekt. Die Numark is IN PRINCIPE bedoeld voor DJ mixing. Maaaaaaaarrrr... het is maar net war jij hem voor in wilt zetten.

Daarom benadruk ik de EQ, FX, digitale signaalpad e.d. om aan te tonen dat hier ook een hele andere, wél synthgerelateerde doelgroep voor is. En dat een Mod daar dus niet over kan/mag oordelen.

Zeker niet als andere zaken wel mogen! Via een U-bocht kun je alles dan wel synth-gerelateerd maken. En al helemaal productie-gerelateerd. Want wie zegt dat mijn PC een niet net zo'n dedicated sequencer-bak is als de wel toegestane Atari? Om maar een voorbeeld te noemen...

Dat bedoel ik met stippellijn.

Daarnaast zien fabrikanten de twee doelgroepen zelfs al als één... neem de legio DJ tools die op de markt zijn. Van groovebox tot mini-samplers. En die mogen dan weer wel hier............ :P

Meningen worden wel vaker herzien aan de hand van correcte argumenten. En al ligt het dj'en dicht bij het producen, als men dit toelaat, heb je via mondreclame direkt een invasie en dus een dj tweedehandsbeurs op een synthforum.

Als je zelf misbruik vaststeld en de mod heeft het niet zo snel gezien dan jij(wat dikwijls voorkomt), gewoon melding maken aan de mod. Samen sterk in synthwerk. ;)

Er is idd altijd een soort stippellijn, dat heb je altijd in een systeem van wetten en gebruiken.

Het gaat mij niet eens zozeer over wanneer je van DJ gear spreekt. Die Numark is IN PRINCIPE bedoeld voor DJ mixing. Maaaaaaaarrrr... het is maar net war jij hem voor in wilt zetten.

Juist en om dat principe gaat het, dus is het DJ-gear en is het niet welkom.

Daarom benadruk ik de EQ, FX, digitale signaalpad e.d. om aan te tonen dat hier ook een hele andere, wél synthgerelateerde doelgroep voor is. En dat een Mod daar dus niet over kan/mag oordelen.

Over het gebruik wordt niet geoordeeld. Mensen die jarenlang een tosti-ijzers als midi-controller hebben gebuikt mogen ook niet het tosti-ijzers te koop aanbieden hier.

Zeker niet als andere zaken wel mogen! Via een U-bocht kun je alles dan wel synth-gerelateerd maken. En al helemaal productie-gerelateerd. Want wie zegt dat mijn PC een niet net zo'n dedicated sequencer-bak is als de wel toegestane Atari? Om maar een voorbeeld te noemen...

Een PC is per definitie een meervoudig doelmatig apparaat. Zo kan iemand denken "dat is een mooi geconfigureerd audiosysteem, ik haal die audiokaart eruit en dan gebruik ik hem mooi voor Counterstrike, mooi prijsje hoor". Een Atari zal niet zo snel meer voor andere doeleinden gebruikt worden. En om wel/niet discussies te voorkomen hebben we gewoon bepaald dat de Atari wel mag.

Daarnaast zien fabrikanten de twee doelgroepen zelfs al als één... neem de legio DJ tools die op de markt zijn. Van groovebox tot mini-samplers. En die mogen dan weer wel hier............ :P

Ja, dat maakt het leven van een moderator zo'n hel. We proberen er luchtig mee om te gaan. Maar dit krijgen we altijd aggressief terug, omdat dan weer anderen rechten proberen te ontlenen aan bepaalde zaken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back