ruisonderdrukker, info graag

enyo-dog

Stamgast
hey,

ik wil graag een ruisonderdrukker aanschaffen,
aangezien ik irritante bijgeluiden krijg als ik bijv. alleen high hats sample, bij drums vind ik dat niet erg, daar vind ik een beetje ruis of bijgeluid juist goed maar bij de highhats irriteer ik me eraan, naar meerdere keren de high hats opnieuw te samplen krijg ik nog steeds hetzelfde -.-,

aangezien in de handleiding van me sampler de Rocktron Hush aanbevolen word om te gebruiken (de MicMix Dynafex ook) ,

aangezien ik goede dingen over deze ruisonderdrukker heb gelezen en hij aanbevolen word door de handleiding lijkt het me een goede keus, en er staat er eentje in de buurt bij mij te koop :) ( http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/28081.htm?ret=/nieuw_zoek.php3?q=rocktron+hush )

wat vinden jullie ervan?

wat vinden jullie een goede ruisonderdrukker?

gr. Enyo

:erm:

c'mon, ik heb snel zo'n ding nodig, ik ben druk bezig met beats (proberen ) te maken nu ik vankantie heb (eindelijk)

dank u voor de response,

nope ik heb geen compressor,

in de handleiding word de dbx afgeraden omdat (staat er iig) het eerst signaal gedecodeerd moet worden. ??

weet iemand hier meer van?

gr. enyo

Regel liever als het ff kan een degelijk opnamemedium. Ruisfilters kunnen in heel hoge nood handig zijn, maar dan wel met gezond verstand. Maar om dat nou permanent bij zowat al je opnames te gebruiken... Het is gewoon verkrachting van je geluid, er worden frequenties weggefilterd of gemanipuleerd, en dat tast je geluid aan, vaak niet zo'n klein beetje ook!
Wat je wel kan doen met geluiden die een redelijk harde attack hebben en die niet uitfaden ofzo, is een gate gebruiken.

Back