Top 5 sample CD's

Quantum Leap-Voices of The Apocalypse versie 2 met de tools om ze jouw liedje te laten zingen (voor Gigasampler).

Tegenwoordig worden de samplecd's in een kompakt engine van Native Instruments verstopt, waardoor Maxtor en Western Digital etc. weer een hoop harddisks kunnen verkopen!
Let wel op, sommige van die Vsti's zijn kompleet van de pot gerukt, troep dus, voorbeeldje Zero-G Nu Jointz, wat een bagger..en ook nog 4 Gigabyte groot...

:peukie:

Goh, ik ken er geen 5 die me erg na aan het hart staan.
Meestal vond ik het bij nader beluisteren vrij matige dingen. (toen ik nog een samplertje had).
De geluiden vond ik òf te herkenbaar òf te makkelijk zelf te maken.

En van drumloops (laat staan gitaarloops) krijg ik altijd een heel schuldig gevoel, als ik ze gebruik.
Net of ik net 3 MacDonalds kindermenu's achter elkaar heb zitten vreten. Snapt u mij? :confused:

Zoals (alwéér?) die wijze VL1 al zegt, het zijn tegenwoordig complete softsynth pakketjes.
Lekker om je HD'tje mee vol te stouwen.
Zo vind ik Spectrasonics Atmosphere wél ontzettend fantastisch.
Valt, al bespelende, veel aan te ontdekken, 't is niet zo statisch / 'ondiep' als gewone samples.

andere top vijven mogen ook natuurlijk, allemaal wel interessant,
of gewoon naar gear die je gewoon MOET verkondigen heb ik ook
aaltijd wel oren hoorrr...*D

Tja, maar dit is een discussieforum met topics.
Dat wil zeggen, we moedigen het aan als mensen bij een éénmaal gestart topic blijven...

1.Pro-Duction Fx
2.Distorted Reality
3.Voice Spectral
4.Methods of Mayhem
5.Diamond Vocals

1. demolition kozmic
2. backbeat
3. dig the drummer
4. vintage for the masses
5. complete focus on drums

1) Trilogy
2) Stylus