Nieuwe track !!!

R-LAX

Ingeburgerd
Hi all

Ik heb weer s een nieuwe track gemaakt..

En ik wil natuurlijk jullie mening erover!

Mijn website is:

http://www.r-lax.com/

Het nummer heet Relaxtricity

Nu moet mijn website wel goed lopen, want ik heb hem even grondig onder handen genomen.

Equipment voor dit nummer:

Hardware:

P4 2.8 1gb ram Audigy 2

Midiman Oxygen 8

Workstation: Cubase 2.01

Samplers: Kontakt en Battery

Softsynths:Atmosphere, Hypersonic,Albino 2,Vanguard en Xphraze

Mastering: iZotope

Greetz n R-LAX

Laatst gewijzigd:
Dude ik vind je track niet zo spannend.
De hihat loopt het hele nummer het zelfde, dat stoort op een gegeven moment.
(red. in het begin)
Er zit niet zoveel dynamic in. Alle geluiden lopen heel erg in de dezelfde toon...
En het je lead is niet krachtig/interessant genoeg om de hoofdrol te vertolken.

nice site.

greetz,

nog niet af

nog niet af

Het nummer is ook nog niet klaar..ik wilde graag wat op en aanmerkingen dus thnx voor your opinion!!..Kan ik wel wat mee!!

greetz

heb ff geluisterd, en ik vind het idee best goed klinken, tenminste ik kan me hier wel in vinden. Alleen het duurt allemaal te lang en je blijft veel hetzelfde doen, ok je hebt gezegd dat je er mee bezig bent. Je doet er voornamelijk om de 32 tellen iets nieuws in. Wel ok, maar er gebeurd te weinig. Doe is gek, en probeer om de 16 tellen er iets in te gooien en iets spannender te maken.
Die hihat niet mee beginnen, gooi m er later in en pas 'm een beetje aan want hij wordt wel irri...

Zoals Marty al omschreef, er zit weinig dynamic in en veel is in dezelfde toonsoort. Mee eens! Maar ik heb daarzelf ook altijd last van.... dus begrijp wel dat dat niet makkelijk kan zijn.
Mocht het niet lukken om er variatie in te krijgen, dan een masterlijke tip (je moet het wel durven hoor) Als je nog een andere demo hebt, waar je niet veel meer mee doet, probeer die twee dan samen te voegen. Misschien de toonsoort wat aanpassen. Ik heb het zelf ook eens gedaan. Misselijk werd ik er van, toen ik 't hoorde. Maar op een gegeven moment veranderde dat wel, het nummer heb ik steeds een beetje aangepast, en achteraf ben ik blij dat ik 't zo gedaan heb.

Dat stukje bij +/- 4.41 min. vind ik wel toppie. Heel rustig, en dan een lekker dance geluidje erin. Hou die break wat langer aan, maar dan nog wel met een andere rustigere sounds o.i.d. Probeer dat stukkie echt flink spannender te maken (maar niet te lang)

Afijn, er valt altijd veel te discussiëren over andermans muziek, maar 't blijft jou eigen muziek, dus: R E S P E C T :halleluja

Succes verder!

P.S: Nog wel een vraag: Die sound waarmee je begint, die mag ik wel! :) Uit welke softsynth komt die?

thnx!...

thnx!...

Ja ik ga er deze week wat aan doen allemaal..

Ik ben trouwens pas sinds januari met cubase bezig daarvoor een half jaartje gefruityloopt..

Ik ben dus vrij nieuw met dit allemaal...daarom zet ik ook mijn nummers hierop en hoop dat ik er wat wijzer van word.

De softsynth van t begin is Albino 2

Hele vette synth moet ik zeggen!!zo i zo synths van linplug!

Greetz

vernieuwde versie

vernieuwde versie

ik heb een vernieuwde versie op mn website..

Graag uw kritiek erop!

Greetz

Yo relax,

Welnu ik heb net je aangepast versie geluisterd. Ik kan hem niet goed vergelijken met je vorige versie. Die zit helaas niet meer in mijn geheugen...
Anyway ik heb wel het gevoel dat er vooruitgang geboekt wordt. Echter nog steeds niet voldoende naar mijn idee.
Hier mijn kritiek.
Je hihatloopje loopt nog steeds door het hele nummer heen. In het begin kan deze hihit wel vinnik. Maar als de bassdrum erin komt. Kan deze beter vevangen worden door iets als boem,hithit, boem+klap,hihit,boem,hihit,boem+klap. Deze opbouw alleen dan met wat meer variatie daarom heen. Dit hithat bepaalt nu namelijk heel er de beat. En ik vind dat minder... Tevens zou de bassdrum in zijn geheel wat voller zijn. Hij valt nu een beetje in het niet.

Dan de positieve punten. Ik vind je breaks, de strings zonder beats wel oke. Ik zou alleen bij de eerste break misschien een wat zachtere, warme string gebruiken.
Echter duurt het dan veels te lang voordat de beat er echt lekker in gaat pompen. Door jouw hihat wil het volgens mijn ook niet zo goed pompen. En volgens mij moet het wel een pompnummer worden, of niet?!

Nog steeds vind ik de lead melody niet zo sterk, beetje saai...

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

greetz,

Marty

thnx!!

thnx!!

Tuurlijk kan ik dr wat mee...maar ik neig altijd een beetje naar progressive en dat hoor je wel volgens mij in de lead van mn nummers.En ja daar moet je van houden natuurlijk...luister mijn andere nummers maar eens!!

Laatst gewijzigd:
Ga ik ff doen:)
nog tips voor bepaalde tracks?

Ik ben nu Turbulance aan het luisteren.

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik Progressive niet kan plaatsen.
Ik maak zelf nu zo'n 10 jaar muziek, voornamelijk dance. En hoewel ik best veel stroming kan plaatsen heb ik nog nooit een goed beeld van progressive gekregen.

Monotoom, deep, mineur, ééntoning(zonder de negatieve klank van dit woord)? zoiets?

Anyway ik vin turbulance wel beter als relaxtricity, maar nog steeds niet je van het...

cheers!

progressive

progressive

Ja bij progressive denk ik wel wat aan een donkere kant ja...maar dat komt ook omdat ik veel in Club Kremlin (Marcanti)kwam vroeger met Emjay, Cross en Astrid..Ik ben dus door het stappen mezelf gaan verdiepen in het maken van muziek in ik ben pas sinds vorig jaar September met muziek bezig en eerst heb ik gefruityloopt en sinds januari ben ik in het bezit van Cubase 2..alle nummers voor Speedness zijn met Fruityloops gemaakt.

Verder heb ik helaas niet zo veel tijd meer om muziek te maken, ben erg druk ook met mijn werk ..helaas..

Greetz

I know exactly what you mean...
werk...
Maargoed je moet toch ergens je geld meer verdienen ;)

Helemaal

Helemaal

Waar!!!...Kom je ook nog eens buiten de deur ipv hele dag achter de pc!!:stupid

Back