Hoe bouw ik 'n simpele vco?

Meizo

Others call it Lounge
Hoi allen!

Ik wil graag zelf analoge (monofone) synths gaan bouwen. Toen dacht ik: laten we simpel beginnen. Dus ik heel internet afgezocht naar een schema van een simpele oscillator (voor synthgebruik), maar ja, niks kunnen vinden! En om nou gelijk een Moog na te gaan bouwen, dat zie ik nog effe niet zitten...

Heeft er iemand een schema van 'n simpele vco en weet er dan ook iemand hoe ik de aan te sluiten toetsen 1V/oct maak? Ik ken wel verschillende oscillatie-methoden, maar ik weet niet hoe de frequentie afhankelijk kan maken van een voltage.

Alvast hartelijk dank voor de info! :)

He, relaxed man!
Ik allemaal moeilijke zoekopdrachten uitvoeren en dan nog steeds op hetzelfde uitkomen! :stupid
Nou, dit ga ik mooi effe uitchecken!

Gegroet!

Re: Hoe bouw ik 'n simpele vco?

Origineel geplaatst door Meizo
Hoi allen!

Ik wil graag zelf analoge (monofone) synths gaan bouwen. Toen dacht ik: laten we simpel beginnen. Dus ik heel internet afgezocht naar een schema van een simpele oscillator (voor synthgebruik), maar ja, niks kunnen vinden! En om nou gelijk een Moog na te gaan bouwen, dat zie ik nog effe niet zitten...

Heeft er iemand een schema van 'n simpele vco en weet er dan ook iemand hoe ik de aan te sluiten toetsen 1V/oct maak? Ik ken wel verschillende oscillatie-methoden, maar ik weet niet hoe de frequentie afhankelijk kan maken van een voltage.

Alvast hartelijk dank voor de info! :)

ik zou simpel beginnen door een DIY kit te kopen bij www.paia.com

de fatman.... kost je denk totaal 300eu (wat vrij goedkoop is in vergelijking tot modulaire synths)

Back