[filmscore] Rineau - Geen Titel

Rino

Rineau
Een tijdje geleden heb ik Garritan Personal Orchestra aangeschaft. Tot nu toe heb ik 't alleen gebruikt voor de strings en wat percussie voor mijn downtempo trackjes, maar nu is het me eindelijk gelukt om er iets mee in elkaar te zetten waar 't eigenlijk voor bedoeld is.
Het vergt toch een behoorlijke andere benadering van muziek maken dan ik tot nu toe gewend ben en ik moet zeggen dat 't een stuk complexer is, maar goed ik ben aardig tevreden over het resultaat tot nu toe.

Download

Er zitten wel wat irritante tikjes in de violas, maar dat is volgens mij een onopgemerkt progammeerfoutje geweest van Garritan.
De film moet overigens nog gemaakt worden.:D

Klinkt goed! Na die rustige intro knalt dat gedeelte met die bekkens en extra strijkers er helemaal uit. Ik ken die Garritan Personal Orchestra niet, maar het klinkt allemaal iig heel professioneel.

klinkt toppie!!!

klinkt toppie!!!

Begin van een film in vogelvlucht over de Schotse hooglanden..Geweldig!!...

Wauw, klinkt goed, effe wat googlen op dat Garritan.

Goed gecomponeerd trouwens,,,,

Namen Kees en Bobaphat(zit hier naast me)

oei wat een slechte samples...sorry maar het klinkt erg als een budget pakketje. Kan ook liggen aan de orkestratie (denk aan attacktimes die constant het zelfde blijven). Ik werk meestal met Miroslav samples en die vind ik toch net een stuk beter klinken. Maar het stuk is mooi gecomponeerd idd..tipje: voeg bij de climax veel blazers toe en laat ze unisono spelen met de strijkers, laat ze daarna meer weg. Dit vergroot het bombastische effect nogal. (luister eens naar de filmmuziek van the matrix bijvoorbeeld).

Origineel geplaatst door hansbakker
oei wat een slechte samples...sorry maar het klinkt erg als een budget pakketje. Kan ook liggen aan de orkestratie (denk aan attacktimes die constant het zelfde blijven). Ik werk meestal met Miroslav samples en die vind ik toch net een stuk beter klinken. Maar het stuk is mooi gecomponeerd idd..tipje: voeg bij de climax veel blazers toe en laat ze unisono spelen met de strijkers, laat ze daarna meer weg. Dit vergroot het bombastische effect nogal. (luister eens naar de filmmuziek van the matrix bijvoorbeeld).

Dat is het ook... Maar voor € 250,- kun je ook niet al te veel wensen lijkt me. Miroslav Vitous is inderdaad beter, maar daar betaal je dan ook voor. Vergeleken met de Vienna Symphonic Library of de EW/QL library valt het wel enigszins in het niet, maar daar betaal je respectievelijk voor een complete library € 5490 en € 2995. Om nu te zeggen dat het slechte samples zijn vind ik lichtelijk overdreven en ik denk dat dat inderdaad meer aan de orchestratie ligt, ik heb immers controle over de ADSR parameters, maar dit is ook niet meer dan een voorlopige schets, dus daar moet nog aan gewerkt worden. Het is ook mijn eerste compositie zeg maar, desondanks ben ik niet echt ontevreden.

Origineel geplaatst door Rino
Dat is het ook... Maar voor € 250,- kun je ook niet al te veel wensen lijkt me. Miroslav Vitous is inderdaad beter, maar daar betaal je dan ook voor. Vergeleken met de Vienna Symphonic Library of de EW/QL library valt het wel enigszins in het niet, maar daar betaal je respectievelijk voor een complete library € 5490 en € 2995. Om nu te zeggen dat het slechte samples zijn vind ik lichtelijk overdreven en ik denk dat dat inderdaad meer aan de orchestratie ligt, ik heb immers controle over de ADSR parameters, maar dit is ook niet meer dan een voorlopige schets, dus daar moet nog aan gewerkt worden. Het is ook mijn eerste compositie zeg maar, desondanks ben ik niet echt ontevreden.

voor een eerste schets is het zeker niet slecht nee!

Je bent goed bezig, ga zo door, misschien nog wat aanpassingen in de geluiden?

En...... [off topic.....]
Hans, je hebt altijd goeie kritieken, maar wanneer komt er es een trackje van jou? Of heb ik iets gemist (link...?)

[on topic.....]

Origineel geplaatst door Bartology

En...... [off topic.....]
Hans, je hebt altijd goeie kritieken, maar wanneer komt er es een trackje van jou? Of heb ik iets gemist (link...?)

[on topic.....]

er zijn nu drie tracks die bijna af zijn, dinsdag zangopname's..kan wel even een voorlopige track posten..alleen, ze worden waarschijnlijk uitgebracht dus ik ben er nog wat voorzichtig mee..ik open em zo :)

..alleen, ze worden waarschijnlijk uitgebracht dus ik ben er nog wat voorzichtig mee..ik open em zo :)

Dat snap ik.....ben wel benieuwd eigenlijk...... *D

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik vind miroslav stukken minder klinken juist.

Rhino,, ik denk dat je nog even wat aan de baszettingen moet denken. Ik denk dat er nog cello's onder moeten. Mischien dat de orchestratie wat voller gaat klinken, en ik weet zeker dat het dan beter gaat klinken dat dat het met Miroslav zou doen.

Weer eens wat ander muziek dan regulier hierzo.

En de opzet is zeker OK.

Wat ik wel wat mis is zeg maar het gebruik van subtiele dynamiekverschillen want nu klinkt het wat plat en statisch zeg maar.

En ik sluit met aan bij die extra aanvulling in het laag.

Trouwens als filmmuziek is het 13 in een dozijn. Niet makkelijk om te maken overigens. Maar wat filmmuziek betreft is er zo weinig innovatie de laatste tijd. En heb je zoiets fantastisch als de soundtrack van American beauty wordt die tot in den treure afgekeken en gekopieerd.

Van mij mag Aphex twin wel een filmscore maken van de opvolger van de Matrix. ;)

Klinkt goed! Tuurlijk zijn er altijd betere samples, etc. maar kom op zeg!
Klinkt mooi voor een film. En als 't gemasterd zou worden kan je ook nog veel doen qua sound.

een beetje minder kritisch zou er wel eens geluisterd mogen worden, IMO .

enfin..

Origineel geplaatst door Zoidsity
een beetje minder kritisch zou er wel eens geluisterd mogen worden, IMO .

Daar is al een heel bos over bij elkaar geluld. ;)

Maar toch niets mis met wat eerlijke onversneden opmerkingen?
D'r wordt toch niemand afgezeken of gekleineerd toch?

Mijn nummers vinden ook niet altijd prettig gehoor bij de luisteraars maar als je daar niet tegen kan dan zou je het ook niet kunnen plaatsen. ;)

@ fjoes: Nee, heb je wel gelijk in.
Maar om 't bos nog wat groter te lullen: ik heb af&toe 't gevoel dat er nogal ERG snel dingen afgekraakt worden..
Ach ja, ik zal vlug ff een
BIER.gif
drinken, dan komt 't allemaal weer goed met me.... :dubbel:

Drink er ook maar :biertje: voor mij dan. Komt het nog beter. ;)

Zat me af te vragen hoe die tikjes komen trouwens.
Da's eigenlijk best wel slecht van die sample CD's dan.
Misschien dat het op te lossen is door het begin van die samples een stukkie te verschuifen.
Als die tikken aan't begin zitten dan he.

Hmm klinkt wel goed
Ik vind de sampels niet slecht het enige wat ik een beetje mis is het idee dat er een grote studio is waar in het complete orkest staat. De sampels klinken naar mijn idee een beetje als of elk zijn eigen reverb hebben.
Voor de rest de plaatsing is wel over na gedacht. Alhoewel ik de koper blazers wat meer naar achter zijn schuiven. De pauken zou ik wel harder maken omdat ze nu vrijwel in de mix verdwijnen.
En ik vind de midden tonen wat aggresief klinken.
De melodie is wat tam en niet super inspirerent, de klarinet klinkt wat te computer achtig(nog een beter houtblazer sampel?) zelfde melodie laten spelen dan klarinet mute. zou ik een idee vinden
Goed ik vind de track wel goed zoals ik al eerder zei.
En las ook dat die je eerste track/schets was.

Veel succes er mee

Heel leuk gedaan hoor:okdan:

Ik vind alleen het einde te abrupt aflopen, daar zou je iets meer aandacht aan moeten besteden. Wat je heel goed in de gaten moet houden (ik kan je mix nu niet zo goed beoordelen, omdat ik 'm via simpele pc-boxjes afspeel) is hoe je de instrumenten pant in het stereogeheel. Daarmee bedoel ik ;als je wilt klinken als een een symfonie orkest, dan zul je ook moeten weten hoe de instrumentenopstelling daarvan is. M.A.W: Koor en slagwerk achteraan in het midden, de hoorns linksachter, de tuba Rechtsachter, de trompetten en trombones in het middden-achter, de 1e em 2e violen linksvoor, de contrabassen en violoncelli rechtsvoor enz,enz. Zo staan de instrumenten gepositioneerd voor de dirigent op het podium, dus vanaf die plaatsen komt ook het geluid vandaan. Stel jezelf voor als dirigent en laat op die manier de instrumenten in het stereobeeld glijden. Je arrangement is best wel aardig maar over eventuele toevoegingen (contrabassen,fagotten) heb je al van andere gehoord.
veel succes verder, want je bent in ieder geval wel in staat om een melodie neer te zetten en dat is niet voor iedereen weggelegd.:mega:

het volume staat hier zacht maar het klinkt toch goed
Ik heb qua strings alleen de Orkester bank van reason ... ik mix die toch ook eerst af in Izotope voor ik ze gebruik

nice one :)

Back