Korg Karma probleem met Cubase SX

KarmaWare

Nieuwkomer
Ik heb mijn nieuwe Korg Karma aangesloten aan de PC.
Ik probeer als beginner met Cubase SX verschillende tracks op te nemen.

Ik heb hierbij een aantal problemen waar ik niet uit kom.

Eerst stel ik de Karma in op het juiste instrument. Dan pas ik een aantal instellingen
aan in het geluid zoals CUTOFF en RELEASE met de realtime controls.
Ik neem track 1 op met Cubase.
Als ik de Karma op PROG laat staan krijg ik precies hetzelfde te horen als dat ik
ingespeeld heb.

Nu wil ik een 2e track opnemen. Ik heb op track 1 bijv. een piano opgenomen en
wil terwijl deze afspeeld een bas erbij opnemen op track 2.
Ik krijg het niet voor elkaar! In Cubase stel ik track 1 op channel 1 en track 2 op channel 2.
Alleen de noten worden door Cubase opgeslagen niet de instellingen!

Hoe leg ik alle instellingen van de Karma in een track vast en kan vervolgens deze track afspelen en met een
ander instrument meespelen.
Ik wil dus dat Cubase de synthesizer helemaal instelt zodat ik met een aantal opgenomen tracks kan meespelen.

Ik hoop dat iemand me het kan uitleggen.

wat jij wilt noemen ze een synthesizer multitimbraal gebruiken, of te wel meerdere instrumenten op verschillende midisporen. Dat wil perfect met een korg karma, alleen moet je dan niet de prog mode gebruiken maar de SEQ mode van de karma (combi mode wil gelimiteerd ook, maar dat is lastiger). hierin kun per midikanaal ingeven welke preset je van de karma wilt gebruiken.

Ik heb ook geprobeerd in SEQ de 1e track af te spelen.
Er wordt dan een heel ander instrument afgespeeld dan welke ik had ingesteld.

Ik begrijp dus niet hoe je in Cubase of de Karma instelt dat track 1 ingesteld moet worden
op een bepaald instrument met de bijbehorende instellingen.

Origineel geplaatst door KarmaWare
Ik heb ook geprobeerd in SEQ de 1e track af te spelen.
Er wordt dan een heel ander instrument afgespeeld dan welke ik had ingesteld.

Ik begrijp dus niet hoe je in Cubase of de Karma instelt dat track 1 ingesteld moet worden
op een bepaald instrument met de bijbehorende instellingen.

tsja,

ik neem aan dat je in cubase het juiste midikanaal instelt per kanaal. In de karma geef je per instrument op in de seq mode op welk midikanaal deze zijn info ontvangt.

Ik denk dat het verstandig is als je de boeken van de karma en cubase eens induikt, het is namelijk nogal een heel verhaal om dit hier allemaal in te typen. Het staat er echt allemaal in ;)

Ik heb de handleiding van Cubase doorgelezen.

In de handleiding van de Karma staat erg weinig beschreven als je een extrerne sequencer gebruikt.
Het gaat meer over de interne sequencer.

Origineel geplaatst door KarmaWare
Ik heb de handleiding van Cubase doorgelezen.

In de handleiding van de Karma staat erg weinig beschreven als je een extrerne sequencer gebruikt.
Het gaat meer over de interne sequencer.

Je kan veel beter de FAQ doornemen op www.karma-lab.com; daar vind je o.a. het antwoord op deze vraag en wellicht nog een heleboel andere.

De FAQ van Stephen Kay is eigenlijk het eerste wat je zou moeten lezen, later kan je dan de Korg handleidingen als naslagwerk gebruiken.

Back