Akai Boreas

Kunnen we nu binnenkort ook de VBoreas verwachten?

Pff. Dat noem ik geen nieuw product hoor. Gewoon een ander tintje verf (daar lijkt het toch op, kan ook de foto zijn), nieuwe naam en bijgeleverde zipdrive... Lijkt me marketing.

Laat ons hopen dat de prijs van de Z4 en Z8 een beetje gaat zakken hierdoor.

Z4
Z4large.gif

Boreas
view_image.php

Zeg, hebben hardware samplers eigenlijk nog wel toekomst? Waarom nog bedieningselementen op zo'n ding als toch alles via USB kan? Scheelt in de prijs. En ook geen LCD schermpjes meer waar van de backlights kapot gaan....

Da's een ouwe grijze discussie, laten we het gewoon een keer over de kleurstelling hebben i.p.vp hardware/software. Die discussie was toch allang afgelopen? Hardware was toch gewoon toffer?:mega:

Inderdaad en als je van plan bent je sampler live te gaan gebruiken dan is het toch niet bepaald handig om ook je computer mee te moeten trekken? Kun je beter een computer met softsampler meesleuren.

Trouwens ikzelf wil een Z4, er is dus wel zeker toekomst voor hardware samplers :dubbel:

Origineel geplaatst door Steven V
Inderdaad en als je van plan bent je sampler live te gaan gebruiken dan is het toch niet bepaald handig om ook je computer mee te moeten trekken? Kun je beter een computer met softsampler meesleuren.

Trouwens ikzelf wil een Z4, er is dus wel zeker toekomst voor hardware samplers :dubbel:

de z4 is leuk.
denk er wel aan dat je een extra output-board bij de prijs moet bijrekenen. 1 stereo output is nogal karig bemeten voor een sampler met die specs...
zogauw je een z4 hebt gevonden, pb me dan, dan stuur ik je wat info over waar je output boards voor minder geld kan scoren.

volgens mij had akai gewoon nog een stapel grijze onderdelen liggen die op moesten en dus hebben ze alles in "de nieuwe boreaus" gestopt?

grtz

Origineel geplaatst door feindbild
Zogauw je een z4 hebt gevonden, pb me dan, dan stuur ik je wat info over waar je output boards voor minder geld kan scoren.

Heel vriendelijk van je, bedankt.

Ik zie mijn toekomstige Z4 als mijn meest gebruikte instrument, extra outputs zullen dan heel zeker noodzakelijk zijn.

't Zal wel nog een tijdje duren tegen ik er één heb; ik ben mijn studio aan het uitbouwen en wat ben je dan met een Z4 met tien outputs als je niet eens een studiomixer hebt :) Het wordt dus nog even wachten voor ik die expansie erbij haal.

Hulde voor je tip, ik zal ze onthouden :okdan:

Wat ik me afvraag is waarom dat ze in de Boreas zo'n lompe Zipdrive bouwen... is toch veel handiger als je een paar cardslots erin doet (CompactFlash, SmartMedia, anyone?)

Origineel geplaatst door Yoozer
Wat ik me afvraag is waarom dat ze in de Boreas zo'n lompe Zipdrive bouwen... is toch veel handiger als je een paar cardslots erin doet (CompactFlash, SmartMedia, anyone?)

Volgens mij omdat je een ZIP schijf niet zo makkelijk kwijt raakt. Tja, als je toch al een racksampler mee moet slepen, maakt een paar ZIPs ook niet meer uit, he?

maar welk formaat zip dan?

100
250
750?

kijk ik gebruik thuis 750zip disks! die zijn nog steeds goed bruikbaar en een stuk sneller!!

Een zip100=( =( =( =( !!!!!!!!

Nou dat is wel erg CHEAP!!!

Een zipdrive 100mb kun je niet upgraden naar een internezipdrive van 250 of 750, vanwege de driver.
Een 250mb drive kun je wel upgraden naar 750!!!

Korton zo'n 100mb drive is waardeloos (maar das mijn bescheiden mening)
Zet er dan minimaal een 250mb drive in...(kost geen moer!!!!) maar die 100mb drive hadden ze idd. zeker nog ergens liggen ofzo...

Waarom Akai hier per sé een Zipdrive (en dan nog een 100meg versie) in wilde proppen zal me een raadsel wezen...

Er zit trouwens al een harde schijf in. Via usb zijn diverse soorten opslagmedia (en ook andere zaken) aan te sluiten. Dus wie heeft nood aan aan interne Zipdrive?? Voor live kun je alles op de HD opslaan en in de studio kun je een externe zipdrive nemen, of helemaal geen -> je hangt je sampler dan lekker via de usb aan de computer, is nog zo handig.

Dit lijkt me hoe langer hoe meer op een idee van de marketingafdeling bij Akai. Wat een slechte marketingafdeling trouwens. Denken ze nu echt dat hun klanten zo dom zijn??

Als de prijs flink gaat zakken, dan verandert de zaak natuurlijk.

dit akaitje is niks nieuw ander jasje,ander naam en ze denken dat ze ons zo kunnen foppen,de z4,z8 frames liggen gewoon te rotten in hun opslagplaatsen!Waarom die zip?Zat er al in,veranderen kost te veel.

Back