Nieuwe Vintage Synth site + prijslijst!

Hanz

Anonieme Analogist
Ik zie dat de welbekende Duitse site Amazona een nieuw domein erbij heeft.
Hier onderhoudt men een soort duitstalige versie van Vintagesynth.org.
Het adres: http://www.vintage-synthesizer.de/

Er staat nog wat weinig op, maar het ziet er al erg leuk uit. Vrij uitgebreide artikelen met plaatjes en mp3'tjes.

Ook staat er nog wat anders interessants op: een prijslijst van vintage spullen, die regelmatig wordt bijgehouden, in PDF!
Prima initiatief, dus.

Te vinden: links-onderin de hoek van de site.
De link wijst nu naar de huidige versie, voor actuele versies moet je dus direct naar genoemde site gaan.

Vintage Prijslijst 25-06-2004 - PDF.

Interessante link Hanz !! :mega:

super zo'n prijslijst :okdan: :biertje:

alleen jomox airbase 99 voor 300.... hmm zo goedkoop heb ik ze hier nog gezien..

Origineel geplaatst door Croaton
super zo'n prijslijst :okdan: :biertje:

alleen jomox airbase 99 voor 300.... hmm zo goedkoop heb ik ze hier nog gezien..

Dit zijn waarschijnlijk duitse ebay prijzen en die zijn lager dan de Nederlandse 2e handsprijzen :)

[/statisticus]
een lijst die de minimum, maximum en gemiddelde prijzen geeft over de afgelopen 6-12 maanden zou wat inzichtelijker zijn

btw: de meeste content stond al langere tijd op amazona.de (een nuttige site voor duitslezenden)

prijzen zijn oke,

dit zijn meestal de prijzen die ik vraag voor mijn synths::) en soms
zit ik er zelfs onder :engel:

En nu hebben we nog eens een ander referentiepunt dan www.prepal.com (goeie bron maar ze zijn er m.i. toch niet altijd recht op) ...

Origineel geplaatst door THM
En nu hebben we nog eens een ander referentiepunt dan www.prepal.com (goeie bron maar ze zijn er m.i. toch niet altijd recht op) ...

oef die prijzen zijn echt natte vinger werk, klopt voor geen meter

Prepal zijn vooral Amerikaanse Ebay prijzen, maar al zééér lang niet meer bijgewerkt.

De prijslijst uit deze link zijn meer Duitse prijzen (kijk maar eens naar de prijzen voor bijv. Waldorf) en stukken recenter.
Samengesteld uit hun eigen advertenties, meen ik te begrijpen.
Al zie ik ook nog wel wat werk voor hun eigen editors; soms hebben ze voor losse opties enorm veel variaties aangemaakt (Atari ST in 1000 smaken, kan best wel wat generieker).

De kracht gaat 'm erin zitten als ze 'm regelmatig bijhouden (zoals gepland).

Origineel geplaatst door Digimod
oef die prijzen zijn echt natte vinger werk, klopt voor geen meter

is dat waar wat je zegt over prepall......ik dacht dat dat steeds goed werd bijgehouden!!

Leuke site, staan ook echt uitgebreidere reviews op. Ze missen echter nog wel een aantal echte klassiekers, maar waarschijnlijk komen die met de eerstvolgende update.

Beetje jammer alleen dat er een overkill komt aan dit soort sites. Ik vraag me af of iedereen hierop zit te wachten.

Back