Nieuw album Prodigy uitgelekt!

Ik kan niet anders dan het met je eens zijn...
Heerlijk album! Ik heb hem nu al een poosje op m'n mp3 speler staan en 't luistert heerlijk weg als ik in de trein richting m'n werk zit..
Ik moet em trouwens nog wel even netjes bestellen :)

Ook wel leuk om te lezen hoe alle betweters hier het de grond in trappen, grappig......... [/B]

Hoezo betweters?
Dit album bevat nauwlijks nummers. Het zijn eerder langratelende loops zonder hoogtepunt.
Allleen hotride en spitfire zijn wel ok. Ik heb hem wel 10 keer geluisterd en sta echt versteld van de slechte nummers.

Maar ja smaken verschillen he?

wat een gelauwer voor de Prodigy.
Persoonlijk vind ik dat ze na Music for the jilted generation niets deftig meer gemaakt hebben. Maar da's dan weer een persoonlijke mening natuurlijk.

Ik heb de nieuwe plaat gehoord, ik zit hier niet op te wachten, de halve aardbol waarschijnlijk wel.
Mij verrassen ze al lang niet meer. Steeds maar weer dat geherkauwd drumpatroontje... pffff.

Voor de nieuwe plaat hebben ze duidelijk naar groepen als Adult en add n to x geluisterd.

.::

Ben het wel met de discussue eens. Na Music for the Jilted generation weinig spanned. Tuurlijk was Fat of the land best dik maar ook niet helemaal The prodigy.

Persoonlijk is mijn favoriet nog altijd "Experience" echt een top album!

Njah, ik vind m retevet... Tis wel even wennen, maar na een paar x kreeg ik m echt mijn discman niet meer uit :)

2 thumbs up!! :okdan:

Ik vind em wel vet, maar ik had er meer van verwacht, zeker na ongeveer 2 jaar geroepen te hebben dat er een nieuw album aan zit te komen.

Ach als je aan de top begint kan je alleen maar naar beneden....

die russische mp3's klonken echt zwaar bagger...

Maar na t horen van de echte CD is het even wennen maar toch wel weer goed hoor!
ben dan toch benieuwd naar zn gearlist wederom...

By the way t album is gemastered door Emily Lazar, een mooie vrouw die kan masteren !! :) briljant...

Tsja was eerst niet erg te spreken over dat nieuwe album maar bij nader inzien en wat meer geluisterd te hebben ga ik het toch steeds meer waarderen (vind het zelfs behoorlijk vetjus) Het is alleen anders wat we gewend waren.
Vind die Jackson rip off ook seau lekker 8~
Reden dat ik deze thread omhoog schup is ook het interview met Liam Howlett in de Future Music van deze maand.
Hier heeft hij het telkens weer over Reason (en een handjevol samples van de afgelopen jaar) Vind het wel stoer...als het echt zo is.
Maar ja nu roepen er ook zeker mensen dat het bagger is omdat het deels met Reason gemaakt is en dat je dat kunt horen pfffff Ach ja nu nog een tutorial van Liam over Reason :D

Origineel geplaatst door Kevin
Reden dat ik deze thread omhoog schup is ook het interview met Liam Howlett in de Future Music van deze maand.
Hier heeft hij het telkens weer over Reason (en een handjevol samples van de afgelopen jaar) Vind het wel stoer...als het echt zo is.
Maar ja nu roepen er ook zeker mensen dat het bagger is omdat het deels met Reason gemaakt is en dat je dat kunt horen pfffff Ach ja nu nog een tutorial van Liam over Reason :D

Ik las in de Pro Sound News dat Liam de nummers geschreven heeft met Reason op een laptop, een paar high-end processors en een MS20 op een Mackie 32-8. Daarna is alles in Pro Tools gezet en zijn er nog gitaren, extra keyboard partijen en zang toegevoegd.

Ik vind het album wel grappig, maar wel een beetje saai. Het heeft weinig met de oude Prodigy te maken, hij had het net zo goed onder zijn eigen naam kunnen uitbrengen.

Dat is ook zo.....het is anders dan we gewend zijn maar vind ik niet zo erg ik sta open voor andere invloeden..

Ik zie net dat in de nieuwe Sound On Sound er ook een artikel staat over het album...

Origineel geplaatst door Nolet
Precies, produceren en mixen zijn twee verschillende dingen.

Componeren, arrangeren, opnemen, mixen en mastering zijn onderdelen van het produceren. En alleen als je alle stappen zelf doet inclusief het contact met de platenmij, studio ben je IMHO producer. En een producer is normaliter wat een chefkok in de keuken is, hij moet zorgen dat alles klaar komt en op tijd op de tafels staat. En als de band een 3 snarige oostchinese mandoline plus speler nodig heeft dan mag de producer dat regelen. (de band betaalt toch alles zelf, tenzij de platenmij hun een budget geeft)

Btw die russiche mp3's zijn vbr en wellicht een slechte encoder gebruikt dus als referentie lijk het me niet goed genoeg kwaliteit hebben. Valt me trouwens wel op dat de mp3's niet helemaal totaan 0dB zijn compressed. (gelukkig niet)

Het album is een grote trein met in your face nummers. En de sound van Liam mag dan wel veranderd zijn maar technisch gezien levert hij toch een goed product af. En volgens mij is dit een album wat je een paar keer gehoord moet hebben voordat je kan zeggen of je de nummer mooi vind of niet.
Ik vind het cyberpunk achtige wel grappig. En shoot down met NiN invloeden.

Deze kom ik vast wel weer in de uitverkoopbakken tegen een betere prijs. Vind nieuwe CD's gewoon te duur en dan wacht ik wel even totdat ze wat goedkoper zijn. ;)

Hotride, The Way <- top plaatjes ! de rest van het album kan me niet zo boeien..
Vet dat juliette lewis in Hotride zingt! actrice uit bijv. dawn of the dead! Zie mooie plaatje :luv:

fdtd2.jpg

Inderdaad technisch is het album erg goed! Maar van mij mag het allemaal wat simpeler.. maar das smaak!

Laatst gewijzigd:
Als ie het met Reason heeft gemaakt petje af !!

Ik heb Reason even geprobeerd voor de gein, wat een bagger programma!

Je bent geen muzikant als je daarmee werkt, maar computer-nerd...

Origineel geplaatst door spriet2000
Hotride, The Way <- top plaatjes ! de rest van het album kan me niet zo boeien..
Vet dat juliette lewis in Hotride zingt! actrice uit bijv. dawn of the dead! Zie mooie plaatje :luv:

fdtd2.jpg

Inderdaad technisch is het album erg goed! Maar van mij mag het allemaal wat simpeler.. maar das smaak!

[betweterige offtopic] Dat plaatje is van 'From dusk till Dawn'[/betweterige offtopic]

mijn mening is nogal verdeeld ivm de variatie aan nummers op het album,
moet zeggen dat ik een liefhebber ben van de dikke breakbeats van de prodigy,
en die zitten hier en daar wel wat in.

Dat het album volgens somige niet meer is zoals prodigy was,
vindt ik een beetje makkelijk lullen... en trouwens..
ga zelf eens jarenlang hetzelfde proberen te doen,
zijn we niet allemaal opzoek naar vernieuwing/verandering?

Origineel geplaatst door Bass
Ik heb Reason even geprobeerd voor de gein, wat een bagger programma!
Je bent geen muzikant als je daarmee werkt, maar computer-nerd...
Je bent muzikant als je weet hoe je muziek moet maken die zo goed is dat je miljoenen albums verkoopt. :duivels:
Een muziekant die zelf z'n synths in elkaar soldeerd is zeker een electro-nerd?

Of als je met een atari werkt ben je een antieke-computer-nerd. :dubbel:

Origineel geplaatst door fuse
Je bent muzikant als je weet hoe je muziek moet maken die zo goed is dat je miljoenen albums verkoopt. :duivels:
Een muziekant die zelf z'n synths in elkaar soldeerd is zeker een electro-nerd?

Of als je met een atari werkt ben je een antieke-computer-nerd. :dubbel:

:D :D

Back