"Creatieve" FX / Reverb module?

Origineel geplaatst door r.5
Nog enkele interessante FX units (van goedkoop naar duur):

1> Digitech Studio Quad V4 200€ (2de hands)
2> Sony DPS-V55M of DPS-V77 250€ (2de hands)
3> TC Electronic Fireworx 1000€ (nieuw)

Met deze FX units heb je een aantal FX blokken
die je serieel of parallel aan elkaar kan koppelen.
Zo bekom je ook snel rare complexe FX.

Ik denk dat het inderdaad een combinatie is van reverb met filters, phasers, dat soort dingen, waardoor je de resultaten krijgt die ik zoek. Ik had zelf het gevoel (maar niet meer dan dat) dat je met een TC sneller 'rare' dingen kunt doen dan met een Lex, iig in de lagere prijsklassen.

Origineel geplaatst door erbralt
een TC M300 mischien? is nie(uw) zo duur
Micromodular ???

TC M300 is een prima bakje, ben ik erg tevreden over. Echter: in hoge mate preset-based, dus amper te editen.
Niet geschikt voor echte 'rare' effecten.

MicroModular is feest voor rare geluidsbewerkingen, maar totaal ongeschikt voor reverb/delay.
En da's nou net de soort effecten waar Bikkel naar op zoek is.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik denk dat het inderdaad een combinatie is van reverb met filters, phasers, dat soort dingen, waardoor je de resultaten krijgt die ik zoek. Ik had zelf het gevoel (maar niet meer dan dat) dat je met een TC sneller 'rare' dingen kunt doen dan met een Lex, iig in de lagere prijsklassen.

Weet niet aan welke je van de TC je zit te denken maar de M-One (xl) kan ik je zeker afraden zeker als je er meer effecten op wil gooien.
De galm van de M-One is zeker niet slecht, erg zuiver ook, jammer genoeg weinig laag. Voor de rest zijn ze resterende effecten gewoon bout als je ze naast een MPX 1 zet en ook maar erg weinig keuzens van de soorten en vergeet niet dat je maar maximaal 2 effecten te gelijk kan gebruiken en bij de MPX 1 meetsal 6 stuks.;)

Origineel geplaatst door Laurens O
Waarom geef je dat leuke antwoord tegen mij niet meteen bij jouw mooie verhaal over een of andere kurzweil? :confused:
Ik zei toch niet dat ie iets "moest" doen? Het is alleen een tip, een ideetje :) Natuurlijk moet je verder gewoon je eigen ding doen!

sorry O

Origineel geplaatst door sinew1958
mangler van kurzweil

Perzisch. In de KDFX zit ook een algoritme dat een metalen tank
reverb imiteert om nog maar te zwijgen van de ,metalen veren reverb.
Laserverb is ook erg geschikt om dat soort metalige ruimte effekten te
bereiken. Allpassfilter is geschikt om reverbs een claustrofobische resonantie
mede te geven.

Hoop dit help,
ISPdeRuiter

Back