Hulp met Doepfer MCV1

dextah

Ouwe rot
Ik heb er sinds vandaag een Doepfer MVC1 bij .
Alleen heb ik een probleem dat lijkt op het instellen van de CV characteristics .
Net als bij mijn Doepfer MCV4 kan je met program changes instellingen veranderen .
Je kan kiezen tussen V/Octave en Hz/V cv . Dat is PRG CHANGE # 3 en 4 .
Ik wil mijn Moog of Pro-one met de Mvc1 aantsuren dus heb ik V/Octave nodig .
Daar staat hij op . Hij doet nog steeds raar . Hij doet raar op allebei de synths met verschillende kabels en adaptors .
Ik heb een mp3 geupped om te laten horen wat precies het probleem is .
1e maat is de Jupiter die een bekend kinderhitje speelt en de maat daarna is de Pro-one aangestuurd door de MVC1 die hetzelfde fantastische melodietje speelt .
Heb ik nou gewoon een instellin gniet goed staan ?
Ik heb er geen manual bij .. Alleen een textfiletje van Doepfer en dat is van MVC1 V5E .
Ik zal vast iets heel doms doen dus mischien weet iemand wat ??
Alvast bedankt !

o en het ligt niet aan de Pro-One want de Moog heeft het ook .

Attachments

• doepfer vreemd jacob.mp3
    444,3 KB · Bekeken: 92
Ik heb het vermoeden dat de MCV blijft steken in Hz/V mode.

Zet de MCV eens in 'learn' mode en speel daarna een noot op je midikeyboard, dan neemt de mcv dat midi kanaal aan en wordt die noot de laagste CV-noot (0 V). Als je daarna een program change 3 stuurt, dan moet de MCV zich instellen op V/Oct.

En als dat nog steeds niet helpt, dan lijkt het me dat de scaling niet meer precies op 1 Volt per oktaaf staat. Als het goed is, dan zit er naast de CV uitgang van de MCV een 'adjust'-gat waar een potmeter achter zit die de scaling regelt. Als je een schroevendraaier door dat gat steekt, dan kun je die potmeter afstellen. Probeer eens aan die potmeter te pielen totdat de scaling weer in orde is. Mocht ook dat niet helpen, dan is er waarschijnlijk iets stuk.

Had ik beide gedaan .
Ik heb de MVC1 al eerde gehad en ik heb een MCV4 .
Ik zal nog eens goed met de scale knoppen 'klooien'
Maar dit lijkt het niet te zijn want ik hoorde wel verschil maar het is nog steeds niet goed .

Back